GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009

Auteur Topic: GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009  (gelezen 228681 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Don

  • schipper/chauffeur/bestuurslid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
zijn er geen spotters geweest die de fatale landing hebben gefilmt of op de foto hebben gezet??


blusvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
p2kflex
14:11:46 25-02-09-ALPHA-A1 Luchthaven Schiphol Evert vd Beekstraat 101 1118CM 17660
1520002Ambu 15-102 (GGD Den-Haag - Zichtenburg)


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
p2kflex
14:11:46 25-02-09-ALPHA-A1 Luchthaven Schiphol Evert vd Beekstraat 101 1118CM 17660
1520002Ambu 15-102 (GGD Den-Haag - Zichtenburg)

Vanaf ziekenhuis retour naar plaats incident
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Twentsgeluk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,987
We kregen zijn arm los, verder lukte niet"

„We konden uit het toestel komen via een scheur in de romp."

SCHIPHOL – Een snelle duik naar beneden, gevolgd door een klap en het gekraak van een in stukken brekend vliegtuig. Een van de inzittenden van Turkish Airlines vlucht 1951 vertelt wat ze meemaakte bij de crash van het toestel, vanmorgen bij Schiphol.

„Ik dacht: hoe komen we hier uit? Links was rook te zien, dus ben ik met de collega naast me snel aan de rechterkant van het vliegtuig naar buiten gestapt. We konden uit het toestel komen via een scheur in de romp. Direct zijn we op zoek gegaan naar mijn derde collega. Die bleek met stoel en al uit het vliegtuig te zijn geslingerd. Met z’n tweeën probeerden we hem uit de modder te trekken, waarin zijn stoel vastzat. We kregen zijn arm los, verder lukte niet. De brandweer heeft uiteindelijk de stoel met hem er nog in losgekregen."

Anderhalf uur na het ongeluk met de Boeing 737 staat ze nog te trillen op haar benen. „Het ging zo snel, we kregen van tevoren geen waarschuwing. Het vliegtuig maakte tijdens de nadering van Schiphol ineens een steile duikvlucht. Toen was er een enorme klap."

De jonge vrouw, die met een aantal collega’s terugkwam van een zakenreis naar Istanbul, is zelf lichtgewond aan haar hoofd en arm. „We zijn ongeveer een uur na het ongeluk opgevangen in de schuur van een boerderij." Rond het middaguur werden alle lichtgewonden daar samengebracht. „Om me heen zie ik enkele tientallen mensen. Sommigen liggen en zijn gewond. We worden straks allemaal nagekeken door een arts." Alle slachtoffers in de schuur zijn door hulpverleners voorzien van gele dekens.

De ooggetuige maakt zich grote zorgen over de collega die met zijn stoel uit het vliegtuig werd geslingerd. „Hij is ernstig gewond en raakte buiten kennis toen we bij hem stonden. Ik kon zien dat hij op veel plekken gewond was. Ambulancepersoneel heeft hem afgevoerd, maar ook zij maakten zich zorgen. Hoe het nu met hem is weet ik niet."

De vrouw heeft inmiddels contact gehad met haar familie. „Ze zijn enorm geschrokken, net als ik. Maar het is een groot wonder dat ik gespaard ben gebleven. Als het vliegtuig iets later was neergekomen waren we midden op de A9 geland. Ik moet er niet aan denken wat er dan was gebeurd."

http://www.refdag.nl/artikel/1394187/We+kregen+zijn+arm+los+verder+lukte+nietquot%0D%0A+.html


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


RBB

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
We kregen zijn arm los, verder lukte niet"

„We konden uit het toestel komen via een scheur in de romp."

SCHIPHOL – Een snelle duik naar beneden, gevolgd door een klap en het gekraak van een in stukken brekend vliegtuig. Een van de inzittenden van Turkish Airlines vlucht 1951 vertelt wat ze meemaakte bij de crash van het toestel, vanmorgen bij Schiphol.

„Ik dacht: hoe komen we hier uit? Links was rook te zien, dus ben ik met de collega naast me snel aan de rechterkant van het vliegtuig naar buiten gestapt. We konden uit het toestel komen via een scheur in de romp. Direct zijn we op zoek gegaan naar mijn derde collega. Die bleek met stoel en al uit het vliegtuig te zijn geslingerd. Met z’n tweeën probeerden we hem uit de modder te trekken, waarin zijn stoel vastzat. We kregen zijn arm los, verder lukte niet. De brandweer heeft uiteindelijk de stoel met hem er nog in losgekregen."

Anderhalf uur na het ongeluk met de Boeing 737 staat ze nog te trillen op haar benen. „Het ging zo snel, we kregen van tevoren geen waarschuwing. Het vliegtuig maakte tijdens de nadering van Schiphol ineens een steile duikvlucht. Toen was er een enorme klap."

De jonge vrouw, die met een aantal collega’s terugkwam van een zakenreis naar Istanbul, is zelf lichtgewond aan haar hoofd en arm. „We zijn ongeveer een uur na het ongeluk opgevangen in de schuur van een boerderij." Rond het middaguur werden alle lichtgewonden daar samengebracht. „Om me heen zie ik enkele tientallen mensen. Sommigen liggen en zijn gewond. We worden straks allemaal nagekeken door een arts." Alle slachtoffers in de schuur zijn door hulpverleners voorzien van gele dekens.

De ooggetuige maakt zich grote zorgen over de collega die met zijn stoel uit het vliegtuig werd geslingerd. „Hij is ernstig gewond en raakte buiten kennis toen we bij hem stonden. Ik kon zien dat hij op veel plekken gewond was. Ambulancepersoneel heeft hem afgevoerd, maar ook zij maakten zich zorgen. Hoe het nu met hem is weet ik niet."

De vrouw heeft inmiddels contact gehad met haar familie. „Ze zijn enorm geschrokken, net als ik. Maar het is een groot wonder dat ik gespaard ben gebleven. Als het vliegtuig iets later was neergekomen waren we midden op de A9 geland. Ik moet er niet aan denken wat er dan was gebeurd."

http://www.refdag.nl/artikel/1394187/We+kregen+zijn+arm+los+verder+lukte+nietquot%0D%0A+.html

Wordt je toch wel even stil van.......


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Waardering voor alle hulpverleners ter plaatse en in de ziekenhuizen, jullie zijn gouden engelen O0


Nielsie71

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Zover ik het nu allemaal heb kunnen zien vind ik dat de hulpverlening zeer rustig en zorgvuldig is verlopen  O0


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
25-02-2009   Terug naar grip 0, bedankt voor u inzet
  Adres: Onbekend
1503011 14:53:32 Hollands Midden Hollands Midden OvD Bollenstreek
1504105 14:53:32 Hollands Midden BRW Hollands-Midden ( Monitorcode Officieren )

--------------------------------------------------------------------------------
 
25-02-2009   Terug naar grip 0, bedankt voor u inzet
  Adres: Onbekend
1503005 14:52:58 Hollands Midden Hollands Midden HOvD West
1504105 14:52:58 Hollands Midden BRW Hollands-Midden ( Monitorcode Officieren )

--------------------------------------------------------------------------------
 
25-02-2009   Zijn terug naar Grip 0, bedankt voor u inzet
  Adres: Onbekend
1503006 14:52:26 Hollands Midden Hollands Midden HOvD Oost
1504105 14:52:26 Hollands Midden BRW Hollands-Midden ( Monitorcode Officieren )