Veel ongelukken met politieauto's

Auteur Topic: Veel ongelukken met politieauto's  (gelezen 31962 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #90 Gepost op: 4 januari 2013, 05:04:37
Minder schade en minder gewonden
http://www.politie.nl/nieuws/2013/januari/3/00-minder-schade-en-minder-gewonden.html
Laatste update: 03-01-2013 | 10:14
Nederland - Bij aanrijdingen, .......elk schadegeval waarbij een politievoertuig is betrokken.
Die cijfers vallen mij echt enorm mee, zeker als je ziet hoe inensief de voertuigen gebruikt worden en het soort inzetten dat ermee gereden worden. (Natuurlijk lees je qua slachtoffers liever het niet realistische cijfer 0, maaja).

Ik ben wel benieuwd hoe de gemiddelde kilometrage ligt, dat zou een nog beter inzicht geven (dus gemiddeld aantal schades per bijv. 100.000 km). Dan zou het wel eens kunnen zijn dat de gemiddelden bij de politie lager liggen dan bij de gemiddelde Nederlander....  0098
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #91 Gepost op: 4 januari 2013, 10:58:27

De aantallen komen erop neer dat er per voertuig een keer per jaar schade wordt gemaakt.''
Als je deze zin leest kun je eigenlijk stellen dat het opzich ook wel weer mee valt. Zeker als je beseft dat de voertuigen van de politie dagelijks op de weg zijn.


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #92 Gepost op: 4 januari 2013, 11:54:05
Als je deze zin leest kun je eigenlijk stellen dat het opzich ook wel weer mee valt. Zeker als je beseft dat de voertuigen van de politie dagelijks op de weg zijn.

Wat ik absoluutniet mee vind vallen is dat er in 1800 gevallen het niet de schuld is van de politiemedewerkers. Wanneer je die 1800 van die 9538 aftrekt blijven er 7738 aanrijdingen/schades over waarbij een politiemedewerker de schuld heeft. Dit vind ik toch een schrikbarende verhouding.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #93 Gepost op: 4 januari 2013, 11:56:21
Wat ik absoluutniet mee vind vallen is dat er in 1800 gevallen het niet de schuld is van de politiemedewerkers. Wanneer je die 1800 van die 9538 aftrekt blijven er 7738 aanrijdingen/schades over waarbij een politiemedewerker de schuld heeft. Dit vind ik toch een schrikbarende verhouding.
Tot je er rekening mee gaat houden dat van die 7738 gevallen ook de gevallen mee tellen van 'shit paaltje' etc.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #94 Gepost op: 4 januari 2013, 11:59:28
Tot je er rekening mee gaat houden dat van die 7738 gevallen ook de gevallen mee tellen van 'shit paaltje' etc.

Of zelfs: yes, auto klemgezet na achtervolging.  O0
Senior GGP / Oost-Brabant


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #95 Gepost op: 4 januari 2013, 13:33:05
Tot je er rekening mee gaat houden dat van die 7738 gevallen ook de gevallen mee tellen van 'shit paaltje' etc.

Maar dat is ook schade die wij allemaal betalen, en eigenlijk nog erger omdat er dan gewoon niet goed is opgelet.

Om een goed beeld te krijgen zou je het af moeten zetten tegen het aantal afgelegde kilometers, en hoeveel schade er is bij gewone surveillance, spoedritten en achtervolgingen.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #96 Gepost op: 4 januari 2013, 14:41:07
Om een goed beeld te krijgen zou je het af moeten zetten tegen het aantal afgelegde kilometers, en hoeveel schade er is bij gewone surveillance, spoedritten en achtervolgingen.

De eerste verstandige opmerking die ik over dit onderwerp lees in plaats van het klakkeloos overnemen van cijfertjes. Als je dat allemaal uitdoktert valt het misschien wel een beetje mee.

En men vergeet ook dat een politieauto een stuk gereedschap is. We denken teveel aan onze eigen heilige koe, want oh jee, als daar een deukje in komt..

Ik bedoel; als een timmerman binnen een maand 2 hamers verslijt en 120 spijkers kromslaat is dat ook geen nieuws toch? M.a.w. het hoort bij het werk en is een bedrijfsrisico.


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #98 Gepost op: 4 januari 2013, 14:52:41
Weer twee auto's kort gereden in Amsterdam in 24 uur...

http://www.at5.nl/artikelen/93552/politiewagen-botst-op-tram
Ja, is een ongeluk.

http://www.at5.nl/artikelen/93527/massale-politieachtervolging-door-centrum-amsterdam
Geval van
En men vergeet ook dat een politieauto een stuk gereedschap is. We denken teveel aan onze eigen heilige koe, want oh jee, als daar een deukje in komt..

Ik bedoel; als een timmerman binnen een maand 2 hamers verslijt en 120 spijkers kromslaat is dat ook geen nieuws toch? M.a.w. het hoort bij het werk en is een bedrijfsrisico.

In geval 1 had iemand wellicht beter kunnen uitkijken en een botsing had voorkomen kunnen worden
In geval 2 gebruikt een agent het gereedschap dat hij heeft om iemand te stoppen. Is derhalve geen ongeluk als in 'aanrijding/ongeval'.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #99 Gepost op: 4 januari 2013, 16:08:51
Maar dat is ook schade die wij allemaal betalen, en eigenlijk nog erger omdat er dan gewoon niet goed is opgelet.

Om een goed beeld te krijgen zou je het af moeten zetten tegen het aantal afgelegde kilometers, en hoeveel schade er is bij gewone surveillance, spoedritten en achtervolgingen.

Als ik het gemiddelde koeriersbusje bekijk dan zitten daar ook heel wat schades op. Schades die jij en ik ook betalen via ons pakketje. Een schade per auto per jaar valt dus zeer mee. En shit paaltje komt bij ons wel eens voor omdat wij de auto anders parkeren en gebruik maken van andere paden dan de gemiddelde weggebruiker. Als ik een spoedrit heb en de auto moet op de stoep dan gaat dat afhankelijk van de melding wel eens minder zacht dan normaal. Als daarbij een velg krom slaat is dat de schade. Maar die schade kan wel een leven redden...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein