GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009

Auteur Topic: GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009  (gelezen 232614 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Dit is inmiddels teruggedraaid door het Haarlems Dagblad die ook nu weer spreekt over 9 doden.
Erg jammer dat dit soort berichten verschijnen.

Je kunt hier niet zorgvuldig genoeg mee omgaan.

Wachten op officiele mededelingen omtrent slachtoffers is toch echt het beste!

Vetrel dat de Turkse Premier President ook maar eens dan. Die claimde meteen dat er geen dodelijke slachtoffers gevallen waren...  :-\


oudetonge

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
  • EHBO / Sigma VRR-ZHE
waar ik wel blij om ben is dat ze eens positief zijn over de hulpverlening,ik ken een turkse jongen die een kennis heeft in dat vliegtuig, en die was zeer lovend over de manier hoe die is/was opgevangen O0
vragen staat vrij,zo ook je antwoord


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Het valt mij op dat er geen slide's (glijbanen) bij (nood)uitgangen uitgekomen zijn.


Siegie

  • Ambulancier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
Heb zo veel als mogelijk de uitzendingen op de Ned tv te volgen en van mijn kant alleen
maar lovende woorden voor de hulpverlening deze is een voorbeeld van hoe het kan en moet. O0
Zelf volgde ik het omdat ik al zo een band heb met Amsterdam en de omgeving.

gr Siegie
Ambulancier ambulancedienst Turnhout


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Vanuit Hollands-Midden zijn de volgende ambulances ingezet:

16104
16106
16109
16110
16114
16124
16126
16129
16820
16830
16840
16845

820 is ambu team
830 is sigma team
840 is cvdg
845 is hsghor
rest zijn ambu's.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!


Twentsgeluk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,987
Premier Balkenende prijst hulpdiensten
  

Premier Jan Peter Balkenende is zeer te spreken over de manier waarop de hulpverlening meteen op gang kwam na de vliegtuigcrash bij luchthaven Schiphol.

Er is snel en goed gewerkt, zo maakte hij woensdagavond duidelijk na afloop van een bezoek aan slachtoffers in het Spaarne Ziekenhuis in Hoofddorp. Daarvoor sprak Balkenende met een crisisteam dat de hulpverlening coördineert, waarin allerlei instanties vertegenwoordigd zijn.

Gezin

In het ziekenhuis sprak de premier samen met staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) een gezin dat de crash had overleefd. Hij uitte opnieuw zijn medeleven en zei zeer aangedaan te zijn door het ,,vreselijke ongeluk''.


| Foto: ANP

De vliegtuigcrash bij Schiphol is een zwaardere beproeving dan de veiligheidsregio Kennemerland had gehoopt ooit mee te maken. En dat terwijl de hulpdiensten in dat gebied nog maar sinds 1 januari 2008 volledig verantwoordelijk zijn voor de rampenbestrijding op de luchthaven.

Vroeger was het anders geregeld. Schiphol viel toen onder de politieregio Kennemerland. Brandweer en ambulances moesten echter uitrukken uit het nabijgelegen gebied Amsterdam-Amstelland.


Versnippering

Door die versnippering moest het wel fout gaan als er echt iets aan de hand was, concludeerde het kabinet. De oplossing: Schiphol moest helemaal onder Kennemerland komen te vallen. Bij ongevallen zouden politie, brandweer en ambulances uit dat gebied komen.


| Foto: ANP

Zo geschiedde. De eerste signalen over de nieuwe organisatie waren positief. Terwijl eind 2006 bleek dat de regio zelfs een kleinschalige ramp niet aankon, ging het tijdens een rampenoefening in maart vorig jaar al stukken beter. Dat concludeerde de Inspectie Openbare Orde en Veiligheid.

Verbeterpunten waren er wel: zo was de uitwisseling van informatie tussen de verschillende instanties nog niet goed genoeg. Of Kennemerland de zaken inmiddels helemaal op orde heeft, is nog onbekend. Dat blijkt de komende tijd, als duidelijk wordt hoe de hulpdiensten het woensdag hebben gedaan.


Foto: Marc Koot

Brussel vol lof

Vicevoorzitter Antonio Tajani van de Europese Commissie heeft minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag telefonisch zijn waardering overgebracht voor de efficiënte manier waarop de reddingsoperaties zijn uitgevoerd. Na de crash waren zeer snel veel ambulances en brandweerwagens ter plaatse bij het weiland waar het toestel is neergestort.

Tajani, die commissaris van Verkeer is, zei de ontwikkelingen van de crash bij Schiphol nauwlettend te volgen. Hij onderstreepte dat er vorig jaar ruim honderd inspecties zijn geweest van toestellen van Turkish Airlines. ,,De resultaten op het gebied van veiligheid en luchtwaardigheid waren steeds goed'', aldus de commissaris.

http://www.depers.nl/buitenland/287999/Balkenende-prijst-hulpdiensten.html


Michelle1983

  • Gast
Persconferentie:
- alle overleden slachtoffers inmiddels geborgen;
- nog geen informatie over slachtoffers, onderzoek daarnaar gaat meer tijd kosten, nadere mededelingen waarschijnlijk in de loop van morgen.

Onder andere nodig:
- controleren moederlijst luchtvaartmaatschappij;
- nakijken registraties ziekenhuizen en opvangplekken;
- familieleden navragen contact gehad met slachtoffers.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Matthieu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
sigma nu dus ook
Ik ben om 10.50 uur opgeroepen, dus 20 min. na het ongeval en was binnen 25 min tp op mijn uitruklocatie.
Matthieu Berrevoets Coördinator Verbindingen Rode Kruis Afd. Amstelveen 35-21 EHV-er Rode Kruis Afd. Amstelveen