GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009

Auteur Topic: GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009  (gelezen 228873 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
ik denk dat je vooral niet moet vergeten dat er 134 inzittende waren en dus ook 134 slachtoffers.
als hulpverlener weet je dat als iemand rondloopt dat de vitale functies(longen hart hersenen) nog werken, als je ter plaatse andere so's bij wie dat niet meer werkt dan zal je toch prioriteiten moeten stellen.
zodra er tijd voor is moeten deze mensen wel zo snel mogelijk aandacht krijgen ivm shock wat ook levensbedreigend kan zijn.

groet free

Maar wat is dit voor toegevoegde waarde op mijn reactie?


s@nder

  • chauffeur Hap alkmaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
  • Dit forum is het helemaal !
Alle lopende inzittende die later naar de sporthal zijn vervoerd (dus T3 so-ers) zijn vanuit de sporthal weer als T1 en T2 so-ers vervoerd naar diverse ziekenhuizen.
Dit omdat toch veel mensen diverse klachten hadden zoals nek/rug klachten, pijn bij ademhalen, pijn in buik e.d. je weet nooit wat voor inwendig letsel deze mensen allemaal hebben, het kan nu nog goed gaan maar mischien liggen ze s'avonds in bed en raken ze in shock door interne bloedingen en overlijden ze alsnog.
De passagiers hebben toch een vrijeval gemaakt en abrupt tot stilstand gekomen. (zie het maar alsof je met 50 of harder tegen een dikke boom knalt)

groet


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Maar wat is dit voor toegevoegde waarde op mijn reactie?
dat er (nog)niet voldoende hulpverleners waren(waarschijnlijk) om iedereen tegelijk op te vangen dus ga je prioriteiten stellen
dan is het volgens mij logisch dat je degene die nog lopen even laat wachten
dat was eigenlijk mijn toegevoegde waarde

groet free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


Twentsgeluk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,987
Nog 44 slachtoffers in ziekenhuis

AMSTERDAM - In totaal liggen zaterdag nog 44 slachtoffers van de vliegramp bij Schiphol in een ziekenhuis. Een van hen verkeert in kritieke toestand, maakte Peter Köhne van de GGD Kennemerland zaterdag bekend.

In totaal liggen zaterdag nog 44 slachtoffers van de vliegramp bij Schiphol in een ziekenhuis. Een van hen verkeert in kritieke toestand, maakte Peter Köhne van de GGD Kennemerland zaterdag bekend.

Door het vliegtuigongeluk kwamen negen personen om het leven, vijf Turken en vier Amerikanen. Afgelopen woensdag werden 86 gewonden naar elf ziekenhuizen in de omgeving gebracht.

De commandant van de brandweer Kennemerland, Frans Schippers, ging zaterdag in op vragen over waarom sommige gewonden lang hadden moeten wachten voordat ze naar een ziekenhuis werden gebracht. Volgens hem lag de prioriteit in eerste instantie bij het vervoeren van de ernstige gewonden.

,,Het ambulancepersoneel kijkt wie er direct afgevoerd moet worden. Het kan er dan heel akelig uitzien, zoals bijvoorbeeld een beenbreuk, maar iemand met ademhalingsproblemen gaat voor. Het kan dan gebeuren dat mensen even moeten wachten.''

Hij liet verder weten dat er bij de ramp geen giftige stoffen zijn vrijgekomen.

http://www.webregio.nl/amsterdam/regionaalnieuws/0101562430000000/nog+44+slachtoffers+in+ziekenhuis+amsterdam.aspx


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
dat er (nog)niet voldoende hulpverleners waren(waarschijnlijk) om iedereen tegelijk op te vangen dus ga je prioriteiten stellen
dan is het volgens mij logisch dat je degene die nog lopen even laat wachten
dat was eigenlijk mijn toegevoegde waarde

groet free

(Laatste off-topic reactie) Lees mijn reactie(s) even goed...., voor zover ik weet heb ik nergens iets geschreven over hulpverleners die niks deden...


