Parkeren in de vakken...

Auteur Topic: Parkeren in de vakken...  (gelezen 14221 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 15 april 2009, 22:25:27
Een handhaver heeft mij verteld dat in een dergelijk geval niet bekeurd kan worden omdat niet duidelijk is welk voertuig als eerste begonnen is met het verkeerd te parkeren,

Okee, duidelijk! Ik dacht al zoiets.  ;)

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 16 april 2009, 07:39:30
Een handhaver heeft mij verteld dat in een dergelijk geval niet bekeurd kan worden omdat niet duidelijk is welk voertuig als eerste begonnen is met het verkeerd te parkeren, als jij dit kunt beargumenteren zal je beslist een luisterend oor vinden, zowel bij de verbalisant als bij de rechter.

Ruud
Ik vraag me af of die handhaver gelijk heeft.
Als een ander een overtreding maakt (welke dan ook) is het toch niet dat jij het ook maar kan doen??? En dan als verweer: die ander deed het ook............
Het maakt in mijn optiek niet uit wie het begonnen is.
Op dat moment staan er meerdere auto's fout geparkeerd, dus kan men alle fout parkeerders een bon geven.
Jij kan ook je eigen auto wel goed parkeren.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 16 april 2009, 21:56:41
Ik vraag me af of die handhaver gelijk heeft.
Als een ander een overtreding maakt (welke dan ook) is het toch niet dat jij het ook maar kan doen??? En dan als verweer: die ander deed het ook............
Het maakt in mijn optiek niet uit wie het begonnen is.
Op dat moment staan er meerdere auto's fout geparkeerd, dus kan men alle fout parkeerders een bon geven.
Jij kan ook je eigen auto wel goed parkeren.

Als iemand ergens de weg blokkeert, waardoor jij noodgedwongen een doorgetrokken witte lijn moet overschrijden.....etcetera. Foei dat mag niet, blijf er maar achter staan totdat het voertuig is weggesleept.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 16 april 2009, 23:39:05
dan maak ik zelf de keuze en als ik dan een boete krijg ga ik echt niet in bezwaar met de zin "de andere deden het ook"
dat is wel de zwakste smoes die ik gehoord heb

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 16 april 2009, 23:58:08
dan maak ik zelf de keuze en als ik dan een boete krijg ga ik echt niet in bezwaar met de zin "de andere deden het ook"
dat is wel de zwakste smoes die ik gehoord heb

Ik heb zelden zo'n zwart-wit mening als die van jou gezien. Ik denk;

A. Je hebt geen rijbewijs of;
B. Je komt nooit buiten of;
C. Je leeft al een tijdje onder een steen.

Of een combi van bovenstaand.

O0

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 17 april 2009, 00:15:55
Ik heb zelden zo'n zwart-wit mening als die van jou gezien. Ik denk;

A. Je hebt geen rijbewijs of;
B. Je komt nooit buiten of;
C. Je leeft al een tijdje onder een steen.

Of een combi van bovenstaand.

O0

wat is er zwart-wit aan de mening dat je zelf beslist of je een overtreding begaat of niet en dat, dat niet door een ander bepaalt wordt.
Leg mij dat eens uit zonder mij te beledigen en met goede argumenten.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 17 april 2009, 00:29:06
dit slaat echt nergens op. wat is er zwart-wit aan de mening dat je zelf besltist of je een overtreding begaat of niet.

De letter A in je naam, moet volgens mij een U zijn?
Ik wou het eigenlijk hierbij laten, maar vooruit, ik heb toch wederom een rustige nacht.

Situatie:

Bomvolle parkeerplaats bij de supermarkt. Je rijdt al een poosje rond, op zoek naar een PP. Opeens zie je een auto achteruit steken, verlaat zijn PP. Jij duikt erin met je auto. Je ziet dat de PP 2 vakken beslaat, omdat in de rij voertuigen steeds een stukje ruimer geparkeerd is, door alle andere voertuigen.  (zie eerdere casus in dit topic)

Dan stap jij dus weer in je auto, om vervolgens nog 20 rondjes te gaan rijden over de parkeerplaats, hopende op een andere vertrekkende auto?? Maak dat de kat wijs!

Volgende situatie;

Een B-weg, 2-richtingsverkeer. Op jouw baantje staat een voertuig met pech. De 2 baantjes worden gescheiden d.m.v. een witte doorgetrokken lijn. Jij blijft net zo lang wachten, tot de pechdienst er is? Dan haal jij dat voertuig niet in? Jeetje, ik wou dat ik zoveel geduld en vrije tijd als jij had...
M'n werkgever ziet me al aankomen: ''Ja sorry chef, er stond een auto met pech, daarom ben ik 2 uur te laat. Ik durfde er niet omheen te rijden, bang voor een prent.''

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 17 april 2009, 00:45:41
Ik heb nooit gezegd dat ik geen overtreding bega of begaan hebt.
maar ik vind dat je niet als verweer kan gebruiken " kijk een ander heeft deze overtreding ook begaan, dus dan mag ik het ook en dan krijg ik nu geen boete."

dus die suaties die je opschrijft zijn overbodig.
ja ik parkeer ook zo  maar als ik een boete krijg ga ik niet in verweer met het argument andere stonden ook zo

nee, als het veilig is overschijdt ik ook de doorgetrokken lijn, maar als ik hiervoor een boete krijg ga in niet in het verweer met het argument de ander deed het ook

omdat ik in beide gevallen zelf de keuze hebt gemaakt om de overtreding te begaan.

en als mensen wel rondjes blijven rijden en/of blijven staan wachten bij het ongeluk en dat is dan hun keuze.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 17 april 2009, 01:06:10
maar ik vind dat je niet als verweer kan gebruiken " kijk een ander heeft deze overtreding ook begaan, dus dan mag ik het ook en dan krijg ik nu geen boete."

Noch door betrokkene, noch door de controleur valt nog te bewijzen / te achterhalen wie begonnen is met hinderlijk parkeren.

nee, als het veilig is overschijdt ik ook de doorgetrokken lijn, maar als ik hiervoor een boete krijg ga in niet in het verweer met het argument de ander deed het ook

omdat ik in beide gevallen zelf de keuze hebt gemaakt om de overtreding te begaan.

Denk je dat je dan een boete riskeert? Sterker, je houdt het achteropkomende verkeer ook op! Er zijn gewoon noodsituaties waar geldt: Nood breekt wet. Dat jij dan besluit niet in verweer te gaan, is je goed recht. Je kan ook gewoon gelijk je centjes overboeken naar CJIB, of in de rivier werpen...

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 17 april 2009, 01:17:06
Er is mijn inziens een verschil tussen ''willens en wetens'' een overtreding begaan en ''noodgedwongen''. Als ik bv na een nachtdienst snel naar huis wil, 't is stil op de weg en ik rij harder dan toegestaan, zal ik nooit in verweer gaan mocht ik aan de kant worden gezet.

Is een bepaalde verkeerssituatie zodanig dat ik noodgedwongen wat verkeersregeltjes moet overtreden, t.b.v. de goede doorstroming of bv parkeerruimte benutten die aanwezig is, dan doe ik dat. En dan ga ik wel in verweer bij een boete, met een goede kans op vernietiging van de boete. V.w.b. die parkeerboete zal het moeilijk te bewijzen zijn, maar het is het proberen waard.