75 Euro Boete voor rijden met ogs?

Auteur Topic: 75 Euro Boete voor rijden met ogs?  (gelezen 7715 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Gepost op: 14 februari 2009, 10:47:25
op vrijdag de 13de zap ik toevallig langs "wegmisbruikers" en hoor en zie meneer Spee vertellen dat het illegaal gebruik maken van een blauwe pit wordt bestraft met een boete van 75 euries.
Dit vind ik een raar, het lijkt mij dat dit veel zwaarder bestraft moet worden.

Ik zal het ongetwijfelt verkeert interperteren:

-Bij het gebruik van ogs heb je ontheffing van de verkeersregels behoudens artikel 5, ongeacht of het legaal of illegaal wordt gebruikt.

-De politie kan je niet staande houden omdat je een voorrangsvoertuig bent(wel er achteraan gaan O0)

-Resume: als je graag harder wil rijden of langs een file of noem maar op.
blauwe rondomzichtbare zwaailamp op het dak 2-toon aan geen andere weggebruikers in gevaar brengen en je wordt maximaal bestraft met een boete van 75 euries.

Ik mag hopen dat dit niet de werkelijkheid is want dan kan nog een zooitje gaan worden op neerlands wegen. :'(

Graag hoor ik van de blauwe kant dat ik er helemaal naast zit............. ::) ::) ::)


“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2009, 11:13:44
op vrijdag de 13de zap ik toevallig langs "wegmisbruikers" en hoor en zie meneer Spee vertellen dat het illegaal gebruik maken van een blauwe pit wordt bestraft met een boete van 75 euries.
Dit vind ik een raar, het lijkt mij dat dit veel zwaarder bestraft moet worden.

Ik zal het ongetwijfelt verkeert interperteren:

-Bij het gebruik van ogs heb je ontheffing van de verkeersregels behoudens artikel 5, ongeacht of het legaal of illegaal wordt gebruikt.

-De politie kan je niet staande houden omdat je een voorrangsvoertuig bent(wel er achteraan gaan O0)

-Resume: als je graag harder wil rijden of langs een file of noem maar op.
blauwe rondomzichtbare zwaailamp op het dak 2-toon aan geen andere weggebruikers in gevaar brengen en je wordt maximaal bestraft met een boete van 75 euries.
Een blauwe zwaailamp kan iedereen gewoon kopen (bv Benzinepomp) daar tegenover een 3 Toon (tot 2014) of 2 Toon is een stuk lastiger die kan je niet overal kopen dus een particulier die beiden heeft of gebruikt zal in de praktijk (haast) niet voorkomen  
Bij het laatste krijg je ook nog een bon voor het rijden over de vluchtstrook (fietspad ed.)
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2009, 11:36:24
Een blauwe zwaailamp kan iedereen gewoon kopen (bv Benzinepomp) daar tegenover een 3 Toon (tot 2014) of 2 Toon is een stuk lastiger die kan je niet overal kopen dus een particulier die beiden heeft of gebruikt zal in de praktijk (haast) niet voorkomen  
Bij het laatste krijg je ook nog een bon voor het rijden over de vluchtstrook (fietspad ed.)  

Hoeveel 2-3 toon setjes wil je hebben?  is gewoon te bestellen.

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/rwtuning/?menu=article&categoryID=164874&articleID=2378330

Waarom een boete voor de vluchtstrook....als je langzaam langs de file rijdt is artikel 5 toch niet van toepassing?

Zelf vind ik deze situatie onwenselijk laat dat duidelijk zijn!!!
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2009, 11:49:27


Hoeveel 2-3 toon setjes wil je hebben?  is gewoon te bestellen.

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/rwtuning/?menu=article&categoryID=164874&articleID=2378330

Waarom een boete voor de vluchtstrook....als je langzaam langs de file rijdt is artikel 5 toch niet van toepassing?

Zelf vind ik deze situatie onwenselijk laat dat duidelijk zijn!!!

Waarom een boete voor vluchtstrook het kan ivm combinatie van de twee Blauw Sirene File Vluchtstrook
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2009, 11:54:55
Waarom een boete voor vluchtstrook het kan ivm combinatie van de twee Blauw Sirene File Vluchtstrook

HUH????


Ik snap niks van je reactie.

Jou woorden: Bij het laatste krijg je ook nog een bon voor het rijden over de vluchtstrook (fietspad ed.)  
Graag wat duidelijker zijn. :D O0 :D
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #5 Gepost op: 14 februari 2009, 13:04:40
op vrijdag de 13de zap ik toevallig langs "wegmisbruikers" en hoor en zie meneer Spee vertellen dat het illegaal gebruik maken van een blauwe pit wordt bestraft met een boete van 75 euries.


-Bij het gebruik van ogs heb je ontheffing van de verkeersregels behoudens artikel 5, ongeacht of het legaal of illegaal wordt gebruikt.


TS dat klopt niet, als je ontrecht blauw voert heb je gewoon je te houden aan alle artikelen want je heb geen recht op uitzondering, met een aanrijding en letsel ben je hoe dan ook de pineut
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 14 februari 2009, 13:11:04
HUH????


Ik snap niks van je reactie.

Jou woorden: Bij het laatste krijg je ook nog een bon voor het rijden over de vluchtstrook (fietspad ed.)  
Graag wat duidelijker zijn. :D O0 :D


Dat je dus naast de overtreding rijden met een blauwe lamp ook alle andere verkeersovertredingen begaat, waar je dus dan ook voor bekeurd word. Tevens loop je de kans dat je auto in beslag word genomen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2009, 13:59:27
Zelf vind ik deze situatie onwenselijk laat dat duidelijk zijn!!!
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2009, 14:03:59
Dat je dus naast de overtreding rijden met een blauwe lamp ook alle andere verkeersovertredingen begaat, waar je dus dan ook voor bekeurd word. Tevens loop je de kans dat je auto in beslag word genomen  ;)

Een voorrangsvoertuig heeft toch ontheffing voor de verkeersregels muv artikel 5?
Het illegaal voordoen als voorrangsvoertuig geeft je dezelfde rechten als een legaal voorrangsvoertuig?

waarom zou een voertuig inbeslag genomen mogen worden?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #9 Gepost op: 14 februari 2009, 15:05:26
Een voorrangsvoertuig heeft toch ontheffing voor de verkeersregels muv artikel 5?
Het illegaal voordoen als voorrangsvoertuig geeft je dezelfde rechten als een legaal voorrangsvoertuig?

waarom zou een voertuig inbeslag genomen mogen worden?

Een illegaal voorrangsvoertuig heeft inderdaad dezelfde rechten als een legaal voorrangsvoertuig. De auto kan in beslag genomen worden voor technisch onderzoek.