Last van frustraties?
Wat maak jeje druk, of je nu bij de politie, of bij de ambulancediensten of bij de brandweer gaat kijken, bij al die diensten gebeuren zaken die de gewone burger niet mag doen. Vrijwillige brandweermensen rijden nogal eens te hard naar de kazerne na een alarmering. Daar knijpt de poltie ook meer dan eens een oogje dicht, tenzij er echt ontoelaatbare zaken gebeuren. Maar al die zaken gebeuren omdat wij dag en nacht klaar staan voor diezelfde "gewone burger".Dus wat zeur je nu? Laat eens je waardering blijken, diezelfde agenten die even een invalideplek pikken kunnen een half uur later wel iemands klerezooi opruimen na een ongeval.
En dan die schades. Niet vreemd dat dit gebeurt, de gemiddelde politieauto is vele male vaker en langer op straat dan een ambulance of brandweervoertuig. Dus de kans op schades is ook veel groter. Maar een ieder getroost, ook bij de brandweer gaat het nogal eens mis, en sneuveld er iets aan een voertuig of straatmeubilair. Het zal de hitte van de strijd zijn.
Hier kan ik me niet in vinden hoor, laatst bij een prio1 melding 10km te hard en ja hoor geflitst >: na de melding even terug gegaan naar de controleur en een vriendelijk praatje gemaakt waarin hij ook aangaf dat ik geen onverantwoord rijgedrag had vertoont, maarja te hard is te hard ook voor de vrijwilliger. Ik ga me niet druk maken om die paar tientjes dus heb de beste man een fijne dag gewenst en bedenk me de volgende keer wel of ik niet gewoon rustig aan moet doen richting karzerne, en als de korpsleiding problemen heeft met de opkomsttijd; niet mijn probleem ( uiteindelijk wel het probleem van de burger die moet langer wachten
).
Voor wat betreft de voorbeeldfunctie die de hulpverlener zou hebben, gewoon aan de regels houden. De burger wordt geconfronteerd met mierenneu........... boetes en wordt mede daardoor (althans dat denk ik) erg krities naar de hulpverlener zeker als het gaat onuitlegbaar gedrag.
De politie, brandweer en ambulance medewerkers zijn ook gewoon mensen en mogen natuurlijk ook foutjes maken, dus ondanks mijn kritiek ben ik blij dat ze er zijn en doen ze goed werk
Een brandweerman (in zijn vrije tijd gewoon burger)