Politie OvD/CvD Voertuigen

Auteur Topic: Politie OvD/CvD Voertuigen  (gelezen 111838 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #190 Gepost op: 18 oktober 2012, 14:22:00
Zal ook afhankelijk zijn van de werklast van de betreffende OVD.Hier in de ,nog, regio BRabant Zuid Oost rijden er 2 ovd s in een aangepaste VW Touran welke het in veel diensten best wel druk hebben.Hier zijn het full time ovd functies welke 24/7,365 dagen de taken waarnemen.
Kan me voorstellen dat er in Noord Oost groningen het aantal inzetten voor een OVD wat minder is en men daar met piket en dus liever een onopvallende wagen werkt.

Canonfreak

• Senior gebruiker
Reactie #191 Gepost op: 18 oktober 2012, 15:43:25
Klinkt opzich niet gek maar in Groningen zijn er nu geen OVD voertuigen (volgens mij).
Daar pakt men gewoon een voertuig die beschikbaar is.
Gelukkig staan er hier nog genoeg opvallende Corsa's...  :D

Drenthe kent wel OVD voertuigen?
Weet je hoe dat in Frieland is?

Voor zover ik altijd kan zien rijden de OVD's hier in Sneek & Leeuwarden meestal in de VolksWagen Tourans met de tekst "OVD-P" op de motorkap en achterop. Het zou natuurlijk kunnen dat ze af en toe ook in een andere auto rijden, alleen heb ik dit zelf nog niet gezien.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #192 Gepost op: 19 oktober 2012, 01:05:45
Klinkt opzich niet gek maar in Groningen zijn er nu geen OVD voertuigen (volgens mij).
Daar pakt men gewoon een voertuig die beschikbaar is.
Gelukkig staan er hier nog genoeg opvallende Corsa's...  :D

Drenthe kent wel OVD voertuigen?
Weet je hoe dat in Frieland is?

Drenthe en Friesland hebben inderdaad OVD-P Tourans. Waarbij Friesland nieuwe voertuigen heeft.
Drenthe OVD-P's rijden in 2 aangepaste Tourans met OVD stickers door de hele regio welke ex-noodhulp zijn en wel 2-ton op de teller hebben. Dit in afwachting tot er een beslissing is genomen omtrent nieuwe.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #193 Gepost op: 20 oktober 2012, 00:10:31
Als ze geen geld willen verspillen, wachten ze in het noorden even op wat de Nationale Politie op dit vlak gaat brengen. Dat zou de keuze voor een voertuig zomaar eens kunnen beïnvloeden...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #194 Gepost op: 20 oktober 2012, 20:54:20
Nou zo lang ze zich maar aan de aanbesteding gaan houden. Je kunt het werk e.d. in het upper-noorden en in de randstad nog steeds niet vergeleijken...

sylvester1986

• Gast
Reactie #195 Gepost op: 20 oktober 2012, 21:06:42
Voor zover ik altijd kan zien rijden de OVD's hier in Sneek & Leeuwarden meestal in de VolksWagen Tourans met de tekst "OVD-P" op de motorkap en achterop. Het zou natuurlijk kunnen dat ze af en toe ook in een andere auto rijden, alleen heb ik dit zelf nog niet gezien.
Hier staat wel een OVD-P Touran van Fryslan.
http://www.scannernet.nl/fotos-scheepvaart-incidenten-evenementen/hulpverleningsvoertuigen.html

Canonfreak

• Senior gebruiker
Reactie #196 Gepost op: 20 oktober 2012, 22:24:04
Hier staat wel een OVD-P Touran van Fryslan.
http://www.scannernet.nl/fotos-scheepvaart-incidenten-evenementen/hulpverleningsvoertuigen.html

Klopt. Rijden meerdere van rond, weet alleen niet precies welke standplaats ze hebben.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #197 Gepost op: 21 oktober 2012, 00:20:58
Nou zo lang ze zich maar aan de aanbesteding gaan houden. Je kunt het werk e.d. in het upper-noorden en in de randstad nog steeds niet vergeleijken...

Eén van de ideeën van de NP is om 24/7 een operationeel leidinggevende op straat te hebben (ongeacht welke regio). Laat dat nu even de OvD-P zijn. Wat heeft het dan voor nut om een onopvallend dienstvoertuig te ontwikkelen die mee naar huis gaat? Niet dus, want er is dan geen OvD-P meer die vanaf huis gaat werken. Dan kun je beter een goed toegerust en herkenbaar voertuig ontwikkelen toch? :)

Vandaar dat ik zou afwachten tot die besluitvorming omtrent een operationeel leidinggevende op straat rond is.
Tot die tijd is het vast wel even uit te zingen met andere voertuigen in het korps.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #198 Gepost op: 21 oktober 2012, 14:24:26
Eén van de ideeën van de NP is om 24/7 een operationeel leidinggevende op straat te hebben (ongeacht welke regio). Laat dat nu even de OvD-P zijn.

Ze zijn daar inderdaad nog volop mee bezig, ook zijn ze aan het kijken welke rang (waarschijnlijk Inspecteur) daar aan vast gaat zitten en hoe ze deze rang gaan verwerken in de robuste basisteams (vrije OvDP, neventaken etc.) ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #199 Gepost op: 22 december 2012, 14:40:05

Dienst: Regiopolitie Midden- en West-Brabant
District: Tilburg
Roepnummer: 06-96
Merk & type: Volkswagen Touran
Kenteken: 56-XZK-3
Bijzonderheden: Maand oud. Eerste wagen met dit roepnummer.