26 mei 2010 Multidisciplinaire oefening Exodus Rotterdam-Rijnmond (ZH)

Auteur Topic: 26 mei 2010 Multidisciplinaire oefening Exodus Rotterdam-Rijnmond (ZH)  (gelezen 30529 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Voor de helderheid: wordt het MMT met de heli ingezet of met de bus?
Als er een MMT op RTH Airport beschikbaar blijft, zullen ze ook over een heli moeten beschikken neem ik aan.

(kan een reserve zijn natuurlijk)

Wat ik begreep wordt de LFL02 ingezet bij de oefening. De bus blijft dan dus over. Of de reserveheli inderdaad.
greetz,  Enrique


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Ik heb begrepen en in de wandelgangen gehoord dat het e.a. onder de grond gaat plaatsvinden


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
En misschien ten overvloede, maar het gaat in Rotterdam plaatsvinden als het goed is. Voor degenen die niet erg bekend zijn in het Rotterdamse: de volgende metrostations zijn ondergronds in Rotterdam:

Centraal Station
Stadhuis
Beurs (grootste station; twee lijnen kruisen elkaar daar als het ware en het ligt midden in het centrum)
Leuvehaven
Wilhelminaplein
Marconiplein
Delfshaven
Coolhaven
Dijkzigt
Eendrachtsplein
Blaak
Oostplein
Gerdesiaweg
Voorschoterlaan
Kralingse Zoom
greetz,  Enrique


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Die dag twitter ook even in de gaten houden, dan is het denk al snel bekend waar het is.  ;)


geert+

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
er is nog een nieuw ondergrondsstation, als ik het goed heb, bij de blauwe lijn richting Den Haag bij diergaarde blijdorp in de buurt op loop afstand van de oude ingang.
EHV-er +AED, O&V, verbindingen, basis marifonie, Coordinator logistiek NRK afd. Voorne putten & Rozenburg. Centralist op PAC.  kijk niet naar wat er n


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
er is nog een nieuw ondergrondsstation, als ik het goed heb, bij de blauwe lijn richting Den Haag bij diergaarde blijdorp in de buurt op loop afstand van de oude ingang.


Jij bedoelt de RandstadRailstations tussen Den Haag en Rotterdam CS. Die zijn nog niet in gebruik toch? Ik weet niet hoever de bouw is gevorderd en of er uberhaupt al rails liggen, maar als het traject daar al enigszins operationeel is, zou dat natuurlijk ook nog een optie kunnen zijn.
greetz,  Enrique


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Dat is station Blijdorp!! op de kruising statenweg en stadhoudersweg.
Daar kan je echt je gang gaan met:
- een metro met veel passagiers,    ;)
- hoogspanning,    >:(
- geen last van echt publiek,      ;D
- dus kan je veel rook en paniek maken,   8)
- ruim 20 meter onder de grond (het diepste metrostation van NL!!!)   :D
Dat wordt prachtig!!   O0
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Aanvullende informatie die uit zeer betrouwbare bron komt.

Allereerst het verzoek vanuit de organisatie niet op deze oefening af te komen. Voor de hulpverlening is dit een zeer belangrijke oefening, die zij zo serieus mogelijk willen uitvoeren.

Het volgende scenario zal spelen bij de oefening. In de ochtend vind er een explosie plaats in een metrostation. Verschillende hulpdiensten worden hiervoor ingezet, o.a. brandweer, ambulance, politie en het Mobiel Medisch Team met de helikopter. Op de voertuigen na zal er buiten dus ook weinig te zien zijn. Het enige wat nog bekend is , is dat de oefening in Rotterdam plaatsvindt, maar de exacte locatie wordt vooralsnog geheim gehouden. Die is bij mij ook niet bekend.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Arthur

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
    • www.oov-support.nl
Er is nog plek voor een aantal personen om als figurant deel te nemen aan deze oefening .....................


brwfan

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 203
Het lijkt me echt superrrrrrrrr leuk maar ik ben denk ik te jong en het is een stukje rijden ?? :-X
Ik leer steeds meer op dit forum