26 mei 2010 Multidisciplinaire oefening Exodus Rotterdam-Rijnmond (ZH)

Auteur Topic: 26 mei 2010 Multidisciplinaire oefening Exodus Rotterdam-Rijnmond (ZH)  (gelezen 29969 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Enkele bij rtv Rijnmond
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2010%2Fmei%2FGrote%20rampenoefening%20in%20Rotterdam-Blijdorp


[img width=660 height=495]http://www.rijnmond.nl/files/2562722/2010rampoefening_blijdorp4.jpg


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Foto's van MichaelOosterwaal op www.nufoto.nl:







MichaBen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 19
Alleen ik heb één vraag: waarom is pers niet welkom? In geval van een écht incident zul je ook te maken hebben met (lastige) pers en ramptoeristen neem ik aan?
Het station ligt zo'n 18 meter diep onder de grond en heeft vanwege de brandveiligheid gescheiden perrons. Dus in tegenstelling tot de oefening uit 2005 op station Stadhuis, waar de pers vanaf het andere perron kon toekijken, is die mogelijkheid er in dit station niet. Daarnaast zou er volgens mij ook brand gesimuleerd worden bij de oefening, en het is niet echt gebruikelijk om pers toe te laten tot een brandend gebouw.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
09:06:46 26-05-10  GROUP-2 Het scenario Alarm Ambu en Sigmateam WEST is geactiveerd ! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
   1400941 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GMK beheer 2 / VD 90.1 / AT Commandant / Plotter RegOt piket)

Deze hoort er zeker niet bij, aangezien dit alarm alleen op de capcode van Beheer is verzonden. Misschien een test?

10:55:18 26-05-10 13/105 GROUP-2 Scenario Alarmeren BOT-Team 1 is geactiveerd!Het alarmeringsbericht staat voor u in de communicator.
   1400883 Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (BOT-1 Persoonlijke code)

heeft hier mee te maken, neem ik aan? Er staat geen GRIP4 bij in de huismonitor... daarom mijn twijfel

Hoe zou de monitor moeten weten waar dit bij hoort dan?


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Deze hoort er zeker niet bij, aangezien dit alarm alleen op de capcode van Beheer is verzonden. Misschien een test?

Klopt, maar deze kwam zó vaak langs dat ik er gewoon 1 heb gepakt en die heb geplaatst. Toevallig met de capcode van Beheer dan, maar hij kwam nog zo'n 10 keer langs met telkens weer andere capcodes  O0


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Klopt, maar deze kwam zó vaak langs dat ik er gewoon 1 heb gepakt en die heb geplaatst. Toevallig met de capcode van Beheer dan, maar hij kwam nog zo'n 10 keer langs met telkens weer andere capcodes  O0

Ho, mea maxima culpa! Ik geloof dat ik alleen even de 'rode' logfile ter hand had genomen. Klopt helemaal wat je zegt :)


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Ho, mea maxima culpa! Ik geloof dat ik alleen even de 'rode' logfile ter hand had genomen. Klopt helemaal wat je zegt :)

Die ken ik niet hoor!   ;) :D
Brandweer Papendrecht


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Mea maxima culpa = Mijn grote schuld   O0


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Mea maxima culpa = Mijn grote schuld   O0

Ja. En dan in de overtreffende trap  ;D (maximus=zeer groot)

Okee, genoeg Latijns
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding