Fishfinder

Auteur Topic: Fishfinder  (gelezen 4967 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2006, 22:53:46
Vandaag hebben we geoefend met de duikers van de brandweer, we lagen voor anker met de boot terwijl de duiker onder de boot door ging over de bodem. Het was op de plek waar we lagen 8,5 m diep. Je zag op de echo vooral veel lucht. Je kon precies zie om de hoeveel seconde de duiker uit ademde. De duiker zelf zag je ook wel liggen, alleen werd het beeld vaak verstoord door de luchtbellen.
Vanavond ben ik zelf nog even onder de boot door gezwommen en zag je de echo erg goed. Alleen moet je denk ik wel ervaring hebben om te weten naar wat voor echo je zoekt. Als je dat weet kun je zeker gebruik kunnen maken van de fish-finder. Al zijn er wel erg veel instellingen.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2009, 20:51:22
Even een oud topic oprakelen:

Wij zijn in het kader van onze samenwerking met de brandweer van plan een fishfinder aan te schaffen voor het hieronder eerder genoemde doel van een reddingsbrigade: opsporen van een drenkeling die zich onder het wateroppervlak bevindt. Het is dus zeker niet de bedoeling om naar stoffelijke overschotten te gaan zoeken, zoals de KLPD doet. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben, zowel qua werkwijze als in welke apparatuur hier geschikt voor is?
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2009, 21:27:05
Kom eens in Culemborg kijken......Wij treden op in dezelfde regio en wij hebben een fishfinder op onze R3. Wij hebben gezocht met de FF en zien duidelijk voertuigen en lichamen. Andre heeft mijn telefoonnummer.