75 Euro Boete voor rijden met ogs?

Auteur Topic: 75 Euro Boete voor rijden met ogs?  (gelezen 7879 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Uitgerust!

• Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #20 Gepost op: 14 februari 2009, 16:00:14
Ik ben geen instructeur maar ik zie er op toe dat de trainingen veilig gebeuren.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 14 februari 2009, 16:22:42

@palmpie

Waarom reageer jij zo appart?[

Omdat ik het stukje WMB ook gezien heb en dat Spee alleen maar wat gezegd heeft over het gebruik van een blauw zwaailicht (en wat dat kost) en niets over dat je dan maar één bekeuring krijgt...

Uitgerust!

• Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #22 Gepost op: 14 februari 2009, 16:34:49
oke
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 15 februari 2009, 13:19:18
Overigens vraag ik me af waar het bedrag van 75 euro vandaan komt. In het feitenboekje staat een sterrtje *, wat inhoud dat justitie het boetebedrag gaat bepalen. Ik zou dus zelf een normaal proces verbaal tikken, waarin in ik alle overtredingen zou zetten tesamen met het voordoen als hulpverleningsvoertuig. Dan krijg je dus 1 schikkingsvoorstel (en waarschijnlijk een rij-ontzegging).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Uitgerust!

• Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #24 Gepost op: 15 februari 2009, 15:05:34
Overigens vraag ik me af waar het bedrag van 75 euro vandaan komt. In het feitenboekje staat een sterrtje *, wat inhoud dat justitie het boetebedrag gaat bepalen. Ik zou dus zelf een normaal proces verbaal tikken, waarin in ik alle overtredingen zou zetten tesamen met het voordoen als hulpverleningsvoertuig. Dan krijg je dus 1 schikkingsvoorstel (en waarschijnlijk een rij-ontzegging).

Dat vertelde meneer Spee op tv

7194

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 15 februari 2009, 15:54:24
Dat vertelde meneer Spee op tv

Ja, die zegt wel meer...  :-X

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 19 februari 2009, 22:30:08
Ik zie nog een veel grotere fout in de redenatie van de TS.

Een voorrangsvoertuig is een voertuig dat blauwblauw en 2toon voert. Echter vrijwaard dit hem niet van de regels in het RVV. Die vrijstelling heeft alleen de agent (wanneer nodig voor het uitvoeren van zijn taak). Dus niet de auto. Dus je proefballonnetje gaat in het geheel niet op.

Uitgerust!

• Senior gebruiker
  • Pluk de dag!
Reactie #27 Gepost op: 20 februari 2009, 11:50:15
Ik zie nog een veel grotere fout in de redenatie van de TS.

Een voorrangsvoertuig is een voertuig dat blauwblauw en 2toon voert. Echter vrijwaard dit hem niet van de regels in het RVV. Die vrijstelling heeft alleen de agent (wanneer nodig voor het uitvoeren van zijn taak). Dus niet de auto. Dus je proefballonnetje gaat in het geheel niet op.

Hoe zit het dan met ambu en brandweer?
Daar zie ik geen agent achter het stuur zitten............................
Na de reactie van Ger@rd was de proefballon al gecrasht......

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #28 Gepost op: 20 februari 2009, 12:44:28
Hoe zit het dan met ambu en brandweer?
Daar zie ik geen agent achter het stuur zitten............................
Na de reactie van Ger@rd was de proefballon al gecrasht......

Artikel 29 zegt vervolgens:

1. Bestuurders van motorvoertuigen in gebruik bij politie en brandweer, motorvoertuigen in gebruik bij diensten voor spoedeisende medische hulpverlening, en motorvoertuigen van andere door Onze Minister aangewezen hulpverleningsdiensten voeren blauw zwaai-, flits- of knipperlicht en een tweetonige hoorn om kenbaar te maken dat zij een dringende taak vervullen.

-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

mike

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 20 februari 2009, 18:28:58
Door het RVV 1990 wordt het begrip ‘voorrangsvoertuig’ in art. 1, onderdeel an, RVV 1990 gedefinieerd als: motorvoertuig dat de optische en geluidssignalen voert als bedoeld in art. 29.
    Zodra bestuurders van een voorrangsvoertuig gebruik maken van deze bijzondere signalen genieten zij het daaraan verbonden voorrecht dat zij mogen afwijken van de voorschriften van het RVV 1990, voor zover de uitoefening van hun taak dit vereist. Op grond van art. 50 RVV 1990 moeten andere weggebruikers de bestuurder van een voorrangsvoertuig voor laten gaan.

Van belang is dat ook tijdens het besturen van een voorrangsvoertuig de nodige voorzichtigheid door de bestuurder daarvan in acht moet worden genomen omdat, ondanks het bepaalde in art. 91, de verantwoordelijkheid voor gevaarlijk rijgedrag van de bestuurder van een voorrangsvoertuig niet wordt weggenomen.

bron: stapel en de koning.

Dus brandweer en ambulance mogen gewoon het RVV1990 negeren als zij voorrangs voertuig zijn.

Verschil tussen politie en brandweer/ambulance is dat de politie ook het RVV1990 mag negeren voor andere taken, zij hoeven voor de vrijstelling RVV1990 geen optische en geluidssignalen te voeren.

Voorbeeld 1: Video auto klokt een snelheids overtreder. Hier mag de video auto de maximumsnelheid overschrijden. Omdat dit voor hun taak noodzakelijk is.

Voorbeeld 2: Net een overval gepleegd in de Kalverstraat in Amsterdam(voetgangersgebied) dienders fietsen door de Kalverstraat om de dader te zoeken. Ook hier is het voor hun taak noodzakelijk om de RVV te overtreden.

mvg
Mike