Nijmeegse Vierdaagsefeesten 18 t/m 24 juli 2009

Auteur Topic: Nijmeegse Vierdaagsefeesten 18 t/m 24 juli 2009  (gelezen 23412 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

B.A.

• Forum gebruiker
  • EHV, Rode kruis afd. Nunpeet, GNK Noord-Oost Gld
Reactie #80 Gepost op: 27 juli 2009, 14:19:22
Even een beetje off-topic maar tijdens de vierdaagse feesten zag ik diverse mensen met een portofoon holster/houder voor op de borst lopen. Iemand enig idee waar je deze kan aanschaffen?

Alvast bedankt

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #81 Gepost op: 27 juli 2009, 15:58:02
Even een beetje off-topic maar tijdens de vierdaagse feesten zag ik diverse mensen met een portofoon holster/houder voor op de borst lopen. Iemand enig idee waar je deze kan aanschaffen?

Alvast bedankt

Ik heb er een besteld bij de icom winkel in de VS. Deze laat ik via een kennis in de VS naar mij sturen ivm de invoerrechten
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #82 Gepost op: 5 augustus 2009, 22:16:27
Ik heb er een besteld bij de icom winkel in de VS. Deze laat ik via een kennis in de VS naar mij sturen ivm de invoerrechten
De meeste portofoons zitten in een tas en hebben een draagriem.
Voor rechtshandigen steek je rechterarm door de draagriem.
zorg er voor dat de draagriem achter je rug om met beide kanten van de draagriem over het linkersleutelbeen loopt.
kort de draagriem zoveel in zodat de portofoon net onder het linkersleutelbeen hangt. Je kunt de spreeksleiten op de portofoon met je duim van je rechterhand de spreeksleutel bedienen

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #83 Gepost op: 5 augustus 2009, 22:23:11
die dingen die ik in nijmegen heb gezien lijken me wel makkelijker
flappus  niet elke verandering is een verbetering

phate

• EHBO, SIGMA nw Veluwe
  • Forum gebruiker
  • EHV-er bij het Rode Kruis, Sigmalid NO-Gelderland
Reactie #84 Gepost op: 6 augustus 2009, 09:14:33
zorg er voor dat de draagriem achter je rug om met beide kanten van de draagriem over het linkersleutelbeen loopt.
kort de draagriem zoveel in zodat de portofoon net onder het linkersleutelbeen hangt. Je kunt de spreeksleiten op de portofoon met je duim van je rechterhand de spreeksleutel bedienen  

Al zwetend daar in Nijmegen en dan ook nog zo een portofoon onder je toch al klotsende oksel hebben hangen, daar bedank ik echt voor om eerlijk te zijn. En dan ook nog zoon zwetende band in je nek. Ideaal die holsters. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een porto altijd aan mijn riem heb hangen.

Neemt niet weg dat de optie van EHBO-er de meest gebruikte is.
treat the patient, not the number

Jasper

• Forum gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 6 augustus 2009, 09:26:56
een holster met swivel en dan een mike met oortje blijft het makkelijkst en meest comfortabel. Heb een hekel aan porto's die om de haverklap met de antenne je (zonne  8) bril van je neus af duwen ...
SB Calamiteiten UMCN / Event Medical Service Uden / Het Nederlandse Rode Kruis afd. Nijmegen

mrpddnos

• Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 6 augustus 2009, 13:03:08
Dit is de meest vooorkomende manier van dragen. Maar... Ik heb er een hekel aan om op mijn knieen bij een slo te zitten en continue toe porto heen-en-weer hebben bungelen. De antenne zit ook altijd in de weg. En als je 8 uur lang met alleen een t-shirt/polo aan gaat die draagriem in je nek erg irriteren. en iemand zoals ik met weinig vlees onder mijn oksels krijgen na verloop van tijd last van kun oksels. Z'n holster is dan een ideale oplossing. Allle problemen die een "los hangende porto" met zich mee brengt worden met z'n holster opgelost.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #87 Gepost op: 7 augustus 2009, 09:56:02
Zijn er ook mensen die naar de vierdaagse zelf zijn geweest (hulpverlening voor de wandelmarsen)?

Mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

mrpddnos

• Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 7 augustus 2009, 11:33:46
Zijn er ook mensen die naar de vierdaagse zelf zijn geweest (hulpverlening voor de wandelmarsen)?

Mzzl, d'n Druif
daar is een appart topic voor:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,22723.0.html