GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009

Auteur Topic: GRIP 3 VOS 6 Crash vliegtuig Turkish Airlines (9 overledenen, 86 gewonden) - Schiphol 25-02-2009  (gelezen 234136 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Muistroom,

Wel heb ik een Toyota langs mijn loodspost voorbij zien rijden in RN striping. Dan had misschien de chauffeur van dat voertuig zich ook bekend kunnen maken bij deze loodspost. Er stonden op dat moment ongeveer 10 ambulances en de GNK van Noord-Holland Noord daar opgesteld.

RR (de klei was wel erg vet en kleverig)

Dat was er inderdaad eentje van RN (naam krijg je via privemail). Die is op
voorhand gaan rijden voor het geval dat. Dat vind ik geen verkeerde keuze
omdat hij dan vrij snel ter plaatse kan overleggen.

Volgens weer een ander van RN was de kans dat ze wat konden doen vrij klein.
Het zijn wel 4WD's maar niet met de juiste banden. Daarnaast is rijden op het
zand nog iets anders als op de klei. Daar kan minimaal 1 chauffeur over
meepraten (nee, ik noem geen namen :D).

Dat de brigades de bereidheid toonden is denk ik wel een goede zaak. In andere
situaties hadden ze misschien wel wat kunnen doen (onverharde paden,
situaties met water e.d.).

Daarnaast denk ik dat AC-Kennemerland zich terdege bewust is van de
capaciteiten van de brigades, niet waar RR?


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Daarnaast denk ik dat AC-Kennemerland zich terdege bewust is van de
capaciteiten van de brigades, niet waar RR?

Zeker, kijk maar naar de inzetten van de afgelopen dagen van de reddingsbrigades. Volgens de nieuwe Brancherichtlijn reddingsbrigade zou geen enkele alarmering gerechtvaardigd zijn.

RR (reddingsbrigades hebben een groot inzetgebeid en flexibel)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Nog even hulde aan alle hulpverleners die hebben meegewerkt aan deze zeer geoliede hulpverlening ;) En natuurlijk mijn medeleven met de families van de slachtoffers.

Ja, ik zat me thuis ook af te vragen waarom de RB's niet werden gepiept, overigens denk ik dat er nog wel een mogelijke taak bij de Reddingsbrigade is weggelegt voor het assisteren van de overige hulpdiensten...

Denk daarbij aan:
- Incidenten op moeilijk begaanbaar terrein
- Logistieke bijstand
- Verzorgen van de catering
- Regelen van verkeer etc.
- Vervoer van liggende slachtoffers die er minder erg aantoe zijn(evntueel met pleeg aanboord) (denk aan evacuatie van verzorgings/bejaardetehuizen etc.)

Misschien zal in dit geval de SHV's niet door de prut kunnen komen maar hier en daar staan ook trekkers, mule's en andere ATV's. (Ik denk bijv. hier hebben we een Mule, als je die op een trailer zet(hebben ze bij de BRW) en dan achter de PM... )

Trouwens die Toyota van RN welke was dit dan??(mag ook over PM)

Groeten Joost (De reddingsbrigades bestaan meestal uit hele flexibele mensen ;))


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Trouwens die Toyota van RN welke was dit dan??(mag ook over PM)

Nop, de chauf van de Toyota, RR en ik kennen elkaar persoonlijk en dus kan je
dan namen noemen in een email. Daarbuiten voel ik me niet geroepen om
namen te noemen.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Nou ik bedoelde meer welke auto het was.

Van de namen snap ik uiteraard O0


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Nog even hulde aan alle hulpverleners die hebben meegewerkt aan deze zeer geoliede hulpverlening ;) En natuurlijk mijn medeleven met de families van de slachtoffers.

Ja, ik zat me thuis ook af te vragen waarom de RB's niet werden gepiept, overigens denk ik dat er nog wel een mogelijke taak bij de Reddingsbrigade is weggelegt voor het assisteren van de overige hulpdiensten...

Denk daarbij aan:
- Incidenten op moeilijk begaanbaar terrein    Mogelijk wel iets voor RB
- Logistieke bijstand    verzorgt de brandweer
- Verzorgen van de catering   verzorgt de brandweer
- Regelen van verkeer etc.    verzorgt de politie
- Vervoer van liggende slachtoffers die er minder erg aantoe zijn(evntueel met pleeg aanboord) (denk aan evacuatie van verzorgings/bejaardetehuizen etc.) Verzorgt de GGD

Misschien zal in dit geval de SHV's niet door de prut kunnen komen maar hier en daar staan ook trekkers, mule's en andere ATV's. (Ik denk bijv. hier hebben we een Mule, als je die op een trailer zet(hebben ze bij de BRW) en dan achter de PM... )

Trouwens die Toyota van RN welke was dit dan??(mag ook over PM)

Groeten Joost (De reddingsbrigades bestaan meestal uit hele flexibele mensen ;))

Altijd goed dat mensen goed mee denken O0 :)  maar zo goed als al deze taken zijn al reeds vervuld door de organisaties, dus het zou inprincipe goed moeten komen ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Ja oke misschien ben ik ietsjes te anthousiast ;) maar weet ook wel een RB die catering en logistiek verzorgt voor de BRW hoor O0


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Lijkt op een flitswagen (gezien de lampen op de voorzijde van de bumper)

Het is een flitswagen. Van de KMAR Schiphol


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Ja oke misschien ben ik ietsjes te anthousiast ;) maar weet ook wel een RB die catering en logistiek verzorgt voor de BRW hoor O0
ok, zo ver ik weet is dat allemaal regionaal geregeld, en komt de HA met verzorgingbak gewoon TP, en is dat gelijk goed geregeld  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Dus een spelletje wie het snelst die doos gevonden kan hebben........... :-\

Nee, het lijkt niet bepaald op een spelletje dat is een harde feit. Justitie kan zoveel willen maar  art. 69 van de rijkswet onderzoeksraad voor veiligheid geeft de raad deze recht/bevoegdheid. zeker bij luchtvaartongevallen is het belangrijk dat het vinden van de waarheid bovenaan staat om zo in de toekomst soortgelijke ongevallen te voorkomen. hierbij is het zo dat vliegtuigonderhoudstechnici, piloten, cabinepersoneel, verkeersleiders, en alle overige betrokkenen niet direct worden blootgesteld aan rechtsvervolging, of schadeclaims. het is bewezen dat dit laatste mensen afschrikt om verklaringen te doen om zo de waarheid duidelijk te krijgen. hierdoor kan belangrijk bewijsmateriaal in de doofpot verdwijnen zoals gebruikelijk en dit kan niet de bedoeling zijn.