GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009

Auteur Topic: GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009  (gelezen 228659 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bralo20

  • Gast
voor de landing word altijd brandstof geloost om de kist lichter te maken tijdens de landing

Niet elk toestel heeft de mogelijkheid tot het dumpen van fuel.  De 737 bvb heeft zo geen systeem aan boord, het kan dus maw geen brandstof dumpen.
Het bepalen of een toestel een fueldump systeem nodig heeft gebeurt aan de hand van FAA regels waarbij de zgn "105%" regel gehanteerd wordt.  Als het toestel bij het opstijgen een gewicht heeft die 105% van het maximum landingsgewicht overschrijdt dan dient men een fueldump systeem aan boord te hebben.

fictief voorbeeldje:

Toestel heeft een maximum startgewicht van 110 ton.  Het maximum landingsgewicht is bepaald op 100 ton.  Op dat moment moet het toestel een fueldump systeem hebben omdat het gewicht van het toestel bij een onmiddelijke terugkeer meer dan 105% van het maximale landingsgewicht bedraagd.  Maar neem nu een toestel met een startgewicht van 104 ton terwijl het maximaal landingsgewicht bepaald is op 100 ton dan hoeft het toestel geen fueldump systeem aan boord te hebben omdat het de 105% regen niet overschrijdt ;)

Maw: er is dus zeker geen fueldump geweest ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Sint Lucas Andreas Ziekenhuis vangt eerste gewonden vliegtuigcrash op
In het Sint Lucas Andreas Ziekenhuis in Amsterdam zijn woensdag de eerste gewonden binnengekomen van de vliegtuigcrash bij Schiphol.De gemeente Amsterdam heeft hulpdiensten gestuurd naar Schiphol om te helpen bij de vliegtuigcrash daar. Dat is gebeurd op verzoek van de gemeente Haarlemmermeer, waar de luchthaven onder valt. Het gaat om brandweermensen en ambulances.
Het Nationaal Crisis Centrum (NCC) van het ministerie van Binnenlandse Zaken houdt de situatie rond het neergestorte vliegtuig op Schiphol in de gaten.

http://www.medicalfacts.nl/2009/02/25/sint-lucas-andreas-ziekenhuis-vangt-eerste-gewonden-vliegtuigcrash-op/


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
14:00 uur weer een nieuw verslag van RTVNH te zien via:


http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=95327&tijdlijn=1

en dan rechtsboven op TV klikken in windows media player


Gast

  • Gast
voor de landing word altijd brandstof geloost om de kist lichter te maken tijdens de landing

Onzin.
Dat wordt nooit gedaan. Je praat poep.

Een B737 kan geen fuel dumpen en de motoren kunnen ook niet afgeworpen worden.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
13:58:51 25-02-09   A 1   VERTREKPASSAGE LUCHTHAVEN SCHIPHOL
                12182 A1 AIRPORT MED. SERVICES (VERTREK Cardiologie RITNR 8499   
      0126182 CPA Kennemerland ( Ambu 182 VZA Hoofddorp )


Dreamquest

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Niet elk toestel heeft de mogelijkheid tot het dumpen van fuel.  De 737 bvb heeft zo geen systeem aan boord, het kan dus maw geen brandstof dumpen.
Het bepalen of een toestel een fueldump systeem nodig heeft gebeurt aan de hand van FAA regels waarbij de zgn "105%" regel gehanteerd wordt.  Als het toestel bij het opstijgen een gewicht heeft die 105% van het maximum landingsgewicht overschrijdt dan dient men een fueldump systeem aan boord te hebben.

fictief voorbeeldje:

Toestel heeft een maximum startgewicht van 110 ton.  Het maximum landingsgewicht is bepaald op 100 ton.  Op dat moment moet het toestel een fueldump systeem hebben omdat het gewicht van het toestel bij een onmiddelijke terugkeer meer dan 105% van het maximale landingsgewicht bedraagd.  Maar neem nu een toestel met een startgewicht van 104 ton terwijl het maximaal landingsgewicht bepaald is op 100 ton dan hoeft het toestel geen fueldump systeem aan boord te hebben omdat het de 105% regen niet overschrijdt ;)

Maw: er is dus zeker geen fueldump geweest ;)

Kijk dit is een beter reactie dan jaap goos en chevy_van, bedankt voor je uitleg


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
13:58:51 25-02-09   A 1   VERTREKPASSAGE LUCHTHAVEN SCHIPHOL
                12182 A1 AIRPORT MED. SERVICES (VERTREK Cardiologie RITNR 8499   
      0126182 CPA Kennemerland ( Ambu 182 VZA Hoofddorp )
Misschien vergeten we t effe,maar de dagelijks zorg gaat ook gewoon door   :|
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


Regio 22

  • Leerling Niv 4 Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 64
  • Brandweer Eindhoven
vreselijk zo'n ongeluk met 9 doden.
Een sterfgeval is een tragedie, honderd sterfgevallen is een statistiek.


Bravo70

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
    • 112 Nieuwsportaal Amsterdam en Omstreken
vreselijk zo'n ongeluk met 9 doden.

Vooralsnog 9 doden, mogelijk meer . . . . . . . .
Een goede advocaat kent de wet, een slimme advocaat kent het recht Elke Nederlander wordt geacht de wet te kennen, Vandaar dat de rechter een wetboek


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
p2kflex
14:06:03 25-02-09GROUP-1Bericht aan alle ambulances, jullie worden later afgelost, jullie krijgen bericht van de meldkamer als aflos er is.
0220101Ambu 10-101 (Den Helder)  
0220102Ambu 10-102 (West Friesland)  
0220103Ambu 10-103 (Den Helder)  
0220104Ambu 10-104 (West Friesland)  
0220105Ambu 10-105 (West Friesland)  
0220106Ambu 10-106 (Den Helder)  
0220107Ambu 10-107 (West-Friesland / Wieringerwerf)  
0220108Ambu 10-108 (West Friesland)  
0220109Ambu 10-109 (West Friesland)  
0220111Ambu 10-111 (West Friesland)  
0220112Ambu 10-112 (West Friesland)  
0220113Ambu 10-113 (Den Helder / Schagen)  
0220124Ambu 10-124 (West Friesland)  
0220151Ambu 10-151 (Texel)  
0220152Ambu 10-152 (Texel)  
0220161Ambu 10-161 (Texel)  
0220163Ambu 10-163 (Den Helder)  
0220181Ambu 10-181 (Alkmaar - Schagen)  
0220182Ambu 10-182 (Alkmaar - Schagen)  
0220183Ambu 10-183 (Alkmaar - Schagen)  
0220184Ambu 10-184 (Alkmaar - Schagen)  
0220185Ambu 10-185 (Alkmaar - Schagen)  
0220186Ambu 10-186 (Alkmaar - Schagen)  
0220187Ambu 10-187 (Alkmaar - Schagen)  
0220188Ambu 10-188 (Alkmaar - Schagen)  
0220189Ambu 10-189 (Alkmaar - Schagen)  
0220190Ambu 10-190 (Alkmaar - Schagen)  
0220323Motorambu 10-323 (Alkmaar - Noord Holland Noord)  
0220329Motorambu 10-329 (Veiligheidsregio Noord Holland Noord)  
0220342MKA Noord Holland Noord (First Responder Noord Kennemerland)
0220441MKA Noord Holland Noord (Rapid Responder Wieringerwerf)
0220800MKA Noord Holland Noord (OvD-G Noord Holland Noord)
0220999MKA Noord Holland Noord (Monitorcode)


Deze melding zie ik ook voor het eerst.