Persoon omgekomen na achtervolging gestolen auto, gefilmd door ?? - Dordrecht 13-3-2009

Auteur Topic: Persoon omgekomen na achtervolging gestolen auto, gefilmd door ?? - Dordrecht 13-3-2009  (gelezen 10200 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Ik ben vrijdagvond op de plek des onheils geweest, het lijkt mij vrij duidelijk dat wanneer je van de Wantijbrug afspringt en in het koude water terechtkomt je lichaam al een flinke opdoffer krijgt. Gezien het feit dat het water ongelofelijk koud was en deze man misschien wel niet goed kon zwemmen is de oorzaak te wijten aan verdrinking.
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Iemand nog meer zin in speculaas?

Er wordt weer flink gedacht en gespeculeerd. Wacht nou maar gewoon de onderzoeken af.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Het is inderdaad vrij simpel, je zit in een gestolen BMW, veel te hoge snelheid, op de vlucht voor politie.......mijn inziens heeft de politie gewoon hun werk gedaan en precies zoals ze behoren te doen, namelijk een auto proberen staande te houden die op de vlucht gaat voor de politie.
Achteraf bleek de poging tot staande houding ook juist, auto was gestolen, inzittende bekende van politie voor toch wel heftige feiten.

Kortom, er is gedaan wat er gedaan moest worden en het had niet zo af hoeven lopen als de personen van de BMW hadden gedaan wat ze hadden moeten doen.
En wat dat opjagen betref, wie de weg (N3) ter plaatsen kan, met een snelheid van 200 of hoger is het vrijwel onmogelijk om dat stukje N3 te nemen.
De gehele N3 is al tricky met die snelheid omdat die weg niet bepaald recht loopt en redelijk hobbelig is maar als je daar onbekend ben en het stukje van de crash met 200km/u wilt nemen dan is de kans zeer klein dat het goed gaat.
Wat ik bedoel te zeggen, van opjagen hoef inderdaad geen spraken geweest te zijn maar als je op de vlucht gaat vopor de politie begin je bij voorbaat al fout.
Helemaal mee eens !  O0 gewoon stoppen bij een stopteken, dan had dit niet hoeven te gebeuren, ik lig de schuld gewoon bij de inzittende neer  ;) het was hun keuze om met gedoofde lichten voor de politie te vluchten en snelheden van boven de 200 te rijden daar waar  80 is toegestaan  :-X
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
/sarcastische mode aan/
De politie moet gewoon geen risico nemen met dit soort zaken en de achtervolging afbreken... een beetje boeven vangen... nee toch dat kan toch niet de bedoeling zijn van deze dienst ? Pffffff ongelovelijk... gewoon een verkeersboete uitschrijven... jammer dan dat die auto gejat is.../ sarcastische mode uit/

Stom gelul... als je niets te verbergen hebt gewoon stoppen voor de politie, stop je niet, dan zijn de verdere gevolgen voor u zelf... of is dit te simpel gedacht ?
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Cor B.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Vrijwillig een auto uitgezocht
Vrijwillig ingestapt
Vrijwillig gestart
Vrijwillig weggereden
Vrijwillig gejat
Vrijwillig te hard gereden
Vrijwillig lichten gedoofd
Vrijwillig het stopteken niet opgevolgd
Vrijwillig in het water gesprongen

Het zal duidelijk zijn, dat de politie (op 500m afstand) de schuldige is..................... :'(
(want wie zou anders de schuld moeten hebben als je een slechte jeugd hebt gehad...)

En dan toch nog even speculeren over letsel:
Mogelijk:
inwendig letsel (bloeding) door de crash
onderkoeld geraakt in het water (en dat is bij deze temperaturen van het water binnen 10 minuten een feit..)
combinatie van bloeding en onderkoeling leidt tot bewusteloosheid en dan verdrinking...
Ook ik ben benieuwd.
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Ik leef heel erg mee met de betrokken collega's van zowel het VHT MWB als ZHZ. Wat deze collega's daar t.p. hebben meegemaakt is echt niet fijn. Zij zullen dit nog lang met zich mee 'dragen'. STERKTE!


brimbrammer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • BRANDWEER


Stom gelul... als je niets te verbergen hebt gewoon stoppen voor de politie, stop je niet, dan zijn de verdere gevolgen voor u zelf... of is dit te simpel gedacht ?
Dat is juist gedacht en precies wat wij ook zeggen alleen jij weet het perfect in één zin te omschijven.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Zelfs als je wel wat te verbergen hebt voor de politie is het gewoon stoppen als die rode letters aan gaan.
Het alternatief is gewoon ... nou ja ... weer eens aangetoond.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


1591

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
    • Kazerne Maastricht
'Fatale vlucht tot de bodem uitzoeken'

TILBURG - De familie van Tilburger Ugur Soy wil de onderste steen boven krijgen over de omstandigheden die hebben geleid tot de dood van de 24-jarige Ugur Soy. De Tilburger kwam vrijdagavond, na een politieachtervolging tussen Moerdijk en Papendrecht, om het leven nadat hij uit een gestolen BMW was gevlucht die tegen de vangrail was geknald.

