Bijlmerramp - Amsterdam 04-10-1992

Auteur Topic: Bijlmerramp - Amsterdam 04-10-1992  (gelezen 40851 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #60 Gepost op: 4 oktober 2012, 19:34:18
Wat ik nog weet is dat ik nog thuis woonde, en op de bank TV zat te kijken en een half oor aan de scanner. Inmiddels had ik de beelden op het journaal al gezien, en hoorde ik de SB van Amersfoort ook die kant op gaan. Vreemde avond was het, de dagen erna waren even zo vreemd. :-\

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #61 Gepost op: 4 oktober 2012, 19:37:11
HIT, je was toen hulpverlener ?

WMr1 KMar
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

C337

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 4 oktober 2012, 19:49:22
WMr1 KMar

Duidelijk  O0 Wist niet dat Kmar ook aanwezig was destijds, zie nu ook voor het eerst bij het laatste filmpje een heli van de Koninklijke Marine (13m17s).

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #63 Gepost op: 4 oktober 2012, 20:34:56
Hetgeen mij het meest is bijgebleven zijn nog wel de plunderingen, welke diezelfde avond plaatsvonden.

Nog erger dan ratten, figuren die dat soort dingen doen. Als je in staat/bereid bent om na zo'n ramp andermans bezittingen te jatten dan verdien je het eigenlijk niet om op deze aardkloot rond te lopen.  >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #64 Gepost op: 25 oktober 2012, 19:33:08
Na de Bijlmercrash in 1992 heeft de Amsterdamse politie een video gemaakt over de beleving van de inzet door politiemensen. Dit onder de naam "going down, going down".
Heeft iemand deze video toevallig nog (liefst digitaal)?
CN NRK

jadjong

• Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 25 oktober 2012, 19:46:16
Na de Bijlmercrash in 1992 heeft de Amsterdamse politie een video gemaakt over de beleving van de inzet door politiemensen. Dit onder de naam "going down, going down".
Heeft iemand deze video toevallig nog (liefst digitaal)?
'Going down, going down politie' intikken bij youtube....
Is het deze?
http://www.youtube.com/watch?v=I0OPtXMuj64

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #66 Gepost op: 25 oktober 2012, 19:48:00
nee, daar had ik uiteraard al gekeken. Het is echt een instructiefilm, uitgebracht door de politie
CN NRK

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #67 Gepost op: 1 januari 2013, 19:35:45
Ik heb de film "going down" van de Amsterdamse politie inmiddels op VHS. Nu nog zien dat ik hem op youtube krijg.
Een film die na 20 jaar nog steeds de kriebels geeft. Zeker de moeite waard om te bekijken.
Wordt vervolgd.
CN NRK

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #68 Gepost op: 23 oktober 2013, 00:01:12
Emotionele vertoning film Bijlmerramp

Emotionele vertoning film Bijlmerramp

AT5Amsterdam
Gepubliceerd op 22 okt 2013

Zondag 20 oktober 2013 23:09

Nabestaanden en overlevenden van de Bijlmerramp hebben zondagavond in het Bijlmer Parktheater naar de film 'In het niets' gekeken, die over de Bijlmerramp gaat.

De film vertelt het verhaal van twee fictieve betrokkenen bij de ramp, de 51-jarige Ghanese immigrant Agymah en het twaalfjarige meisje Nina. De twee verblijven illegaal in Nederland. De opnames voor de film waren eerder dit jaar.

'In het niets' gaat over de mensen die tijdens de ramp illegaal in de getroffen flats in de Bijlmer verbleven. Het officiele dodental van de ramp is 43, maar buiten dit aantal zijn vermoedelijk ook veel illegalen slachtoffer geworden. Hun exacte aantal heeft men nooit kunnen achterhalen.

De film ging eerder dit jaar tijdens het Nederlands Film Festival in première. Zondagavond was een speciale vertoning georganiseerd voor overlevenden en nabestaanden van de ramp. De vertoonde beelden zijn geen filmbeelden, maar komen uit het archief van AT5.

De film is op 13 december op televisie te zien.
Samen sterk in de hulpverlening!

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #69 Gepost op: 30 november 2014, 21:36:25
Citaat van: Marnix link=msg=1110297 date=1357065345
Ik heb de film "going down" van de Amsterdamse politie inmiddels op VHS. Nu nog zien dat ik hem op youtube krijg.
Een film die na 20 jaar nog steeds de kriebels geeft. Zeker de moeite waard om te bekijken.
Wordt vervolgd.

Inmiddels staat de film op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=ejr6X2o3t_w
CN NRK