Onderzoek HBO-V

Auteur Topic: Onderzoek HBO-V  (gelezen 3132 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Gepost op: 19 januari 2009, 08:54:49
Dag allemaal,

Momenteel begeleid ik een HBO-V'er dat 6 maanden stage loopt bij de ambulancedienst in het kader van haar afstuderen. Zij zoekt momenteel een afstudeeronderwerp voor haar eindscriptie. Er is maar één eis: het moet relevant zijn voor de ambulancezorg.

Even heel concreet: er is ergens een dienst met een mooie opdracht voor haar om iets te onderzoeken?

WM


The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2009, 09:23:38
ik heb wel een ideetje ;)

de communicatie verbeteren tussen meldkamer<-> SEH<-> ambu bemanning ter plaatse

Wat is er voor nodig om zo min mogelijk ruis te krijgen?
Makkelijker lijnen tot overleg, voor aankondigingen dat team klaar staat bijv.
Mogelijkheid dat ambu bemanning direct met arts op SEH kan overleggen  etc. (bijv. als USA ;))

Wellicht is dit per regio verschillend, maar hier in Rijnmond moet alles via de meldkamer, waar door soms een flinke ruis ontstaat
hun motivatie is dat alles op band komt te staan, maar of dat altijd de patiënt ten goede komt vind ik soms een heel groot vraag teken
omdat er soms sumiere info naar SEH wordt gecommuniceerd door MKA en later hoor je van de ambu bemanning dat ze zeer volledig zijn geweest naar MKA.

dit was maar een ideetje ;)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2009, 09:56:23
Ik vind het ook een goed idee, ik geef het door; uiteindelijk is het haar beslissing...
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #3 Gepost op: 19 januari 2009, 22:48:26
als ze/hij hiermee een mooi afstudeerproject kan maken en het implementeerbaar kan maken, dan is heel Nederland haar/hem dankbaar, denk ik............prima onderwerp
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan


Bart S

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2009, 00:37:58
als ze/hij hiermee een mooi afstudeerproject kan maken en het implementeerbaar kan maken, dan is heel Nederland haar/hem dankbaar, denk ik............prima onderwerp

Het valt een beetje buiten de originele vraag, maar als wij willen overleggen met het ziekenhuis dan laten we ons via de GSM doorverbinden door de MKA. Op die manier staat dan ook alles op band. Dit doen we sowieso bij vooraankondigen shockroom of overleg met de interventiecardioloog.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2009, 10:43:24
"Wij" (Haaglanden) overleggen juist niet via de Meldkamer, maar rechtstreeks. Er staat weliswaar niets op band, maar de lijnen zijn kort, met de bekende voordelen.

Ik zal even informeren bij het kader of wij nog ideëen hebben voor een project.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


estherr

  • CCU Verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #6 Gepost op: 20 januari 2009, 11:50:46
Hoi allemaal,
Ik ben de HBO-ver waar Welsh Medic het over had. Bedankt alvast voor de ideeen die jullie hier geven. Ik zal mee blijven lezen en zo af en toe ook reageren. Ik vind het idee wat er nu staat inderdaad al een goed idee. Het is namelijk zo dat ik er met nog 3 anderen een half jaar aan werk en we hebben per persoon 600 uur.
Ik zie jullie reacties tegemoet!


Freeze

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2009, 22:00:23
Afstuderen bij een ambulancedienst? kan dat? Ik werd afgescheept met een snuffelstage van 2 weken.... :-\ Nog plaats voor een HBO-v afstudeerder in September 2009?

Welke raakvlakken moet het onderwerp hebben? GVO? Kwaliteitszorg? zorgprogrammering?
Hominem ad deos nulla re propius accedunt quam salutem hominibus dando, In nothing do men more nearly approach the gods, than in giving health to men.


Casbuur

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 88
Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2009, 22:46:22
Afstuderen bij een ambulancedienst? kan dat? Ik werd afgescheept met een snuffelstage van 2 weken.... :-\ Nog plaats voor een HBO-v afstudeerder in September 2009?

Welke raakvlakken moet het onderwerp hebben? GVO? Kwaliteitszorg? zorgprogrammering?

Ik vraag me dat ook af. Maar ik zoek pas voor over 3 jaar. Ben nog maar net begonnen :P


estherr

  • CCU Verpleegkundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #9 Gepost op: 11 februari 2009, 13:57:18
Het kan!

Het ging mij meer om een onderzoeksonderwerp, voor mij afstudeeronderzoek. Echter is het niet gelukt, en wilde mijn groepje liever een ander onderwerp, helaas!
Ik ga dus niks binnen de ambulancezorg onderzoeken.