Tijdens zijn vlucht kwam hij in het ijskoude water van het Wantij terecht. Duikers van de brandweer haalden hem in onderkoelde toestand naar de kant waar ze hem nog hebben gereanimeerd. Enkele uren later is hij echter in het ziekenhuis van Dordrecht overleden.

"Ugur was een sterke en gezonde jongen. Ik kan me niet voorstellen dat hij door onderkoeling is overleden", stelt Halil Soy (35), de oudere broer van Ugur.

De nabestaanden willen eerst de politie- en autopsieresultaten afwachten, voordat ze verdere uitspraken doen. "Wij willen ook alle televisiebeelden zien die van de achtervolging zijn gemaakt."

Twee medewerkers van het SBS-6 televisieprogramma Wegmisbruikers zaten op de achterbank van de politiewagen die de achtervolging ter hoogte van Moerdijk (A16) inzette.

Soy zat samen met een 22-jarige Tilburger in de gestolen BMW. De man overleefde het ongeval en zit in hechtenis.

Halil Soy zegt niet te weten wie de 22-jarige is. Het Openbaar Ministerie (OM) wilde gisteren niets kwijt in het belang van het onderzoek.

Volgens Halil zat de jongere man achter het stuur. Wat hun bestemming was, weet hij niet. "Ugur had in het verleden verkeerde vrienden. Maar hij is veranderd. Sinds tweeëneenhalf jaar ging het beter met hem. Ik kan me niet voorstellen dat hij weer het verkeerde pad is opgegaan."

Het familielid wil niet verder uitweiden over het verleden van zijn broer. "Ugur heeft nooit lang vastgezeten. Het ging de laatste tijd ook erg goed met hem. Hij werkte bij mij, in mijn eigen installatiebedrijf."

De Tilburger wordt morgen in Turkije begraven.

Volgens Joep de Vries, eindredacteur van het televisieprogramma Wegmisbruikers, spotte de politie de BMW omdat deze erg hard reed. "Zo'n 165 kilometer per uur. Ik heb van mijn collega's begrepen dat de politie toen nog niet wist dat de auto gestolen was. De agenten gingen voor het duo rijden en gaven een stopteken. Het leek er aanvankelijk op dat de Tilburgers het stopteken beantwoordden, maar plotseling gingen ze er toch vandoor."

Volgens De Vries kon de politie het duo niet bijhouden. "Ik heb begrepen dat ze over de tweehonderd reden. Toen de BMW tegen de vangrail knalde, zat de politiewagen er vermoedelijk zo'n halve kilometer achter."

De Vries vertelt dat zijn team de videobeelden moest inleveren. "Ik hoop ze weer terug te krijgen. Dan gaan we ze alsnog uitzenden."

Volgens politiewoordvoerder Wilma Noordergraaf van het korps Zuid-Holland-Zuid moet SBS eerst toestemming krijgen voordat ze de beelden mogen gebruiken. "We weten nog niet wie de eigenaar van de gestolen BMW is."

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/brabant/4671865/Fatale-vlucht-tot-de-bodem-uitzoeken.ece

Het moet niet gekker worden in dit land.
Persoon zit in een gestolen auto, stopt niet voor de politie, rydt met zeer hoge snelheid weg, en springt ook nog eens in het water om te ontkomen.
Durven ze ook nog te zeggen : "Ugur had in het verleden verkeerde vrienden. Maar hij is veranderd. Sinds tweeëneenhalf jaar ging het beter met hem. Ik kan me niet voorstellen dat hij weer het verkeerde pad is opgegaan"
Straks komt het nog zover dat de politie de schuld in de schoenen wordt geschoven.
Kom nou zeg, waar is de realiteit ??

Mijn persoonlijke mening is dat ze mensen die hierover een aanklacht tegen de politie gaan indienen, ook nog eens een proces verbaal moeten geven.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Doe effe normaal.

Mensen een proces verbaal geven omdat ze de waarheid willen weten?

Dat zijn trekjes die horen bij een dictatuur!