Veel ongelukken met politieauto's

Auteur Topic: Veel ongelukken met politieauto's  (gelezen 32089 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #110 Gepost op: 18 maart 2013, 16:38:23
dat is niet vreemd, dat is politiek. Bezuinigen en daarna evt roepen: tja we moesten bezuinigen dus....

Als ik hoor dat een opleiding TMC alleen al 5000 euro p.p kost..... dan wil ik niet weten wat de kosten zijn van de andere opleidingen als HRT en MOR  :o
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #111 Gepost op: 3 april 2013, 19:46:37
hoorde laatst dat ik ook de broa moet  gaan volgen. Toen ik de rijinstructeur vertelde dat ik al de pra1 al had gedaan en nog twee aanvullende rijopleidingen (circuittraining) en voorloper van de sro, en daarbij nu 13 jaar rijervaring had, kreeg ik als mooi antwoord dat de korpsleiding een lijn wilde trekken. Dus iedereen de BROA... lol soms zakt je broek af.... maar goed weer een mooie week crossen op de kosten van de baas.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #112 Gepost op: 5 april 2013, 13:25:58
kreeg ik als mooi antwoord dat de korpsleiding een lijn wilde trekken.

Tsja, logisch ook... Er rijden nog steeds collega's die nog geen enkele rij-opleiding hebben gehad.
Collega's die jaren geleden SpecialistischeRijOpleiding hebben gehad en al jaren niet meer gekwalificeerd (afgetoetst) zijn zitten er ook tussen  ::)

Ik heb me al meerdere malen verbaasd over die ''SRO-geschoolden''  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #113 Gepost op: 27 september 2013, 10:47:28
Verdere afname schademeldingen politievoertuigen

Den Haag - Het aantal geregistreerde schades aan politievoertuigen nam in 2012 verder af tot 10.975 meldingen. Dit betreft ook schades waar de politie geen schuld aan heeft. In 2011 noteerde de politie 11.404 schademeldingen en het jaar daarvoor, in 2010, 11.585. In veel gevallen was sprake van lichte schade, zoals ruitschade door steenslag. Ook kwam vandalisme voor. De politie had in 2012 de beschikking over 13.896 voertuigen.

Korpschef Gerard Bouman toont zich tevreden over de neergaande trend: ‘Met name de opvallende politievoertuigen worden 24/7 en onder alle omstandigheden, zoals achtervolgingen, ingezet. De kans op schade is dan natuurlijk aanwezig. Daarnaast geldt dat politievoertuigen in onberispelijke staat moeten zijn en dus elke schade, hoe klein ook, gemeld moet worden. Dit betreft dus ook schades waar de politie geen schuld aan heeft. Als ik het aantal politievoertuigen (13.896) afzet tegen het aantal schademeldingen (10.975), dan zijn we op de goede weg. Blijvende aandacht in de rijopleiding en preventieve voorzieningen aan auto’s is desondanks belangrijk.’

Landelijke aanbestedingen
Sinds vorig jaar worden alle schademeldingen door een verzekeraar geregistreerd. Ook voor het herstellen van schades is een landelijk aanbestedingstraject in een afrondingsfase. Doel van het collectief onder brengen van schademeldingen en schadeherstel is enerzijds kostenbesparing en anderzijds een snellere afhandeling en herstel bij schade.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #114 Gepost op: 27 september 2013, 11:26:01
Alle voertuigen onberispelijk? Dan mag hij wel eens bij ons komen kijken want de meeste voertuigen hebben wel wat gebruikersschade (krasjes, deukjes etc) die na melding niet opgeknapt wordt. Pas als men de bumper er af rijdt wordt er een reparatie gedaan.

Zo hebben we nu een vogelprobleem in de C2000 mast naast het bureau. In anderhalf uur zijn de auto's volledig ondergescheten en kunnen we weer naar de wasstraat. De pitjes van de besjes die ze laten vallen slaan deukjes in het dak maar aan het vogelprobleem wordt niets gedaan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #115 Gepost op: 27 september 2013, 12:46:53
Citaat van: DiNozzo link=msg=1204783 date=1380273961
Alle voertuigen onberispelijk? Dan mag hij wel eens bij ons komen kijken want de meeste voertuigen hebben wel wat gebruikersschade (krasjes, deukjes etc) die na melding niet opgeknapt wordt. Pas als men de bumper er af rijdt wordt er een reparatie gedaan.

Zo hebben we nu een vogelprobleem in de C2000 mast naast het bureau. In anderhalf uur zijn de auto's volledig ondergescheten en kunnen we weer naar de wasstraat. De pitjes van de besjes die ze laten vallen slaan deukjes in het dak maar aan het vogelprobleem wordt niets gedaan.

Herkenbaar...
Op ons bureau het zelfde verhaal, evenals de schade's die wel volgens de gebruikelijke wijze gemeld maar niet gemaakt worden  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #116 Gepost op: 5 november 2013, 00:20:52
Discussie vanaf hier afgesplitst uit: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6013.0



Ik hou de cijfers niet bij maar ik krijg de indruk dat de laatste paar weken er ontzettend veel politievoertuigen zware klappers maken!


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #117 Gepost op: 5 november 2013, 12:03:41
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1217283 date=1383607252
Ik hou de cijfers niet bij maar ik krijg de indruk dat de laatste paar weken er ontzettend veel politievoertuigen zware klappers maken!
vaak gaat het om achtervolgingen met hoge snelheid, de verdachte moet dan letterlijk van de weg gereden worden omdat hij of zei zo roekeloos rijd.
Politie krijgt nou eenmaal te maken achtervolgingen en verhoogd risico.
Liever een politie auto total los dan een agent in het ziekenhuis.

Als je zegt dat er de laatste tijd nogal wat politie auto's plat gereden worden dan is dat zeker waar, maar ik krijg ook het idee dat het aantal achtervolgingen is toegenomen. Bij grote verkeer controles lijken er ook steeds meer auto's van de weg gehaald te worden om wat voor reden dan ook, mogelijk is dit de oorzaak van de crisis en het niet meer kunnen betalen, en verharding van de maatschappij.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #118 Gepost op: 5 november 2013, 15:23:55
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1217283 date=1383607252
Ik hou de cijfers niet bij maar ik krijg de indruk dat de laatste paar weken er ontzettend veel politievoertuigen zware klappers maken!
Vlak de invloed van het weer niet uit. Het is niet door de politie uitgesproken en ik kan het niet bewijzen, maar bij de klapper in Velsen-Zuid was het wegdek behoorlijk glad.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #119 Gepost op: 5 november 2013, 19:32:54

Vlak de invloed van het weer niet uit. Het is niet door de politie uitgesproken en ik kan het niet bewijzen, maar bij de klapper in Velsen-Zuid was het wegdek behoorlijk glad.
Dat laatste vind ik geen excuus. Andere weggebruikers komen ook over dat punt en rijden nergens tegen aan. Ik ben ook artikels tegengekomen van dienders die rechtdoor rijden op een T-splitsing of "door onbekende oorzaak" in de sloot eindigen.