Binnenbrand woning (GRIP 1) - De Koog 15-02-2009

Auteur Topic: Binnenbrand woning (GRIP 1) - De Koog 15-02-2009  (gelezen 2691 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #10 Gepost op: 17 februari 2009, 09:49:15
Ik gok als eerste ter plaatsen?

Ik kan mij niet indenken dat er op Texel politie auto's rond rijden met een HD pomp, slangen en watertank.  ;)

Ik denk dat de brandweer gewoon handjes te kort kwam en de politie heeft uitgeholpen tot de versterking er was?


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
Reactie #11 Gepost op: 17 februari 2009, 09:54:04
Ik meen onder de waterstraat een brandweerman te zien (witte helm, geel zwarte jas) die richting de straat loopt.


donblondie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #12 Gepost op: 17 februari 2009, 09:55:56
Ik kan mij niet indenken dat er op Texel politie auto's rond rijden met een HD pomp, slangen en watertank.  ;)

Ik denk dat de brandweer gewoon handjes te kort kwam en de politie heeft uitgeholpen tot de versterking er was?
Dan mag ik niet meer gokken  ;)
ik zat namelijk te denken aan een brandslanghaspel die in gebouwen weleens hangen.


Rene112

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 17 februari 2009, 22:22:48
Ik denk dat de brandweer gewoon handjes te kort kwam en de politie heeft uitgeholpen tot de versterking er was?

In de eerst hectische fase bij deze inzet was de informatie dat er zich mogelijk nog meerdere personen waaronder meerdere kinderen in de woning bevonden.
Ik kan mij goed voorstellen dat er op dat moment door de bevelvoerder van de eerste TS dit soort keuzes worden gemaakt (politie laten blussen van buitenaf) zodat de volle prioriteit bij een (verantwoorde) redding kan worden gelegd.

Gelukkig bleek een tijd later dat er zich niemand meer in de woning bevond...

groeten,
René de Caluwé