Griep op het werk

Auteur Topic: Griep op het werk  (gelezen 4428 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Gepost op: 20 februari 2009, 17:29:13
Een griep aanval kan zeer snel en indrukwekkend verlopen. Op zich is dit geen ambulancevervoer.

Als mensen thuis zijn, dan kan de patiënt in bed gaan liggen, maar als zo'n aanval op het werk optreedt zal er iets moeten gebeuren. Uiteindelijk moet de werknemer toch naar huis, maar soms is de aanval zo hevig en/of houdt langere tijd aan zodat vervoer met een auto of taxi geen reeele optie is.  

In hoeverre zou de ambulance voor dergelijke patiënten iets kunnen betekenen ?




Bart S

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 20 februari 2009, 18:58:30
Waarom is vervoer per auto danwel taxi geen reële optie? Dat is de eerste vraag die ik zou stellen.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #2 Gepost op: 20 februari 2009, 22:04:51
Waarom is vervoer per auto danwel taxi geen reële optie? Dat is de eerste vraag die ik zou stellen.
Hondsberoerd, de wereld tolt etc.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2009, 23:13:58
Hondsberoerd, de wereld tolt etc.
Volgende vraag... hoe wordt dat beter in een ambulance? liggend achteruitrijden wordt je orientatie niet echt veel beter van.... hooguit dat een ambu beter schoon te maken is, maar om daarom voor een ambu te kiezen vind ik vrij overdreven... een prullenbak kan ook heel goed volgespuugd worden.... daarnaast denk ik dat de patient in principe ABC stabiel is, dus geen vervoersindicatie heeft? Ik heb laatst wel een vergelijkbare casus gehad, maar behalve wat " algehele malaise"  gaf de monitor normale waarden, dus mevrouw is gewoon met de auto naar huis gebracht, we hebben nog wel een bekkentje geleverd voor in de auto ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #4 Gepost op: 21 februari 2009, 09:02:46
Er is geen weldenkend centralist die een ambu stuurt voor een griepaanval, hoor!

Ik bemerk dat, met name, in de grote stad men wat laagdrempelig is in het bellen van 112. Ik heb deze week weer een extra dienst gedaan in de Randstad en het verbaasde me waar je voor gestuurd wordt. Uiteraard draait het uit op EHGV (eerste hulp, geen vervoer).

Het lijkt erop dat men niet (meer) de verantwoordelijkheid wilt nemen voor de eigen gezondheid en veiligheid. Falende ketenpartners (een HA dat een patiënt instuurt zonder deze gezien te hebben, bijv.) maken dit verhaal compleet. Het wordt eens tijd dat men zijn gezond boerenverstand gaat gebruiken en 112 bellen voor waar het bedoeld is - levensbedreigend situaties!

Ik ben alleen bang dat ik een lange adem zal moeten hebben.

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2009, 10:32:52
Beste mensen,

Bedankt voor de ondersteuning.
Ik had iemand aan de zijn verstand proberen te brengen, dat de ambulance in deze gevallen geen optie is.
Helaas kon ik hem niet overtuigen, hopelijk zijn jullie reacties voor hem reden om  zijn mening te herzien


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2009, 15:23:48
Ik geef ook als toevoeging dan subtiel de prijs van een rit per ambulance voor eigen rekening, daar kan je toch een week lang voor naar de Canarische eilanden ;)

en verder ben ik het ook helemaal eens met wat WM zegt, dat gebeurd hier idd., vannacht iemand mogen ontvangen die per ambu kwam en het norovirus had :-X


Glenn2

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2009, 15:59:38
Ik geef ook als toevoeging dan subtiel de prijs van een rit per ambulance voor eigen rekening, daar kan je toch een week lang voor naar de Canarische eilanden ;)

en verder ben ik het ook helemaal eens met wat WM zegt, dat gebeurd hier idd., vannacht iemand mogen ontvangen die per ambu kwam en het norovirus had :-X

Dat dekt de verzekering toch? Dus lijkt me dat je daar de mensen niet mee hebt.

Wat kost overigens een complete rit? Dus gesprek aan de 112-lijn, melding uitgeven, heenrijden, onderzoek op locatie, afleveren in het ziekenhuis en ambu gereedmaken?


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2009, 16:46:12
nou.........zekers niet hoor!   ;D
als er geen medische indicatie is, ie het gewoon voor eigen rekening

en............zo wie zo ben je je eigen risico kwijt, geloof dit jaar 155,- wat je aan het eind van het jaar aan je verzekering mag betalen.
(dit geldt ook voor iedere ambu rit bijv. tgv een ongeval, en als je de SEH bezoekt met een snee in je vinger (even off topic) 8))
best zonde van je dure geld toch? ;)


Bart S

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 21 februari 2009, 17:01:05
Eigen ervaring: enkele reis snelweg -> shockroom ziekenhuis incl. planken, spinnen, kraag en naaldje: €750,- waarvan €150,- eigen risico. En voor dat laatste kreeg ik gewoon een rekening...