GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009

Auteur Topic: GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009  (gelezen 228598 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Citaat
Traumaheli UMCG door mist niet naar Schiphol
DVHN | Gepubliceerd op 25 februari 2009, 17:33
Laatst bijgewerkt op 25 februari 2009, 18:25
 
groningen  -

De traumaheli van het UMCG in Groningen is woensdag niet uitgerukt naar de rampplek bij Schiphol. "Het was te mistig om te vliegen", verklaart een woordvoerster van het UMCG.

Het Groninger ziekenhuis was gevraagd bijstand te verlenen bij de vliegtuigcrash bij Schiphol. "We hebben aangeboden een bus met het medisch team te sturen, maar dat was niet nodig. Die zou te lang onderweg zijn geweest."

Bron DvhN.


Had zeker last van beslagen brilleglazen.

Vanmorgen tussen 10:00 en 13:00 uur  beroepshalve Groningen in geweest het was niet mistig.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
je bedoelt toch zeker wel de samij container  uit  monnickendam    ipv  enkhuizen    of is  de haakarm van volendam helemaal via enkhuizen  naar schiphol gereden
Daar durf ik geen zeker antwoord op te geven.


marcel-beets

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 294
  • hoofdbrandwacht + ademluchtmedewerker
''Door de SAMIJ zijn er een aantal calamiteitencontainers aangeschaft.
Deze containers worden ingezet bij calamiteiten op het IJsselmeer en bevatten materiaal voor :

  - hulp aan drenkelingen  
  - het blussen van brand  
  - bestrijding verontreiniging van oppervlaktewater


Momenteel staan deze containers op de volgende locaties :

 - regionale brandweer van Monnickendam, veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland - regionale brandweer van Sneek, veiligheidsregio Friesland  


In de periode 2007-2010 zullen er door de SAMIJ nog twee calamiteitencontainers worden aangekocht voor de veiligheidsregio's Noord Holland Noord en Flevoland
''


bron:http://www.samij-regeling.nl/


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
je bedoelt toch zeker wel de samij container  uit  monnickendam    ipv  enkhuizen    of is  de haakarm van volendam helemaal via enkhuizen  naar schiphol gereden

11:49:16 25-02-09 PRIO 1 ENKHUIZEN
10. Noord-Holland Noord BRAN Prio 1 Kazerne interregionale bijstand inmelden vanaf kazerne - SAMIJH NHN961 902251149160202999
  0202999 BRW NH-Noord ( Monitorcode )
  0202997 BRW NH-Noord ( GmS Koppelingscode )
  0201589 BRW Enkhuizen ( Lichtkrant Gemeente )
  0201588 BRW Enkhuizen ( Lichtkrant Kazerne )
  0201571 BRW Enkhuizen ( Logistiekgroep )


lijkt mij duidelijk toch enkhuizen?? :-X

groet free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Gast48368

  • Gast
Dames en Heren, laten we het hier even on-topic houden. Lees eerst even wat er al geplaatst is, en speculeer zo weinig mogelijk om het topic zo overzichtelijk mogelijk te houden.

Al is dit nog zo'n tragisch gebeuren, het is ook niet de bedoeling om dit topic als medeleven/condoleanceregister te gaan gebruiken, maar puur als info topic.

Anneke
moderator


Beste leden,

Op pagina 14 heb ik bovenstaand stukje eerder deze dag geschreven. Inmiddels zijn we op pagina 28 beland. Wij moderators willen zo min mogelijk rood schrijven om de topics zo "lidvriendelijk" mogelijk te houden.

Toch meen ik nog even een stukje te moeten tikken :
Ik heb even geteld, en inmiddels is de tussenstand van de verwijderde off topic en onzinberichten uit dit topic : 46 (!!!) Dit even ter indicatie. Dit doen wij puur om het voor jullie zo overzichtelijk en leesbaar mogelijk te houden. Maar het begint onderhand een beetje vervelend te worden. Heb zonet weer even een paar PMs verstuurd, maar nu hou ik het voor gezien voor vandaag.

Dus wees eens lief voor de moderators en jullie medeleden en schrijf in dit topic alleen relevante zaken, en laat het voor de lezer die zijn pc vanavond aanzet en dit topic door wil lezen een interessant en nieuwswaardig topic zijn.

Mijn dank is groot.

Anneke

moderator


tankje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
In de meest hectische periode heb je nog geen VC tot je beschikking   ::)

Brandweer VC (198 Zwanenburg)  binnen 9 minuten ter plaatsen. ;)
Als het echt uit moet.....;)  Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Bron DvhN.


Had zeker last van beslagen brilleglazen.

Vanmorgen tussen 10:00 en 13:00 uur  beroepshalve Groningen in geweest het was niet mistig.

een aantal pagina's terug had iemand een sms gekregen dat de ll4 stuk in Groningen stond dus geen inzet kon doen
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


Matthieu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
Christian, staat deze inzet ook weer op geneeskundigecombinatie.nl?
Zo niet, kan je hem erbij zetten.
Ingezette eenheden: 12-830 SIGMA-team Kennemerland-Noord
                               12-831 SIGMA-team Kennemerland-Zuid
                               12-820 AMBU-team Noord
                               12-??? AMBU-team Zuid
                                         SIGMA-team Noord-Holland-Noord
Matthieu Berrevoets Coördinator Verbindingen Rode Kruis Afd. Amstelveen 35-21 EHV-er Rode Kruis Afd. Amstelveen


pvda

  • Gast
Beste Nederlandse collega's,

Het laatste halfuur heb ik met volle aandacht de postins gelezen van jullie allemaal.
Indrukwekend wat voor monsterhulpverlenning er daar bij jullie is opgezet bij deze ramp.
Ik heb zo het vermoeden dat wij in Vlaanderen het zeker niet beter konden doen integendeel Nederland loop jaren voor op
de rampenhulpverlenning en zelfs nog meer op de ambulance werking.
Bij deze wens ik alle mensen proficiat te wensen met deze inzet .

Vanwege een zuiderbuur.

Pvda


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Wat mij opvalt aan de hele inzet van hulpdiensten is dat er weinig (ambu's) tot niets (brandweer) uit Amsterdam is gekomen. Dit terwijl het toch echt onder de rook van Amsterdam ligt. Zelfs brandweer uit Enkhuizen en ambu's uit Rotterdam. Wat zit hier achter of heb ik het mis?

Ten eerste valt Schiphol onder Kennemerland, dus komen de eenheden primair uit de regio Kennemerland. Bij zo'n grote calamiteit wordt gauw interregionaal bijstand verleend. Zo zag je bijvoorbeeld ook veel Amsterdamse golfjes van de politie.

Daarnaast kan je ook niet de hele omgeving leegtrekken voor deze calamiteit, het reguliere werk gaat immers ook gewoon door. Je moet een zekere dekking van de regio handhaven. Andere regio's (hollands-midden, rijnmond, flevoland en zelfs brabant) leveren daarom ambulances voor bijstand, zodat de dekking acceptabel blijft.

En die eenheid vanuit Enkhuizen ging om een bijzondere voorziening (SAMIJ container). Het is dus niet zo dat Amsterdam gepasseerd wordt ;) Ik heb me laten vertellen dat Kennemerland op goede voet staat met Amsterdam-Amstelland...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s