Vanaf half 7 tot 9 uur even TP geweest.
Ik ben degene geweest die Timmos een beetje op de hoogte hield.
Sfeer was zeer grimmig. Zeer veel mensen op de been, en zeer veel politie en ME aanwezig. Aantal wegafzettingen en brandweerlieden zijn bekogeld met stenen. Op elke hoek in de omgeving staan hondenbrigades. Afzettingen door politie e.d. worden veelal genegeerd door het toegestroomde publiek.
Bij aankomst kwam ik in een grote groep jongeren terecht, die bezig waren met de politie uit te dagen. Paar minuten daarna kwam er een hondenbrigade aan, die met wapenstok om zich heen begon te slaan, en d.m.v de hond het publiek op afstand probeerde te krijgen.
Daarna heb ik nog even bij de commando wagen gestaan van de politie. Politie gaat in groepen van 7/8 man de straten door om alle groepen aan te houden en te vragen om ID. Kom je binnen de afzetting ga je direct mee naar het bureau. Het plan is ook om de aanwezige ME/Politie bij het neergestorte vliegtuig, naar Zaandam te halen.
Er was visueel geen uitslaande vlammen meer te zien, maar de rookontwikkeling was nog hevig. Politie was inmiddels al bezig met het zorgen van aflossingen e.d.
Tot zover.