Ik sluit me volledig bij Henk en MachiaveIIi aan. De scouting neemt toch ook de politietaken niet over als speltak.
Het gaat mij teveel lijken op mensen die afgewezen zijn als professioneel hulpverlener, zich miskend voelen en dan maar als private hulpdienst aan de slag gaan. Zeer storend voor echte hulpverleners en hulpbehoevenden. Er komt iets bij me boven van schoenmakers en leesten of anders een andere hobby zoeken.
Kees
Enige voorbeelden; de brandweer koopt een nissan Trail, want ze moeten toch ook over het strand kunnen. Jammer ze hebben geen ervaring, verkeerde banden en te zwaar beladen dus zitten ze na 50 meter vast.
De brandweer koopt een boot, tenslotte hebben wij hier toch veel water om ons heen. Helaas zijn ze vergeten dat er ook zoiets is als een vaarbewijs, jammer dat hebben de meeste niet. Geen probleem we knijpen de 40 pk zoveel dat we zonder vaarbewijs mogen varen..................Scouting?, afgewezen als prof. hulpverlener?
Ik denk dat wij binnen onze regio al veel hebben bereikt tot ieders tevredenheid. Dat heeft niets te maken met schoenmaker blijf bij je leest, of calimero effect. Maar gebruikmaken van de kennis, knowhow en materiaal van vrijwilligers die ook bereid zijn om zich in te zetten.
Als ik van iedere brandweerman / knrm- er een euro kreeg die alvast gaat rijden want we zullen mogelijk wel heen moeten was ik nu rijk.
En wat een geheimzinnigheid over die wagen van RN, ik weet dat er iemand was die onderweg was ivm de Hiswa. Of dat diegene was weet ik niet maar er wordt direct al aangenomen dat men aanrijdend is.