Parkeren in de vakken...

Auteur Topic: Parkeren in de vakken...  (gelezen 14040 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #10 Gepost op: 15 april 2009, 00:29:08
Theoretisch gezien ja ... je zet em tenslotte op twee vakken .... Niet op de juiste wijze ... .
Kans dat het gebeurd = aanwezig

Nou, dat zou voor mij een goede aanleiding zijn om al stuiterend in de pen te klimmen (lees toetsenbord) en in een brief flink van leer te trekken. Aanvechten dus. Maar ja, om nou iedere keer in zo'n situatie een foto te maken van het parkeermoment, is ook zo wat. Gelukkig heeft het leeuwendeel van de bonnenschrijvers gezond verstand...

Met de motor nog nooit last gehad. Die zet ik regelmatig hier en daar op de stoep. En ik betaal dan overigens nooit voor een parkeerkaartje.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #11 Gepost op: 15 april 2009, 00:30:22
;D


FOEI !


 ;D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #12 Gepost op: 15 april 2009, 07:31:28
Als het motorvoertuig te groot is voor het vak dan mag deze niet parkeren.
Hierdoor gebruikt deze dus meerdere vakken wat niet toegestaan is.

Met twee motoren in een vak staan mag wel als deze maar niet naast elkaar staan (dus schuin achter elkaar)
Anders wordt het dubbel parkeren, wat niet mag.

Officieel mag ook een motor niet op de stoep geparkeerd staan maar als de stoep breed genoeg is zal er geen parkeerwachter iets van zeggen.


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #13 Gepost op: 15 april 2009, 08:46:14
Wat ook wel in dit topic past;

Ik vraag mij regelmatig af...hoe zit dat met de volgende situatie;

Parkeerplaats, plek voor zo'n 100 voertuigen. Het is druk en niet iedereen parkeert even economisch / benut op de juiste manier de ruimte die er is.
Je komt aanrijden, ziet een mooi plekje, maar dat plekje bestaat uit 2 halve vakken. Je ziet dat vanaf de eerste parkeerplaats in de rij, van links naar rechts, diverse voertuigen steeds een paar centimeter extra '''meepakken''. Met als gevolg dat je bij parkeerplekje nummer zoveel, ''noodgedwongen ''dubbel geparkeerd'' staat (op 2 vakken). In de loop van de dag verdwijnen de meeste voertuigen weer, waardoor het lijkt alsof jij aso geparkeerd staat omdat je 2 vakken in beslag neemt.

Een toevallig passerende agent (of parkeerwachter) ziet dit. Kan deze ambtenaar je theoretisch gezien bekeuren, ondanks het feit dat je ten tijde van het parkeren niet anders kon? (behalve de PP verlaten en heel ergens anders parkeren)

Een handhaver heeft mij verteld dat in een dergelijk geval niet bekeurd kan worden omdat niet duidelijk is welk voertuig als eerste begonnen is met het verkeerd te parkeren, als jij dit kunt beargumenteren zal je beslist een luisterend oor vinden, zowel bij de verbalisant als bij de rechter.

Ruud


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 15 april 2009, 15:30:05
Nou, dat zou voor mij een goede aanleiding zijn om al stuiterend in de pen te klimmen (lees toetsenbord) en in een brief flink van leer te trekken. Aanvechten dus. Maar ja, om nou iedere keer in zo'n situatie een foto te maken van het parkeermoment, is ook zo wat. Gelukkig heeft het leeuwendeel van de bonnenschrijvers gezond verstand...

Met de motor nog nooit last gehad. Die zet ik regelmatig hier en daar op de stoep. En ik betaal dan overigens nooit voor een parkeerkaartje.

Als andere voertuigen buiten de vakken staan, jij komt aan en zet hem ook buiten het vak.
Vervolgens gaan de anderen weg en blijft jouw auto staan ....

Dan sta je dus zelf ook op de verkeerde manier geparkeerd en loop je dus het risico op een bon ....
Dat de een een overtreding maakt, wil niet zeggen dat de ander dat dan ook maar mag ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #15 Gepost op: 15 april 2009, 21:53:40
Dan sta je dus zelf ook op de verkeerde manier geparkeerd en loop je dus het risico op een bon ....
Dat de een een overtreding maakt, wil niet zeggen dat de ander dat dan ook maar mag ;)

Kijk, en dit is nu juist 1 van de grote ergenissen in dit land. Dat vingertje. Natuurlijk moet er gehandhaafd worden, anders wordt het 1 grote bende in dit land. Maar uitzonderingen bevestigen de regel. In mijn genoemde casus verwacht ik gewoon begrip van de verbalisant. Zo niet, dan kost het ons beiden een vrije dag.

Net zoiets als iemand maar op het linkerbaantje blijft hangen, onder de toegestane snelheid. Tenenkrommend...En dan een prent krijgen omdat je rechts inhaalt....tsja. Het 1 lokt het ander uit. Het mag niet, nee. Maar hier hebben we het al eens over gehad geloof ik.. ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 15 april 2009, 21:56:52
Ik zeg ook niet dat ik hem schrijf  ;) ... Maar soms is er gewoon niet te constateren OF er wel iemand scheef in de vakken heeft gestaan ....  ;)
en of andere mensen daardoor dan ook buiten het vak staan.....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #17 Gepost op: 15 april 2009, 21:58:05
Voordeel van de twijfel, dunkt mij?  ;) Of uit omstandigheden (of eerdere klachten) moet duidelijk naar voren komen dat er onnodig verkeerd geparkeerd is, natuurlijk..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 15 april 2009, 22:02:12
Tsja ...

Ik vind hinderlijk parkeren wél iets waar ik tegen op treed... parkeren op hoeken, hinderlijk of gevaarlijk .... En of er dan iemand scheef stond, waardoor jij binnen vijf meter van een kruising moest gaan staan, dat heeft er niets mee te maken, dan moet je een ander plekje zoeken.

Jij stuurt, jij zet je auto neer en soms neem je de gok .... Moet je ook niet zeuren als je verliest....

Dat iemand op een parkeerplaats half in het vak staat ... so be it ...

Das overigens mijn persoonlijke zienswijze
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #19 Gepost op: 15 april 2009, 22:20:44
Tsja ...

Ik vind hinderlijk parkeren wél iets waar ik tegen op treed... parkeren op hoeken, hinderlijk of gevaarlijk .... En of er dan iemand scheef stond, waardoor jij binnen vijf meter van een kruising moest gaan staan, dat heeft er niets mee te maken, dan moet je een ander plekje zoeken.

Jij stuurt, jij zet je auto neer en soms neem je de gok .... Moet je ook niet zeuren als je verliest....

Dat iemand op een parkeerplaats half in het vak staat ... so be it ...

Das overigens mijn persoonlijke zienswijze

Maar natuurlijk, er zijn tal van gevallen op te sommen waarbij mensen willens en wetens het risico nemen een prent te krijgen. Maar laten we niet afdwalen van genoemde casus.