GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009

Auteur Topic: GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009  (gelezen 234208 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Dreamquest

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 94
voor de landing word altijd brandstof geloost om de kist lichter te maken tijdens de landing


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
ik heb een vraagje er zijn 2 lifeliners ingeroepen de 1 en de 2 toch heb ik 3 helis gezien wat was de 3e

10:42:37 25-02-09 A 1 SMITSHOEK BARENDRECHT
28. + Lifeliners AMBU A1 AMBU LFL02 ONGEVAL A15 Re -Afslag BDrecht 57.3-62.6 61,5 brd bon 15802 902251042371420059
  1420059 MKA Rotterdam-Rijnmond ( Trauma Heli Lifeliner 2 )

--------------------------------------------------------------------------------
 
07:23:39 25-02-09  ZANDVOORT
28. + Lifeliners AMBU LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR : HAARLEM ZEEWEG HM 5.3 (BLOEMENDAAL-) COORDINATEN I (SAAC) 13 C 902250723390120988
  0120988 RAVAA Amsterdam ( Trauma Heli Lifeliner 1 )

nergens geen ll3 te bekennen
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Van de ruim 50 gewonden zouden er 25 zwaar gewond zijn, aldus de persconferentie


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Heeft iemand al een beetje een idee van het totaal aantal ingezette voertuigen?
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
ik heb een vraagje er zijn 2 lifeliners ingeroepen de 1 en de 2 toch heb ik 3 helis gezien wat was de 3e

10:42:37 25-02-09 A 1 SMITSHOEK BARENDRECHT
28. + Lifeliners AMBU A1 AMBU LFL02 ONGEVAL A15 Re -Afslag BDrecht 57.3-62.6 61,5 brd bon 15802 902251042371420059
  1420059 MKA Rotterdam-Rijnmond ( Trauma Heli Lifeliner 2 )

--------------------------------------------------------------------------------
 
07:23:39 25-02-09  ZANDVOORT
28. + Lifeliners AMBU LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR : HAARLEM ZEEWEG HM 5.3 (BLOEMENDAAL-) COORDINATEN I (SAAC) 13 C 902250723390120988
  0120988 RAVAA Amsterdam ( Trauma Heli Lifeliner 1 )

nergens geen ll3 te bekennen


Misschien is de reserve-ll ook ingezet (lifeliner 5) ?
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
'Meiden van Halal' in vliegtuig
SCHIPHOL De twee zusjes Hajar en Jihad Alariachi van het NPS-programma de Meiden van Halal zaten ook in het vliegtuig dat woensdagmorgen crashte nabij de Polderbaan. Dat verklaarde een woordvoerster van de NPS.
Jihad raakte bij de crash lichtgewond en verblijft nu in een ziekenhuis. Ondanks dat maken beiden het naar omstandigheden goed, zo laat de woordvoerster weten.
De zusjes waren voor opnames naar Libanon geweest.

bron: http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=95332&tijdlijn=1


Bralo20

  • Gast
Er wordt op dit moment veel gesproken dat er GEEN BRAND is geweest tijdens het neerkomen en de directe momenten daarna.

Dit zou er naar mijn mening op kunnen wijzen dat men zonder brandstof zat.

Wie heeft hier een mening over ???

Het ontbreken van een brand bij een crash / crashlanding hoeft niet noodzakelijk te wijzen op het feit dat het toestel over geen brandstof meer zou beschikken.  Jet-A1 is niet bepaald licht ontvlambaar te noemen.  Pas bij een temperatuur van 38°C is Jet-A1 ontvlambaar.  Tevens kan men de brandstofaanvoer afsluiten wanneer dit nodig zou zijn.  Meer dan een decennia geleden maakte een A340 van het toenmalige Sabena een crashlanding op BRU waarbij het landingsgestel afbrak.  Hier is ook geen brand onstaan (ondanks dat het toestel over de asfalt gleed) doordat de piloten de brandstoftoevoer onmiddelijk afgesloten hadden wanneer ze doorhadden dat er iets misging.  Ook bij de recente crash minder dan een jaar geleden op BRU met de Kalitta B747-200F brak er geen brand uit.

Maw: een crash hoeft niet noodzakelijk uit te monden in een brand ;)


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172

Weet iemand meer over dat rupsvoertuig?   Is van de Brandweer toch?

Meer informatie over het rupsvoertuig (dat zijn nut vandaag absoluut heeft bewezen) vind je op de site van Brandweer Schiphol:

http://www.brandweerschiphol.nl/sloten/brw16/brw16.html
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Voor de goede orde: Lifeliner 1,2 &3  zijn ingezet. Slechts alarmering van LL2 is via P2000 gegaan, de andere hoogstwaarschijnlijk via de portofoon of middels telefoontjes. Lifeliner 5, reserveheli, is niet bemand en kan dus ook neit worden ingezet.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


guest2539

  • Gast
ik heb een vraagje er zijn 2 lifeliners ingeroepen de 1 en de 2 toch heb ik 3 helis gezien wat was de 3e

nergens geen ll3 te bekennen
Moet de LL3 zijn geweest aangezien de LL4 buiten dienst stond, zie een hoop berichten eerder in dit topic.