Vrouwen aangehouden voor brandstichting - Drachten 19-02-2009

Auteur Topic: Vrouwen aangehouden voor brandstichting - Drachten 19-02-2009  (gelezen 1318 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
De politie heeft in de nacht van woensdag op donderdag twee vrouwen aangehouden.

De verdachten, een 58-jarige en een 34-jarige inwoonster van Drachten worden ervan verdacht mogelijk betrokken te zijn geweest bij de brandstichting in hun woning aan de Mariengaard. Toen de agenten bij de woning aankwamen, zagen zij dat de vlammen uit de ramen sloegen . De bewoners van de naastgelegen panden konden hun woning tijdig verlaten. Door de rook en water ontwikkeling, ontstond er veel schade aan de naast gelegen woningen.

Deze bewoners zijn elders in Drachten onder gebracht. De technische recherche stelt een onderzoek in naar de juiste oorzaak van de brand. De twee verdachten zijn op het politiebureau ingesloten.



http://hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=448

Filmpje: http://www.zideo.nl/index.php?option=com_podfeed&zideo=6b3461536e673d3d&playzideo=6d6f65526f46593d




Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2009, 20:24:35
Dus: de bewoners zijn de verdachten, de bewoners zijn elders ondergebracht in Drachten en de verdachten zijn ingesloten op het politiebureau?  :o :o
CN NRK


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2009, 20:32:06
Dus: de bewoners zijn de verdachten, de bewoners zijn elders ondergebracht in Drachten en de verdachten zijn ingesloten op het politiebureau?  :o :o

de buren zijn ergens anders ondergebracht , en de bewoners van het uitgebrande pand zitten vast

( als ik het goed heb gelezen )


Merijn V

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 116
Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2009, 22:04:33
Wat kan kan de reden zijn dat die mannen met één straaltje lage druk de aanval inzetten?
Met twee stralen hoge druk heb je toch veel sneller slag kracht en dus sneller effect om uitbreiding te beperken?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2009, 00:36:47
mogelijk vanwege de hoge vuurbelasting ? Kan me voorstellen bij zoveel vuur je toch wel wat water wilt hebben..
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....