Grote brand Foyer de Jeunesse - Vlisingen 23-2-2009

Auteur Topic: Grote brand Foyer de Jeunesse - Vlisingen 23-2-2009  (gelezen 5885 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #20 Gepost op: 23 februari 2009, 16:14:32
Gewonden bij brand Vlissingen
www.nu.nl

Gewonden bij brand Vlissingen
www.nu.nl

eerst even terug lezen.  ;)


guest4965

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 23 februari 2009, 16:18:55
eerst even terug lezen.  ;)

sorry, even een zinnetje over het hoofd gezien.

On Topic:

Eerste foto's online:





Foto's: www.hvzeeland.nl / Roland de Jong


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #22 Gepost op: 23 februari 2009, 16:36:37
ACHT GEWONDEN BIJ GROTE BRAND IN FOYER VLISSINGEN

VLISSINGEN - In Vlissingen zijn maandag meerdere mensen gewond geraakt toen brand uitbrak in jongerenopvanghuis Foyer de Jeunesse.

Rond 14.50 uur brak door nog onbekende oorzaak brand uit in een keuken in het complex op de hoek van de Nieuwstraat en de Walstraat. De brand sloeg van de eerste verdieping over naar de tweede. De brandweer rukte met groot materieel uit.

Enige tijd was onduidelijk of er nog mensen in het pand waren. Niet iedereen die in het pand aanwezig was, kon in de menigte worden teruggevonden. De brandweer doorzocht daarom het hele pand naar eventuele slachtoffers.

Vijf ambulances waren ter plaatse om meerdere gewonden te helpen. Het ging onder meer om personen die rook hadden ingeademd. Ambulancepersoneel gaf hen zuurstof. Ook werden de gewonden ingepakt in foliedekens. In totaal zouden acht personen, waaronder één zwangere vrouw, gewond zijn geraakt. Over de aard en de ernst van hun letsel is nog niets bekend.

Voor de bewoners, ongeveer vijfentwintig personen in totaal, is opvang geregeld in het gemeentehuis in Vlissingen. Hiervoor werd een bus ingeschakeld.

Later meer

http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=9891


guest4965

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 23 februari 2009, 16:38:09
Gewonde bij brand Vlissingen

AMSTERDAM - In de Zeeuwse plaats Vlissingen is bij een grote brand in een pand aan de Nieuwstraat een gewonde gevallen. Dat meldt de lokale brandweer aan NU.nl.

Het pand dat vlam vatte is de locatie van Foyer de Jeunesse, dat woonruimte biedt aan jongeren en studenten.

Er waren al snel meerdere ambulances ter plaatse. Een personeelslid van de Foyer is naar het ziekenhuis gebracht voor controle.

''Zij is zwanger en heeft mogelijk rook ingeademd. We willen daarom geen risico met haar nemen'', zegt de brandweerofficier ter plaatse.

De brandweer zocht of er meer gewonden waren, maar dit bleek niet het geval. De brand ontstond rond 14.45 uur in een keuken, om 16.00 uur werd het sein Brandmeester gegeven.

www.nu.nl

Ik lees hier niks over 8(!!) gewonden, mij lijkt het meer een/twee ???


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #24 Gepost op: 23 februari 2009, 16:46:32
Ik lees hier niks over 8(!!) gewonden, mij lijkt het meer een/twee ???

Afdeling communicatie VeiligheidsRegio Zeeland zegt 8 :)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #25 Gepost op: 23 februari 2009, 16:50:36
Ik lees hier niks over 8(!!) gewonden, mij lijkt het meer een/twee ???

Welkom in de pluriforme maatschappij. Er zijn meerdere media aanwezig,
die op verschillende plaatsen staan en verschillende dingen horen en zien.
En dus ook verschillende berichten geven. Pas later, als de persvoorlichters
met cijfers komen, zal je zien dat men allemaal dezelfde cijfers gaat
publiceren.


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #26 Gepost op: 23 februari 2009, 17:14:15
ZEVEN GEWONDEN BIJ GROTE BRAND IN FOYER VLISSINGEN

VLISSINGEN - In Vlissingen zijn maandag in totaal zeven personen gewond geraakt toen brand uitbrak in jongerenopvanghuis Foyer de Jeunesse.

Rond 14.50 uur brak door nog onbekende oorzaak brand uit in een keuken in het complex op de hoek van de Nieuwstraat en de Walstraat. De brand sloeg van de eerste verdieping over naar de tweede. De brandweer rukte met groot materieel uit.

Enige tijd was onduidelijk of er nog mensen in het pand waren. Niet iedereen die in het pand aanwezig was, kon in de menigte worden teruggevonden. De brandweer doorzocht daarom het hele pand naar eventuele slachtoffers. Rond 16.00 uur was het vuur onder controle.

Vijf ambulances waren ter plaatse om de gewonden te helpen. Volgens politiewoordvoerster Mirja Vis raakten zeven personen, waaronder één zwanger personeelslid, gewond. Ambulancepersoneel gaf hen zuurstof. Ook werden de gewonden ingepakt in foliedekens. Alleen de zwangere vrouw moest naar het ziekenhuis worden gebracht. De andere slachtoffers konden ter plekke behandeld worden.

Voor de bewoners, ongeveer vijfentwintig personen in totaal, wordt opvang geregeld door de Stichting AZZ. Hiervoor werd een bus ingeschakeld.

Foyer de Jeunesse biedt onder meer woonruimte aan jonge vluchtelingen en jongeren die in hulpverleningsvoorzieningen hebben gewoond en de stap naar zelfstandig wonen te groot vinden. Het project wordt gesubsidieerd door de Provincie Zeeland en de gemeenten Middelburg en Vlissingen.

http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=9891 ( Met foto's + video )


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 23 februari 2009, 17:20:16
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3323491/__Brand_in_opvangtehuis__.html

ma 23 feb 2009, 15:44 | lees voor
    
Brand in opvangtehuis in Vlissingen

VLISSINGEN -  In een opvangtehuis voor jongeren in de Nieuwstraat in Vlissingen heeft maandagmiddag korte tijd brand gewoed. De brand ontstond door iemand die een frituurpan op het vuur liet staan en die vervolgens vlam vatte, zo liet de brandweer weten.
Een zwanger personeelslid is na het inhaleren van rook voor observatie naar het ziekenhuis gebracht. Een aantal anderen die rook hadden ingeademd, hoefde daarvoor niet naar het ziekenhuis.

De brand ontstond in de keuken van de eerste verdieping, maar de brandweer kon voorkomen dat de brand naar andere verdiepingen oversloeg


pelagiapeil

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 25 februari 2009, 01:01:54
ik wens vanaf hier alle betrokkenen heel veel sterkte toe,want er zijn veel te weinig van dit soort begeleidde woonvormen voor jongeren
ze staan maanden op een wachtlijst en dan dit :-\


jennifer

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 27 februari 2009, 09:49:04
Even een reactie betreft de brand in de Foyer te Vlissingen. Zover ik weet waren er geen gewonden maar hadden een aantal van de bewoners en de begeleiding (waarvan er ik een ben) rook ingeademd. Mijn andere drie collega's; Desiree, Femke en Bas hebben geweldig werk verricht ten tijde van de brand, zelf werd ik naar het ziekenhuis gebracht ter controle. Graag wil ik alle hulpverleners bedanken voor alles!