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Indrukwekkend interview van RTV Rijnmond met medewerkers van de LFL02 (Real Player noodzakelijk):

http://217.149.193.67:8080/ramgen/%2Fvideo%2Ffebruari2009%2F27-02-vliegrampvoorint.rm
greetz,  Enrique


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
(Laatste off-topic reactie) Lees mijn reactie(s) even goed...., voor zover ik weet heb ik nergens iets geschreven over hulpverleners die niks deden...
dan zal je even moeten toevoegen wat je dan wil zeggen met je reaktie want zoals het daar staat vind je het raar dat die mensen niet geholpen worden
ten gevolge daarvan heb ik mijn reaktie gegeven
als je er wat anders mee bedoeld zal je je vraag of opmerking wat anders moeten formuleren denk ik
maar dat is mijn mening misschien dat andere mensen het anders lezen

groet free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
(Laatste off-topic reactie) Lees mijn reactie(s) even goed...., voor zover ik weet heb ik nergens iets geschreven over hulpverleners die niks deden...
dan zal je even moeten toevoegen wat je dan wil zeggen met je reaktie want zoals het daar staat vind je het raar dat die mensen niet geholpen worden
ten gevolge daarvan heb ik mijn reaktie gegeven
als je er wat anders mee bedoeld zal je je vraag of opmerking wat anders moeten formuleren denk ik
maar dat is mijn mening misschien dat andere mensen het anders lezen

groet free

Ik zou toch willen adviseren per PM verder te gaan....  dit voegt ook niets toe aan dit topic!
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3361214/__Boetes_voor_ramptoeristen__.html?p=15,1

za 28 feb 2009, 15:24  | 107 reacties | lees voor
Boetes voor ramptoeristen


ZWANENBURG -  Ramptoeristen die zich ophouden in de buurt van het verongelukte vliegtuig van Turkish Airlines kunnen een boete krijgen van ongeveer 250 euro. Burgemeester Theo Weterings van Haarlemmermeer heeft dat zaterdag gezegd.

In het gebied rond het vliegtuig geldt een noodverordening. Mensen die er niets te zoeken hebben, kunnen er bijvoorbeeld niet hun auto parkeren.

De regel is vrijdag ingegaan. De verkeerspolitie heeft zaterdagmiddag tien mensen bekeurd die ondanks de afzettingen en de waarschuwingen stilstonden langs de A9 om naar het bij Schiphol gecrashte vliegtuig te kijken.

Langs de weg staan overal schermen en grote waarschuwingsborden. Toch stopten automobilisten aan het einde van de afrit om bijvoorbeeld foto's te maken van het wrak..


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Het lijkt mij sterk dat justitie er NU pas achterkomt dat de OvV geen gegevens hoeft te delen... Het lijkt sterk dat dit een powerplay is van justitie over de rug van dit incident....  :-X :-X :-X :-X



http://www.ad.nl/binnenland/crash/3036995/Kamer_Van_Vollenhoven_moet_inbinden.html

vrijdag 27 februari 2009
Kamer: Van Vollenhoven moet inbinden
Door AXEL VELDHUIJZEN

DEN HAAG - Een meerderheid in de Tweede Kamer vindt dat het Openbaar Ministerie inzage moet krijgen in de gegevens uit de twee zwarte dozen van het Turkse vliegtuig dat woensdag is neergestort.

CDA, SP en VVD vinden dat de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) onder leiding van mr. Pieter van Vollenhoven de gegevens uit de zwarte dozen moet delen met justitie. De Onderzoeksraad voor Veiligheid weigert dat, omdat daarmee de onafhankelijke positie van de raad zou worden aangestast. Voorzitter Van Vollenhoven verwacht dat hij in de loop van volgende week al de eerste gegevens uit de zwarte dozen bekend kan maken.
Van de zes ernstig gewonde slachtoffers is er nog maar een in levensgevaar. De identificatie van de negen doden is afgerond. Dat heeft burgemeester Theo Weterings van Haarlemmermeer gisteravond bekendgemaakt.