Uniformiteit ambulances (VZA/GGD Amsterdam)

Auteur Topic: Uniformiteit ambulances (VZA/GGD Amsterdam)  (gelezen 57836 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Blauwie

• ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Op de gele ambu's van regio 13 staat Amsterdam-Amstelland en op die nieuwe auto staat Amsterdam & O? Op de oranje voertuigen staat dit ook. Wat is het verschil?
Brandweer Papendrecht

r.bles

• Ambuchauff
  • Senior gebruiker
Ik denk dat de tot nu toe gele auto's 13 1xx van de GG&GD zijn en dat deze van de VZA is
1:87 modelletjes:  

Jeroen!

• Senior gebruiker
Op de gele ambu's van regio 13 staat Amsterdam-Amstelland en op die nieuwe auto staat Amsterdam & O? Op de oranje voertuigen staat dit ook. Wat is het verschil?

Zoals ik op de vorige pagina al schreef, heeft de GGD Amsterdam al 3(?) gele ambulance's. Daar staat inderdaad "Amsterdam-Amstelland" op. Op de oudere chevy's van de GGD stond altijd alleenmaar "GGD Amsterdam". De GGD Amsterdam heeft alleen Ambulances in Amsterdam rijden (standplaats). De VZA daarintegen, heeft in Zaandam en Purmerend (Za-Wa, regio 11), in Amsterdam en Amstelveen (regio 13), en in Hoofddorp (regio 12) Ambulance's rijden. Vandaar dat er altijd (al jaren) op de VZA voertuigen Amsterdam e.o. staat  :) . De meeste weten het wel, maar voor degene die het niet weten, is de RAVAA (Regionale Ambulance Voorziening Amsterdam Amstelland e.o.) een samenwerking tussen de GGD Amsterdam en de VZA Amsterdam e.o. (al jaren).

Ik denk dat de tot nu toe gele auto's 13 1xx van de GG&GD zijn en dat deze van de VZA is

Dat klopt. De 13-393 is de eerste gele voor de VZA, maar dan een medium care auto en geen gewone ambulance.

Hopelijk is het eea nu duidelijk zo  ;)

r.bles

• Ambuchauff
  • Senior gebruiker
En daar is 'ie dan... de eerste gele VZA'er   :-[  
De nieuwe 13-393

WAT EEN MOOI VOERTUIG!!

Ik vind het wel appart dat ze deze licht configuratie hebben gekozen, want WAS heeft ook een model met een enigzinds gestroomlijnde afwerking van de container met een blauwe kap waarin de verlichting is weg gewetkt. Maar de VZA staat niet echt bekend om het aanschaffen van opies, toch?

heeft iemand misschien ook foto`s van de achterkant en de linker zijkant; bovenkant is natuurlijk helemaal top?
ook detail foto`s van de lichtinstallatie; laadklep ed zijn heel erg welkom!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Maar de VZA staat niet echt bekend om het aanschaffen van opies, toch?

Volgens mij wel ... Zéker qua signalering en qua uiterlijk (meegespoten bumpers etc.)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

gebruiker0401206

• Gast
Zonder of topic te willen gaan, de signalering zijn voor en achter Vision Alert Evolution balk.
De  oranje led pit (en de led pitten op de bullbar) zijn de Mercura Gyroled (in NL verkocht onder de naam Novium van W&G). Ik neem aan dat je het vraagt vanwege modelbouw? Als je detail info nodig hebt van die systemen, stuur maar even een PM

Groeten, Ruud

JelmerR

• Forum gebruiker
Zoals ik op de vorige pagina al schreef, heeft de GGD Amsterdam al 3(?) gele ambulance's. Daar staat inderdaad "Amsterdam-Amstelland" op. Op de oudere chevy's van de GGD stond altijd alleenmaar "GGD Amsterdam". De GGD Amsterdam heeft alleen Ambulances in Amsterdam rijden (standplaats). De VZA daarintegen, heeft in Zaandam en Purmerend (Za-Wa, regio 11), in Amsterdam en Amstelveen (regio 13), en in Hoofddorp (regio 12) Ambulance's rijden. Vandaar dat er altijd (al jaren) op de VZA voertuigen Amsterdam e.o. staat  :) . De meeste weten het wel, maar voor degene die het niet weten, is de RAVAA (Regionale Ambulance Voorziening Amsterdam Amstelland e.o.) een samenwerking tussen de GGD Amsterdam en de VZA Amsterdam e.o. (al jaren).

Dat klopt. De 13-393 is de eerste gele voor de VZA, maar dan een medium care auto en geen gewone ambulance.

Hopelijk is het eea nu duidelijk zo  ;)

Ter aanvulling nog het volgende:
VZA Hoofddorp zat vroeger bij CPA Amsterdam, is daarna naar CPA Haarlem overgegaan.
VZA Zaanstreek/Waterland zit bij CPA Amsterdam

Milpol

• Flora&fauna boa
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Zoals ik het lees zou het voor het eerst zijn dat de GGD in Amsterdam nu pas met gele voertuigen rond rijd, maar in de jaren 90 reed men al met enkele gele voertuigen rond.
Dit is zuiver een privé mening. Schade en/of problemen ontstaan door het opvolgen van deze informatie is geheel voor eigen risico.

r.bles

• Ambuchauff
  • Senior gebruiker
Volgens mij wel ... Zéker qua signalering en qua uiterlijk (meegespoten bumpers etc.)

Ik doelde vooral op de chevvy's
Die van ons hebben oa flitsers op de spiegels en een aerostick achter op en een zuurstoflade, deze zijn toch erg 'handig'
de ledbordjes vallen ook erg op al wordt het nut hiervan nogal bediscuseerd

deze zitten niet op de VZA Chevvy's dacht ik, toch??

Bart S

• Gast
Ik doelde vooral op de chevvy's
Die van ons hebben oa flitsers op de spiegels en een aerostick achter op en een zuurstoflade, deze zijn toch erg 'handig'
de ledbordjes vallen ook erg op al wordt het nut hiervan nogal bediscuseerd

deze zitten niet op de VZA Chevvy's dacht ik, toch??

Klopt. Tussen de Chevy's van VZA en GGD zit ook verschil in dat soort dingen. Ik denk dat dat o.a. is omdat er bij de GGD gewoon meer geld is.