Nee dit mag niet volgens de wet, hapauto is dan niet verzekerd.
Jij zegt dit denk ik niet zo maar, en je schrijft zoiets natuurlijk heel overwogen...
Kan je me vertellen in welke wet en welke wetsartikel, of maatregel van bestuur wij hier met z'n allen terug kan vinden.. Alle wetten staan op internet, en ik kon er geen wetsartikel over vinden, maar ik zoek vast niet goed..
Of iets verzekerd is, bepaald geloof ik de verzekeringsmaatschappij en zegt de betreffende polis.., Maar ik kan er natuurlijk volkomen naast zitten...
En de arts krijgt een groot probleem, nl een tuchtrechtelijke zaak
Ik neem aan dat je de huis-arts in kwestie bedoeld.. En ik neem ook aan je ook iets hier heel overwogen schrijft
Maar kan je me vertellen wie de huisarts voor de tucht rechter wil brengen en wat dan precies de aanklacht is en op basis van welke artikel dan... Kan je de bijbehorende bronnen ook vermelden ?
Twee kanten aan dit verhaal misschien?
1. Was de melding overduidelijk cardiaal? Dan had de HAP misschien sowieso moeten kiezen voor een ambulance ipv zelf rijden, zoals op veel plekken ook de afspraak is. Maar goed, het commentaar van het programma weet dit na de opnames en misschien was het op dat moment nog niet duidelijk (er wordt nog wel eens wat geknipt en geplakt in het programma!). Ik heb het zelf niet gezien, hoor.
2. Een patient mag weigeren met de ambulance te gaan. De enige manier om dit echt te omzeilen zou een IBS zijn, wat uitzonderlijk en moeilijk is bij somatische klachten. Dat, en trouwens ook gewoon gaan eisen dat het moet zonder IBS, levert mogelijk heel wat spanning en opwinding bij de patient op, wat weer niet goed is voor de rikketik. Als arts in zo'n situatie moet je nou eenmaal roeien met de riemen die je hebt. De arts zat ongetwijfeld niet relaxed in de auto!
Je hebt gelijk. verder worden dit soort afwegingen elke dag door huisartsen gemaakt..
Kan iemand zelfstandig naar de HAP komen of moet ik er naar toe.
Kan iemand zelfstandig naar de SEH of niet..
De huisarts en zijn asssitente zal dit soort afwegingen maken op vele factoren, en door ervariing en kennis en een risico analyse., Daarom is hij de professional en de meeste hier niet..