Politie OvD/CvD Voertuigen

Auteur Topic: Politie OvD/CvD Voertuigen  (gelezen 109846 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #200 Gepost op: 22 december 2012, 19:46:31
Zag overigens in Almere dat de tekst 'Officier van Dienst' van de bus is afgetrokken bij de komst van de nieuwe POLITIE tekst. Dit in tegenstelling tot de OVDP bus in mijn regio, daar staat nog steeds Officier van dienst op de zijkant.

NF

• Senior gebruiker
    • www.112ijmond.nl
Reactie #201 Gepost op: 22 april 2013, 18:07:01
De nieuwe OvDP-voertuigen voor District Kennemerland:

Dienst: Nationale Politie
Eenheid: Noord-Holland
District: Kennemerland
Roepnummer: 80.00
Merk & Type: Volkswagen Transporter / VDL / HONAC
In dienst: 2013

Kenteken: 45-ZHL-1
Bijzonderheden: Warmtebeeldcamera, sidebars

Kenteken: 49-ZHN-9
Bijzonderheden: Warmtebeeldcamera, geen sidebars
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #202 Gepost op: 22 april 2013, 18:13:16
Bovenste is sinds vandaag in dienst, opbouwer is VDL  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #203 Gepost op: 22 april 2013, 18:50:46
De nieuwe OvDP-voertuigen voor District Kennemerland:

Bovenste is sinds vandaag in dienst, opbouwer is VDL  ;)

Wat voor indeling heeft de binnenkant?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #204 Gepost op: 22 april 2013, 19:06:48
Wat voor indeling heeft de binnenkant?

Tafel met daaronder een ladeblok tegen de linkerzijde. Twee of drie ''touringcarstoelen'' achterin. Of de voorstoelen kunnen draaien weet ik niet, maar dat lijkt me wel. Achterzijde tevens voorzien van extra communicatiemiddelen.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #205 Gepost op: 6 juni 2013, 23:14:24
Citaat van: Maxx link=msg=1028277 date=1335462434

Korps: Regio Flevoland
District: Flevoland-Zuid (Almere)
Soort voertuig: OvD-voertuig
Merk en type: VW Transporter
Kenteken: 46-PLD-1
Overige bijzonderheden: Geen groene signalering op een OvD-bus. Wel twee keer amber en twee keer blauwe pit.

Ik zag dit voertuig op televisie en men heeft de groene signalering kennelijk in de amber pitten weggewerkt... Mogelijk door middel van hide-a-way strobe's o.i.d.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #206 Gepost op: 7 juni 2013, 12:02:34
Laatst eventjes bekeken. De groene pitten zitten onderin de transparante lampen. De module die er in zit is dus voor het bovenste deel oranje en onderste deel groen. Vandaar ook dat de kappen transparant zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #207 Gepost op: 7 juni 2013, 12:11:41
Citaat van: DiNozzo link=msg=1170954 date=1370599354
Laatst eventjes bekeken. De groene pitten zitten onderin de transparante lampen. De module die er in zit is dus voor het bovenste deel oranje en onderste deel groen. Vandaar ook dat de kappen transparant zijn.
Apart, nooit geweten dat een Whelen L31 Dual Color wordt geleverd, of is dit een zelfbouwseltje?

Devinz

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #208 Gepost op: 16 juli 2013, 22:29:23
Sorry voor het posten in een topic waar al een maand niet in is gepost en niet eens een foto leveren, maar ik heb een vraag hierover;

Wat is een officier van dienst? Gewoon de hoogst geplaatste agent in een gebied die als een soort 'supervisor' fungeert?

En waarom heeft de OvD een auto met speciale markering nodig, of tenminste de tekst "Officier van dienst" op de auto?

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #209 Gepost op: 16 juli 2013, 22:47:49
Citaat van: Devinz link=msg=1183886 date=1374006563
Sorry voor het posten in een topic waar al een maand niet in is gepost en niet eens een foto leveren, maar ik heb een vraag hierover;

Wat is een officier van dienst? Gewoon de hoogst geplaatste agent in een gebied die als een soort 'supervisor' fungeert?

En waarom heeft de OvD een auto met speciale markering nodig, of tenminste de tekst "Officier van dienst" op de auto?
OvD is vaak een leidinggevende binnen de hulpdiensten (politie, brandweer, geneeskundig, bevolkingszorg, etc.). Fungeert als dienstdoende supervisor in een gebied inderdaad. Volg bijvoorbeeld @ovd_p voor een indruk van de politie-OvD. De OvD is beschikbaar als leidinggevende voor grootschalige en bijzondere inzetten, zodat de overige niet-dienstdoende officieren gewoon hun reguliere werk kunnen doen zonder gestoord te worden. Een soort piketfunctie dus vaak. En een tekstaanduiding op een voertuig is vooral ter herkenning voor de overige collega's "oh, daar moeten we zijn" als er heel veel andere voertuigen staan.
greetz,  Enrique