26 mei 2010 Multidisciplinaire oefening Exodus Rotterdam-Rijnmond (ZH)

Auteur Topic: 26 mei 2010 Multidisciplinaire oefening Exodus Rotterdam-Rijnmond (ZH)  (gelezen 29947 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
TV Rijnmond is de enige die in het station mocht filmen/fotograferen (en de VRR zelf uiteraard). Foto's van beneden zullen hier dus niet geplaatst worden. Boven viel me wel op dat er een relatief klein aantal fotograven aanwezig was. Aangezien ik me alleen op voertuigfotografie richt, heb ik geen boeiende foto's van boven. Wel een foto van een tragedie. Dodelijk slachtoffer wat door de brandweer naast de SIGMA-tent is neergelegd en pas anderhalf uur later werd opgemerkt. Ik weet niet of hij, bij tijdige ontdekking, nog een kans had gehad. :'(

greetz,  Enrique


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Als jij daar ook  fotograven gezien hebt zijn er vast een hele berg doden gevallen onder die groep mensen...    :P


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Als jij daar ook  fotograven gezien hebt zijn is er vast een hele berg doden gevallen onder die groep mensen...    :P

Het was een slagveld inderdaad!  ;D
greetz,  Enrique


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2010%2Fmei%2FRotterdam%20tevreden%20over%20hulp%20metroramp

Rotterdam tevreden over hulp 'metroramp'

26 mei 2010

Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam is tevreden over het verloop van de rampoefening die woensdag werd gehouden. Volgens hem bracht de oefening rond metrostation Blijdorp geen grote problemen aan het licht.

Externe waarnemers komen over enkele weken met hun conclusies. En hoewel voor de circa tweeduizend deelnemers de ramp achter de rug is, gaat het voor de politie nog door. Zij doen in het ondergrondse station nog enkele dagen sporenonderzoek.

De grootste problemen ontstonden woensdagmorgen in het verkeer. De straten en wegen in en rondom Blijdorp en Rotterdam-Centrum liepen vast door de oefening.


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Heey,

Ik had vandaag het geluk om figurant te spelen, dus heb ik mischien wat lieftallige inforamtie voor jullie :P

aanwezig was vrij snel de 1e mmt bus, met al snel vrij veel brandweer en ambulance's.

later zijn ook 2 GNKC's opgezet (naar mijn mening veel te laat, zo'n uur na de alarmering, maarja), en is nog een ll (waarschijnlijk LL05) T.p. gekomen, (reserve)

wel nog een hulp ambulance vanuit de regio rotterdam-rijnmond zlef, maar geen rapid responder..

enkele ambulances uit regio 18,16 en 20 gezien. Aangezien ik zelf uit breda kom wist ik dat een ambulance van breda hier oop heen was, ik neem aan ook van roosendaal en bergen op zoom? en nee midden,- west brabant heeft geen witte ambulances.

deze zijn alleen van de VZA, en die komen allen uit amsterdam, maar deze was wel aanwezig.

Ow, en @ enrique.
alle poppen waren opslag dood, en mochten eigenlijk niet naar boven gedragen worden totdat alle andere slachtoffers veilig boven waren. maarja, zoals gewoonlijk foutje in de miscommunicatie.

stel verder gerust vragen :P


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
stel verder gerust vragen :P

Tik gerust op je gemakje een verslagje, het wordt best veel gelezen, die garantie heb je!  O0


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Zeker weten dat je 2 GNK-c's en een Rijnmondse hulpambulance hebt gezien?  ;)

En de heli was inderdaad de PH-MAA, de reserve-heli. Het grond-MMT reed met de reserve-MMT-Vito van de LFR.
greetz,  Enrique


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
TV Rijnmond is de enige die in het station mocht filmen/fotograferen (en de VRR zelf uiteraard). Foto's van beneden zullen hier dus niet geplaatst worden. Boven viel me wel op dat er een relatief klein aantal fotograven aanwezig was. Aangezien ik me alleen op voertuigfotografie richt, heb ik geen boeiende foto's van boven. Wel een foto van een tragedie. Dodelijk slachtoffer wat door de brandweer naast de SIGMA-tent is neergelegd en pas anderhalf uur later werd opgemerkt. Ik weet niet of hij, bij tijdige ontdekking, nog een kans had gehad. :'(



Dus van jou gaan we hier een heleboel voertuigen zien? Ben wel benieuwd wat voor bijzondere voertuigen allemaal in Rotterdam zijn geweest.   ;)
Brandweer Papendrecht


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443

Dus van jou gaan we hier een heleboel voertuigen zien? Ben wel benieuwd wat voor bijzondere voertuigen allemaal in Rotterdam zijn geweest.   ;)

Nou, als ik er effe tijd en zin voor/in heb, dan plaats ik wel wat. Zoveel bijzonder spul was er overigens niet hoor. Het meeste was uit de regio zelf. Aangevuld met LTFO, Landmacht-ambulances en de bovengenoemde ambulances uit enkele andere regio's.
greetz,  Enrique