GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009

Auteur Topic: GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009  (gelezen 232567 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Twentsgeluk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,987
Zaterdag herdenking vliegramp op Schiphol-Oost

RIJSWIJK - Op Schiphol-Oost wordt zaterdagmiddag vanaf 12.05 uur een herdenking gehouden van de vliegramp vorige week woensdag nabij Schiphol.
 
Dat heeft de gemeente Haarlemmermeer woensdag bekendgemaakt.

De vliegtuigcrash van het toestel van Turkish Airlines kostte het leven aan vier Amerikanen en vijf Turkse inzittenden, van wie vier bemanningsleden.
 
Tientallen passagiers raakten gewond en liggen nog in het ziekenhuis.

De herdenking is besloten en vindt plaats in de hangar van de firma Jet Support op Schiphol-Oost.

www.nu.nl


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Achja... ik denk dat je geen beter land kunt hebben om neer te storten als in NL....  :-X (sarcastisch bedoeld) ik ken genoeg andere landen waar je blij mag zijn als de hulp nog dezelfde dag ter plaatse is  ::)


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Ik word een beetje onpasselijk van al die "amerikaanse" praktijken zoals al die claims en het zoeken naar "de schuldige". Ik heb dan ook nog het meeste respect voor het Nederlandse echtpaar uit het 8 uur Journaal. Die stelden dat ze alleen maar wilden dat bekend werd wat er fout was gegaan zodat er van geleerd kon worden. Ze gaven heel duidelijk aan dat het hen niet zozeer om een "schuldige" of claim ging.

Er wordt in dit soort gevallen tegenwoordig zo vaak gereageerd alsof er mensen bewust fouten hebben gemaakt. Zolang er mensen werken worden er fouten gemaakt en van fouten moet je leren. Straks durft niemand meer een vliegtuig te besturen of te repareren en dan heb ik het nog niet eens over de hulpverleners.

En die letselschade advocaten zijn helemaal......ach laat ik er maar over ophouden.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
En die letselschade advocaten zijn helemaal......ach laat ik er maar over ophouden.

De ene zijn dood is een ander zijn brood. Past hier goed bij.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
http://www.dumpert.nl/mediabase/421891/ed5e1bb2/turk_is_boos_en_eist_tonnen_.html

verwonder u niet verbaas u slechts.

mvg
Mike

Zóveelzeggend, de afsluitende woorden van Matthijs van Nieuwkerk: "goed dat u nog leeft!"
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Achja... ik denk dat je geen beter land kunt hebben om neer te storten als in NL....  :-X (sarcastisch bedoeld) ik ken genoeg andere landen waar je blij mag zijn als de hulp nog dezelfde dag ter plaatse is  ::)

Wat hadden ze in godsnaam verwacht? Dat er al 65 ambulances, 5 Sigma-teams, 100 motorrijders van de politie en twee compagnies brandweer klaar staan bij een weiland omdat er heel misschien een vliegtuig gaat neerstorten?

Inderdaad zonde en jammer dat er geen bataljon zieleknijpers, gamellen koffie en dozen vol wollen dekens in die schuur aanwezig waren vanaf de eerste minuut. Maar om mede hiervoor nu tonnen te gaan eisen komt op mij verdacht veel over als een slaatje slaan uit de situatie. Hulpverleners hebben hun stinkende best gedaan daar en behoren net zo min door het slijk te worden gehaald als de piloten.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Zo als je dit geen amerikaanse toestanden noemt weet ik het ook niet meer hoor...

"Falende hulpverlening" :o.... HALLOW ff wakker worden vriend...

"die verzuimd hebben om de hulpverleners spoedig terplaatse te laten gaan"

Meneer moet zo nodig koek en zopie en met spoed naar het ziekenhuis terwijl er mensen dood gaan... :-\

Wat een allerhande bullshit...sorry dat moest er ff uit.

Voor de rest laat ik me hier maar niet over uit...(de rest kan iedereen ook wel raden)  

Groeten Joost (Goed gedaan hoor heren en dames die ter plaatse zijn geweest O0)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Iemand een idee van welke dienst dit zwarte busje is?



filmpje:

Samen sterk in de hulpverlening!