Verklaring bij niet vervoeren per ambulance

Auteur Topic: Verklaring bij niet vervoeren per ambulance  (gelezen 3326 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Gepost op: 1 januari 2004, 12:58:14
Kan iemand mij beschrijven wat er op het formulier staat dat mensen moeten ondertekenen als ze niet per ambulance vervoerd willen worden?
Misschien dat iemand het in wilt scannen voor mij... ???

Ik wil eens kijken of er zoiets ook voor de EHBO gebruikt kan gaan worden.
Dit naar aanleiding van een gebeurtenis in onze kerk. Iemand wordt onwel, wordt uit de kerk gedragen, klaagt over pijn (maar blijft heel vaagjes daarin), valt diverse keren weg, braakte veel tijdens het vervoer naar huis etc.
Hij wilde absoluut niet dat er een dokter werd gewaarschuwd. 's Middags toch maar de HAP gebeld en vervolgens moest hij per ambu onder A1 naar het ziekenhuis, waar hij nog ligt. Iets met zijn longen of hart, geloof ik (ben er niet bijgeweest, had nachtdienst gehad ;)).
Dit kan je natuurlijk ook tijdens de hulpverlening bij evenementen tegen komen. Je zou in kunnen voeren dat mensen die weigeren professionele te aanvaarden, te laten tekenen, zodat de eerstehulpverleners niet meer verantwoordelijk zou zijn...

Nu ben ik wel van mening dat als ik het niet vertrouw, ik toch een arts zou laten komen, wat het so ook wil, maar ja, niet iedereen doet dat.

Christian

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 1 januari 2004, 15:16:31
Als iemand geen hulp wil en ook hiervoor niet wil tekenen begin je er niks aan. Een getuige erbij die het afwijzen van hulp kan bevestigen helpt meestal wel. Overigens is de kans klein dat je als vrijwilliger hierop wordt aan gesproken. Een goed en gezegend  2004!! ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 1 januari 2004, 18:39:31
Yes, jij hetzelfde. ;)

Maar waarom moeten de mensen die niet meewillen met de ambu dan een verklaring ondertekenen?

Christian

jeroen

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2004, 19:37:22
Persoonlijk gebruik ik het formulier regelmatig.

Als de patient niet wil tekenen laat je het tekenen door een getuige. Bv. een politieagent.

iemand die per se niet naar een dokter of ziekenhuis wil. is best bereid een formulier te tekenen, meestal dan toch.

En Christiaan, kom maar een keer langs dan geef ik je er een. Misschien kan je het ook als overdracht gebruiken naar ambulance of HAP.

Christian

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2004, 11:10:55
Je bent geweldig, Jeroen! ;D
Tot binnenkort... ;)

Christian

Jos Kaldenhoven

• Forum gebruiker
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2004, 16:49:14
Persoonlijk gebruik ik het formulier regelmatig.

Als de patient niet wil tekenen laat je het tekenen door een getuige. Bv. een politieagent.

iemand die per se niet naar een dokter of ziekenhuis wil. is best bereid een formulier te tekenen, meestal dan toch.

En Christiaan, kom maar een keer langs dan geef ik je er een. Misschien kan je het ook als overdracht gebruiken naar ambulance of HAP.
Jeroen, als het wat verderweg is, kun je dan ook een formuliertje mailen?!  :-*

jeroen

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2004, 19:12:29
Ik zal eens kijken of het te scannen is.

Ik doe mijn best voor je Jos.