Gebruik saturatiemeter door eerstehulpverlener

Auteur Topic: Gebruik saturatiemeter door eerstehulpverlener  (gelezen 70985 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Joost -VIG-

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 22 februari 2009, 00:46:58
Is dat inderdaad geen mooi verkoop praatje ?  :-X
Ik geloof dat deze opmerking ookal door iemand anders was gemaakt ;), als ik me niet vergis.

Maar publiceer het artikel inderdaad op het forum dat we allemaal kunnen zien waarover het gaat. Wat ik ook wel wil weten is wie het heeft geschreven en met name zijn functie, een dokter, een IC/SEH/Ambu pleeg, EHBOer of misschien de vertegenwoordiger van het bedrijf die de meters aan de man wil brengen.
Neem aan dat dat bij het artikel vermeld staat. Soms zegt het wel iets over hoe iemand gekleurd is. ;)

Groet


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #81 Gepost op: 22 februari 2009, 19:49:04
Tijdschriften die een ''journalistiek'' artikel plaatsen met daarnaast een advertentie met daarin een product dat in het artikel wordt aangeprezen wekken bij mij altijd onmiddelijk, naast irritatie ook extra aandacht op.

Een professioneel tijdschrift zal dan altijd het woord ''advertorial'' boven het artikel zetten of een mededeling dat een en ander voortvloeit uit informatie die verkregen is van de leverancier waartoe de advertentie behoort.
Helaas heeft het Reddingswezen zich naar alle waarschijnlijkheid laten verleiden om een actueel artikeltje te plaatsen over een onderwerp waarin de leverancier zeer geinteresseerd is, dwz; (zo)veel mogelijk saturatiemeters verkopen aan lezers/EHV-ers etc.

Aangezien het gebruik van een satruatiemeter in handen van een EHV-er bij een patient weinig meerwaarde geeft vind ik het laakbaar dat een tijdschrift met bijbehorende materiedeskundigen zelf geen waardeoordeel geeft over het aangeprezen product.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #82 Gepost op: 26 februari 2009, 11:56:54
Hallo Ben,

Lukt het jou dat stukje op een of andere manier hier op het forum te plaatsen zodat ik het kan lezen.

Vriendelijk dank,

Groet Expert

Het artikel is naar je onderweg  ;)


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #83 Gepost op: 26 februari 2009, 13:34:56
Ik ben ook wel geinteresseerd :-)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


benII

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #84 Gepost op: 26 februari 2009, 14:42:50
hoi hoi

ik heb zelf geen scanner maar ik ga het proberen te regelen.

ben


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #85 Gepost op: 26 februari 2009, 15:33:48
Tijdschriften die een ''journalistiek'' artikel plaatsen met daarnaast een advertentie met daarin een product dat in het artikel wordt aangeprezen wekken bij mij altijd onmiddelijk, naast irritatie ook extra aandacht op.

Een professioneel tijdschrift zal dan altijd het woord ''advertorial'' boven het artikel zetten of een mededeling dat een en ander voortvloeit uit informatie die verkregen is van de leverancier waartoe de advertentie behoort.
Helaas heeft het Reddingswezen zich naar alle waarschijnlijkheid laten verleiden om een actueel artikeltje te plaatsen over een onderwerp waarin de leverancier zeer geinteresseerd is, dwz; (zo)veel mogelijk saturatiemeters verkopen aan lezers/EHV-ers etc.

Aangezien het gebruik van een satruatiemeter in handen van een EHV-er bij een patient weinig meerwaarde geeft vind ik het laakbaar dat een tijdschrift met bijbehorende materiedeskundigen zelf geen waardeoordeel geeft over het aangeprezen product.


Ik weet dat de betreffende leverancier door de redactie van het tijdschrift is benaderd.. om een waarde bon gratis te mogen plaatsen.
Het artikel dat is geschreven is door een andere arts, redacteur geschreven, en die heeft geen relatie met de leverancier..  Het artikel was al klaar voor dat de leverancier was benaderd.


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #86 Gepost op: 26 februari 2009, 19:24:46
Tot slot dient men zich ervan bewust te zijn dat de industrie van dit soort apparatuur maar één doel voor ogen heeft en dat is het zoveel mogelijk genereren van omzet. Het is gewoon een slimme marketingstrategie om afzonderlijke EHBO verenigingen en individuele EHBO’ers voor dit apparatuur te interesseren in de hoop de omzet op te schroeven in deze barre tijden. Het belang van de patiënt zal ze een worst zijn, alhoewel ze dat natuurlijk nooit zullen zeggen. Daarom doe ik dat voor ze. Geloof me, ik werk nu lang genoeg in de gezondheidszorg om dit stellig te durven beweren.    

Hallo RadeR,

Bedankt voor het opsturen van het "artikel". Ik had al zo'n vermoeden. De schrijver is arts en redacteur van het tijdschrift. Hij heeft zich laten verleiden tot het schrijven van een ordinaire reclameboodschap, verpakt in dubieuze markeningtekst middels een semi-wetenschappelijke verhandeling, die hij zelf hoogdravend een artikel noemt. Het stukje wordt afgesloten met de mogelijkheid de saturatiemeter met 10% korting te bestellen. Zeer bedenkelijk allemaal.

Groet,

Expert.


benII

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • pluk de dag voor je in een vaas eindigt
Reactie #87 Gepost op: 26 februari 2009, 20:44:50
misschien eerst even de laatse posting van rescue lezen.......... O0


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #88 Gepost op: 26 februari 2009, 21:04:02
Kan het artikel niet op het forum gepost worden?  ???


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #89 Gepost op: 26 februari 2009, 22:07:56
misschien eerst even de laatse posting van rescue lezen.......... O0

Dan nog is het zeer bedenkelijk!