26 mei 2010 Multidisciplinaire oefening Exodus Rotterdam-Rijnmond (ZH)

Auteur Topic: 26 mei 2010 Multidisciplinaire oefening Exodus Rotterdam-Rijnmond (ZH)  (gelezen 29962 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

jordy_

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 200
Waarom GRIP 4? niets landelijks aan toch op dit moment?

het is een oefening maar ze schalen op alsof het echt gebeurd zou zijn, de oefening gaat over een terreuraanslag dus grip 4 is dan normaal.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
het is een oefening maar ze schalen op alsof het echt gebeurd zou zijn, de oefening gaat over een terreuraanslag dus grip 4 is dan normaal.

Dank, het aspect 'Moedwillig handelen' (zoals dat binnen de veiligheidswereld zo mooi heet) binnen het scenario was mij niet bekend.


brwnbl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 504
  • HV geïnteresseerd
09:19:46   26-05-10   PRIO 1 HA101 vz141 Randstadrail Station Blijdorp Statenweg 100 th Rotterdam Tunnel/Station ondergronds (Middel Brand: ja) (Grote Brand: ja) (grip: 4) Vak: 5993230
 GRIP 4       1400211   BRW Rijnmond Noord (Laanslootseweg) (Kazernealarm)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Rampenoefening bij Blijdorp

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/113840/Rampenoefening_bij_Blijdorp.html
woensdag 26 mei 2010 08:45

Een grote rampenoefening kan woensdag voor verkeersvertragingen zorgen op de A20.

De oefening met de naam ‘Exodus’ wordt georganiseerd door de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond, de politie Rotterdam-Rijnmond, het vervoersbedrijf RET en de gemeente Rotterdam.

In en rond het nieuwe RandstadRailstation Blijdorp zullen genoemde deelnemers samen met zo’n 1000 figuranten, tussen 08:00 uur en 16:00 uur, de gevolgen van een metro-ontploffing naspelen. Op die manier wordt de samenwerking tussen verschillende hulpverleningsdiensten geoefend.

De afrit Blijdorp (13) van de A20 is woensdagochtend als gevolg van de rampenoefening afgesloten. De VID adviseert u dan ook de verkeersinformatie woensdag 26 mei goed in de gaten te blijven houden.
Samen sterk in de hulpverlening!


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Haagse inbreng Exodus?

112meldingen
09:05:53 26-05-10A1 2909LB 7 Abram v Rijckevorselweg 7 CAP 41113
1520010Ambulance-15-110 GGD Delft
112meldingen
09:05:46 26-05-10A1 2909LB 7 Abram v Rijckevorselweg 7 CAP 41112
1520020Ambulance-15-120 Witte Kruis Den Haag
112meldingen
09:05:17 26-05-10A1 2909LB 7 Abram v Rijckevorselweg 7 CAP 41111
1520046Ambulance-15-146 Ambulancezorg Zoetermeer

Klopt, was al van tevoren bekend dat er ook Ambu's uit Haaglanden mee zouden doen  O0

Maar dit adres is in Capelle a/d IJssel en niet in Rotterdam dus waarschijnlijk heeft dit ergens anders mee te maken.   ;)
Brandweer Papendrecht


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!

Maar dit adres is in Capelle a/d IJssel en niet in Rotterdam dus waarschijnlijk heeft dit ergens anders mee te maken.   ;)

De drie wagens blijken inderdaad ingezet te zijn bij de oefening. Het hoe en waarom zij in Capelle a/d Ijssel belanden is mij ook niet duidelijk.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Nog geen foto's?  ::) ??? :)


Christian Onderwater

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 88
Wel beelden bij het NOS journaal al :)


debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
poe hé, ik had me nota bene willen aanmelden om mee te doen... Ik heb alleen andere verplichtingen vandaag. Toch schrok ik aardig toen ik ineens overal GRIP 4 in m'n monitor zag staan  ;D

Alleen ik heb één vraag: waarom is pers niet welkom? In geval van een écht incident zul je ook te maken hebben met (lastige) pers en ramptoeristen neem ik aan?
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


J005T

  • Gast
p2kflex
10:55:18 26-05-10GROUP-2Scenario Alarmeren BOT-Team 1 is geactiveerd!Het alarmeringsbericht staat voor u in de communicator.
1400883Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (BOT-1 Persoonlijke code)

en vele andere

heeft hier mee te maken, neem ik aan? Er staat geen GRIP4 bij in de huismonitor... daarom mijn twijfel

Overtollige alarmeringen verwijderd.
RAdeR