GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009

Auteur Topic: GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009  (gelezen 235882 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
http://www.vr-rr.nl/eCache/DEF/7/439.pdf

verslag van twee ambulancemedewerkers uit Rijnmond die ter plaatse zijn geweest.
greetz,  Enrique


guest4965

  • Gast
http://www.vr-rr.nl/eCache/DEF/7/439.pdf

verslag van twee ambulancemedewerkers uit Rijnmond die ter plaatse zijn geweest.

Mooi om te lezen, het geeft toch nog een extra beeld aan het ongeval, het wordt (nog) steeds completer voor mij O0 ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.nu.nl/algemeen/2074935/meer-capaciteit-c2000-in-risicogebieden.html

'Meer capaciteit C2000 in risicogebieden'
Uitgegeven:    3 september 2009 23:37
Laatst gewijzigd:    3 september 2009 23:37

HOOFDDORP - Het communicatienetwerk C2000 voor de hulpdiensten moet in risicogebieden als de regio Schiphol en de IJmond meer capaciteit krjgen. Dat bepleit de veiligheidsregio Kennemerland in een brief aan minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken).
© ANP

De brief kwam donderdagavond ter sprake tijdens een evaluatie in de gemeenteraad van Haarlemmermeer van de hulpverlening na de Poldercrash eind februari bij Schiphol.

Naast de waardering van de raad voor de adequate hulpverlening was er veel kritiek op het functioneren van C2000.

Uit onderzoek is gebleken dat er problemen waren met het communicatiesysteem door onvoldoende capaciteit van een zendmast in Halfweg. Bovendien wisten niet alle hulpverleners hoe ze precies met C2000 moesten omgaan.

Afgeschoten

Sommige raadsfracties stelden donderdagavond dat C2000 maar beter direct kan worden afgeschoten.

Burgemeester Theo Weterings van Haarlemmermeer, voorzitter van de veiligheidsregio Kennemerland, vond dat te voorbarig. Hij wil wel dat de minister snel verbeteringen aanbrengt in het systeem.

In de brief aan Ter Horst vraagt de veiligheidsregio om een onafhankelijk onderzoek naar de uitbreiding van de capaciteit van C2000


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
"Uit onderzoek is gebleken dat er problemen waren met het communicatiesysteem door onvoldoende capaciteit van een zendmast in Halfweg. Bovendien wisten niet alle hulpverleners hoe ze precies met C2000 moesten omgaan."

Bij de zeer grote duin-en bosbrand in Schoorl afgelopen week heeft C2000 naar behoren gefunctioneerd, terwijl er heeeeeel veel hulpverleners aanwezig waren.
Een groot deel van het gemopper op C2000 komt volgens mij door onvoldoende bekendheid van de verschillende niveau's van gebruikers met het systeem. Ook ik vergeet tot mijn schaamte helaas steeds weer hoe ik moet overschakelen van TMO naar DMO bijvoorbeeld. Er zijn inderdaad plaatsen in Nederland waar de capaciteit krap is, en een extra paal uitkomst zou bieden. Maar veel belangrijker is, dat alle hulpverleners die op basis van hun fiunctie een porto in handen zouden kunnen hebben, ook drommels goed horen te weten hoe ze ermee moeten omgaan. Dat scheelt veel meer dan de helft van de problemen, naar mijn mening. Om steeds te roepen dat "het systeem niet goed is" en daarom maar zo snel mogelijk moet worden afgeschaft (weten ze wel wat ze daarmee zeggen?) vind ik een dom zwaktebod en een verdoezeling van wat naam mijn mening een veel groter probleem is: de gebruikers met hun gebrek aan kennis van het systeem en gebrek aan etherdiscipline. Iedereen is dankzij de alom tegenwoordige mobiele telefoon tegenwoordig gewend, te allen tijde uitgebreid te kunnen kletsen. Dat is bij een groot incident niet goed: daar moeten alleen de echt benodigde berichten worden verzonden, en liefst zo kort mogelijk. Volgens mij moet het onderdeel "verbindingen" nadrukkelijker en vaker worden geoefend - met de figuurlijke "zweep erover" van de centralist en/of commandant voor al het niet functionele geklets. Dat (bijna) iedereen tegenwoordig met een mobiele telefoon kan omgaan wil namelijk nog niet zeggen dat je dan ook automatisch kunt omgaan met mobi en porto. Mea culpa.
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Leuk, dan breid je de capaciteit rondom Schiphol uit en vervolgens stort er een vliegtuig in de Veluwe neer... Heb je alsnog te weinig capaciteit. C2000 is een prima systeem maar de dekking moet wel goed zijn en het moet ook veel gebruikers kwijt kunnen anders heb je er niets aan als het echt fout gaat.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Waarom geef je de macht over de mast niet aan de centralist? Vreemde gespreksgroepen van de mast afgooien... De centralist bepaald welke gespreksgroepen er per mast aangemeld mogen zijn.


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Mwa, de mast bij Halfweg heeft ook gewoon te weinig capaciteit. Naast de groepen uit Kennemerland doet die mast namelijk ook nog een stuk van het Westelijk havengebied in Amsterdam - Amstelland. Die kan je natuurlijk ook niet zomaar van die mast gooien :)


guest4965

  • Gast
Miljoenenclaim tegen Boeing

SCHIPHOL Slachtoffers van de vliegramp met Turkish Airlines, eind februari, slepen fabrikant Boeing voor de rechter.

Ze hebben een Amerikaans advocatenkantoor in de arm genomen om hun zaak te bepleiten. Dat zal schadevergoedingen eisen die oplopen tot 20 miljoen dollar. Dat zeiden ze maandagavond in EénVandaag. Het gaat om een groep van tien slachtoffers en hun familie, die allemaal gewond raakten bij de ramp.

De Boeing van Turkish Airlines stortte kort voor de landing in een weiland neer en brak in drie stukken. Negen mensen, onder wie de drie piloten, kwamen om het leven.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=101609


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Mwa, de mast bij Halfweg heeft ook gewoon te weinig capaciteit. Naast de groepen uit Kennemerland doet die mast namelijk ook nog een stuk van het Westelijk havengebied in Amsterdam - Amstelland. Die kan je natuurlijk ook niet zomaar van die mast gooien :)

Even een vraag als leek op dat gebied. Was bij zo iets niet zo`n mobiele C2000-auto een uitkomst?
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4898026/__Crash_Turkish_Airlines_op_Floralia__.html

di 22 sep 2009, 18:40  | 64 reacties | lees voor
Crash Turkish Airlines op Floralia
onze redactie internet

NIEUWE NIEDORP -  Op de Floralia in het Noord-Hollandse Nieuwe Niedorp waren ook dit jaar weer enkele prachtige creaties te zien die met behulp van bloemen tot stand zijn gekomen.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00659/Crash_Turkish_Air_o_659208a.jpg
Op Webregio.nl stond deze foto die gemaakt is op de floralia in Nieuwe Niedorp.

Maar één creatie van enkele inwoners van het dorp zal waarschijnlijk toch niet bij iedereen in goede aarde vallen. Zo hebben deze mensen de vliegtuigcrash met de Turkish Airlines Boeing in bloemen uitgebeeld met daarbij ook nog een destijds veel te horen woordgrap... Zie ook webregio.nl.

Zoals bekend kwamen bij de crash van Turkish Airlines-vlucht 1951 op 25 februari in totaal negen mensen om het leven, en raakten vele tientallen passagiers gewond.

Zeg het maar. Is dit humor, kan dit door de beugel, is dit een kunstuiting of heel erg flauw en laag-bij-de-gronds? Reageer.