Terreurdreiging Arenaboulevard en IKEA - Amsterdam 12-03-2009

Auteur Topic: Terreurdreiging Arenaboulevard en IKEA - Amsterdam 12-03-2009  (gelezen 15609 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #20 Gepost op: 12 maart 2009, 19:24:31
UPDATE 17:50 - Dreiging met explosieven / Amsterdam (12/03/2009)

Update, 17.50 uur
Naar aanleiding van de dreiging met betrekking tot de situatie rondom de Arenaboulevard en Ikea, is in opdracht van het OM, op verschillende locaties, een aantal aanhoudingen verricht.
Er zal op die locaties huiszoeking worden gedaan.

De winkels en de bioscoop, die vanmorgen op last van de driehoek gesloten zijn, blijven dicht. De Heineken Music Hall zal vanavond niet voor publiek toegankelijk zijn.

Op dit moment worden er verder geen mededelingen gedaan. Aanvullende berichtgeving zal later op de avond volgen.

Eerdere berichtgeving 2/3:
Het onderzoek naar de dreiging met explosieven is nog in volle gang. Er is nog geen zicht op wanneer het onderzoek afgerond zal zijn en de winkels weer open kunnen. Burgemeester Cohen is vanaf 13.45 uur op het hoofdbureau van politie aan de Elandsgracht beschikbaar voor een toelichting op de situatie.


Eerdere berichtgeving 1/3:
De driehoek van de gemeente Amsterdam heeft zojuist besloten de winkels aan de Arenaboulevard en IKEA in Amsterdam Zuidoost gesloten te houden. De reden daarvoor is een serieus te nemen dreiging met explosieven. De directies van de betrokken winkels worden thans geïnformeerd. De politie houdt toezicht op de betreffende locaties. Het opsporingsonderzoek is in volle gang. Een up-date volgt als er meer informatie beschikbaar is.

 
BRON: http://pershoek.politie-amsterdam-amstelland.nl/pershoek/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 12 maart 2009, 19:34:41
Leest heel irritant die kleurtjes  ::) en extra nieuws staat er volgens mij niet in ????
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #22 Gepost op: 12 maart 2009, 19:44:37
Leest heel irritant die kleurtjes  ::) en extra nieuws staat er volgens mij niet in ????

Het maakt het in mijn ogen wel duidelijk omdat er 3 berichten in het persbericht staan.
Nadere info volgt in nieuw bericht wat ik 15 minuten geleden heb ontvangen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #23 Gepost op: 12 maart 2009, 19:46:23
Huiszoeking op de Meeuwenlaan in Noord

Het lijkt erop dat de huiszoeking in Noord te maken heeft met de bomdreiging rondom de Arenaboulevard.
 
Op de Meeuwenlaan is een hele politiemacht bezig met het doorzoeken van een huis.
Een deel van de straat is afgezet en er wordt door zes mensen in witte pakken in de buurt en rond de auto's gezocht met een hond. Buurtbewoners staan te kijken maar willen niets kwijt over wie er in het pand wonen.
De politie wil verder niets bevestigen

bron: at5


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #24 Gepost op: 12 maart 2009, 19:46:35
UPDATE 19:30 - Dreiging met explosieven / Amsterdam (12/03/2009)

Update, 19.30 uur Bericht uitsluitend bestemd voor de media

De driehoek zal naar aanleiding van de dreiging die vandaag gespeeld heeft om 21.15 gezamenlijk een persconferentie geven aan het hoofdbureau van politie.

Ik zou zeggen hou de media vanavond in de gaten. Mogelijk komen diverse zenders met een extra nieuwsbericht.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #25 Gepost op: 12 maart 2009, 20:32:48
Politie, justitie en burgemeester geven persconferentie om 21.15

AT5 doet LIVE verslag van de persconferentie over de bomdreigingen in Zuidoost


Woon je in Regio Amsterdam - Amstelland en omgeving en ontvang je AT5 dan kan je dus Live nar de persconferentie kijken.


BRON: http://www.at5.nl/artikelen/13927/politie-justitie-en-burgemeester-geven-persconferentie-om-21-15

=====================================================================================================================

De Persconferentie is ook LIVE te volgen op Journaal 24.

Voor de directe link om te kijken klik je op.


http://www.nos.nl/journaal24/wmv.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #26 Gepost op: 12 maart 2009, 20:53:26
helaas kan hier (op me werk) geen filmpjes bekijken... kijk wel of het op rtvnh is...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #27 Gepost op: 12 maart 2009, 20:56:13
helaas kan hier (op me werk) geen filmpjes bekijken... kijk wel of het op rtvnh is...

Bedoel je dat je ook geen Live persconferentie kan/mag volgen ??
Filmpje durf ik een persconferentie toch echt niet te noemen.

Succes en een fijne dienst.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #28 Gepost op: 12 maart 2009, 21:07:01
Bedoel je dat je ook geen Live persconferentie kan/mag volgen ??
Filmpje durf ik een persconferentie toch echt niet te noemen.

Succes en een fijne dienst.

dat mag ik hier op mijn werk ook niet
helaas als we thuis zijn maar weer

groet free
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #29 Gepost op: 12 maart 2009, 21:11:30
nee het is technisch niet mogelijk... dus het kan echt niet... daarbij... ach zien we dan wel weer lol


t begint wat drukker te worden hier op de gmk... dus niet erg ook
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....