GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009

Auteur Topic: GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009  (gelezen 228872 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Dit kan nog een leuke discussie worden. Ik vind het 'not done' om als hulpverlener die daar aan het werk is een tamelijk exclusieve foto te maken en deze door te spelen naar een nieuwssite.

Viel me ook al op. Denk dat het nog een staartje krijgt. (terecht!)
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Zware operatie voor Rotterdams slachtoffer vliegtuigcrash
De Rotterdammer Mustafa Gümüsj, die woensdag in de buurt van Schiphol neerstortte met een vliegtuig van Turkish Airlines, is zwaargewond. Zijn rug is op twee plaatsen gebroken en hij verkeert in een shocktoestand.
De 31-jarige scheepsspuiter uit Slinge vertelde tegen Radio Rijnmond dat hij moeilijk kan slapen. Als hij zijn ogen dicht doet, zit hij weer in het vallende vliegtuig.
Cynisch genoeg kwam de Rotterdammer net uit Istanbul, waar hij in een ziekenhuis helemaal onderzocht was. Toen was er nog niets aan de hand.
Vrijdag wordt hij in het Universitair Medisch Centrum in Utrecht geopereerd. Zijn vader en een broertje zijn uit Istanbul overgekomen om hem bij te staan.
www.rijnmond.nl


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
http://www.ad.nl/binnenland/crash/3034170/Justitie_krijgt_vluchtgegevens_ramptoestel_niet.html

vrijdag 27 februari 2009
Justitie krijgt vluchtgegevens ramptoestel niet
Door AXEL VELDHUIJZEN

De onderzoeksraad vindt dat meewerken aan een strafrechtelijk onderzoek de onafhankelijke positie van de raad ondermijnt. Justitie is verbijsterd over die houding. ,,Om een goed beeld te krijgen, hebben wij zo veel mogelijk gegevens nodig,'' zegt officier van justitie M. Vos. Volgens de Raad mag justitie de zwarte doos alleen uitlezen als zij hem eerder te pakken heeft gekregen. ,,En zelfs dan mag zij die informatie niet gebruiken voor haar onderzoek.''


Dus een spelletje wie het snelst die doos gevonden kan hebben........... :-\


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Ik zag op foto's een ambu uit gelderland midden. Was deze toevalling in de buurt dat deze is ingezet of is hij speciaal hiervoor uit GM gekomen?
Een wat late reactie, maar ik kwam nu pas toe aan het teruglezen:
De 07-117 is ter plaatse geweest. Ze waren in A'dam klaar met een B-rit.

Edit: het was niet de 117, maar de 111 ( :-[)
Geloof niet alles wat je denkt.


Jasper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
VU medisch centrum heeft na de vliegramp bij Schiphol 28 slachtoffers opgevangen.
Vijftien van de patiënten zijn ernstig gewond, waarvan sommigen in levensgevaar verkeren. De zwaargewonde slachtoffers hebben veelal meerdere botbreuken, borst-, buik- en/of hoofdletsel. Als universitair medisch centrum vangt VUmc vooral zwaargewonde slachtoffers op. VUmc heeft direct na de rampmelding het rampenopvangplan in de hoogste fase ingesteld.

Voor familieleden van de slachtoffers die bij VUmc zijn opgenomen is bij VUmc opvang geregeld. Voor familieleden en verwanten die vragen hebben is een centraal nummer ingesteld, 0900 1852.
Bron: VUMC

http://www.medicalfacts.nl/2009/02/25/vumc-vangt-28-slachtoffers-op-van-vliegtuigongeluk-bij-schiphol/

Is bekend hoe de alarmering en in werking stellen van de ZiROP's is verlopen bij de betrokken ziekenhuizen? Is dit gebeurt volgens een melding van de MKA of is er ook op eigen initiatief preventief opgeschaald? Is een dergelijk incident als maatrampscenario ook opgenomen in de ZiROP's?
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen


MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Met interesse heb ik de afgelopen dagen dit topic gevolgd en kan niet anders dan vol waardering zijn over de hele hulpverlening maar ook de kwaliteit van de post hier op het forum. Ik zelf heb nog een vraag. Misschien kan iemand deze beantwoorden die dichtbij was bij de coördinatie van de gewonden van het plaats incident naar het gewondennest.

In de regio Kennermerland (en de aangrenzende regios) zijn weinig 4x4 voertuigen bij de brandweer en ambulance aanwezig afgezien van enkele TS langs de kust. Voor het transport over de akker is zover ik op de beelden kan zien gebruik gemaakt van de Hagglund en misschien de boerenkarren van de omliggende akkerbouwers. In hoeverre is overwogen om in aanvulling op de Hagglund gebruik te maken van de bls-ambulance- en 4x4 capaciteiten van de in Kennermerland aanwezige reddingsbrigades en in hoeverre zijn deze opgenomen in de inzetvoorstellen? Aan de kust vervullen zij in principe dezelfde taak van en naar de gereed staande ambulance over moeilijk begaanbaar terrein.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Three Boeing Employees Confirmed Among Amsterdam Accident Casualties

SEATTLE, Feb. 26, 2009 -- Boeing (NYSE: BA) today received confirmation from the U.S. State Department that two Boeing employees have been identified as among the fatalities from this week's Turkish Airlines Flight 1951 accident in Amsterdam. Boeing extends its deepest condolences to their families, friends and colleagues. A third Boeing employee on Flight 1951 sustained injuries and remains hospitalized. The company is awaiting official notification about the condition of the fourth employee on the flight. Boeing remains committed to supporting the families of our employees through this very difficult time. Given the pending information, and at the request of some of the affected families, the specific condition of each employee on the airplane isn't being released by Boeing at this time.

"This is a very sad day for our company," Chairman, President and CEO Jim McNerney said. "Our thoughts and prayers are with our colleagues' families, friends and co-workers and with the families of everyone who was on the flight."


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Is bekend hoe de alarmering en in werking stellen van de ZiROP's is verlopen bij de betrokken ziekenhuizen? Is dit gebeurt volgens een melding van de MKA of is er ook op eigen initiatief preventief opgeschaald? Is een dergelijk incident als maatrampscenario ook opgenomen in de ZiROP's?

De inwerkingstelling van het Zirop gebeurd na melding van de MKA bij de ziekenhuizen.
In de Zirops wordt wel onderscheid gemaakt tussen de soorten slachtoffers (aard van het letsel) die je binnen krijgt. Als er kinderen bij betrokken zijn moeten er bijv. extra kinderartsen en verpleegkundigen opgetrommeld worden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Wat is dat voor een voertuig op 1:39, dat onopvallende voertuig met 1 blauwe pit op het dak?

Groeten Quinten

Dat is een radarauto (zie die twee afgedekte lampen in de bumper) van de KMar brigade Schiphol ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Dit kan nog een leuke discussie worden. Ik vind het 'not done' om als hulpverlener die daar aan het werk is een tamelijk exclusieve foto te maken en deze door te spelen naar een nieuwssite.

Dat is ook 'not done' mits het een professionele hulpverlener is. Maar wie zegt
dat het niet gaat om een burger die hulp heeft verleend?