Tsja ... Ik ken ook de voorbeelden van een motoragent die een begeleiding geeft, en daarbij opgeduwd word door de ambulance (en die dienstmotor ging niet harder).
Brandweervoertuigen die op drie wielen door de bocht gaan of gewoon hard rijdend vol door rood gaan.
Ik denk dat je in elke beroepsgroep risico's hebt en dat er alles aan gedaan moet worden om die risico's te verkleinen,
Wat ik me alleen afvraag, hoe zit het met schade rijden bij Defensie? (Alle onderdelen)
Ik verwachte al dat je ging reageren...
Maar je heb uiteraard gelijk alleen zie je het bij politie voertuigen gewoon vaker.
Zo zag ik enkele dagen geleden nog een politiewagen met flinke snelheid door rood verkeerslicht een druk kruispunt oversteken zonder optische en geluid signalen en helaas moet ik zeggen dat die ene keer geen uitzondering is.
Ik woon langs één van de drukste doorgaande wegen in mijn stad, tussen twee drukken kruispunten in en zie het eigenlijk wel dagelijks gebeuren, van ambulance en brandweer zijn het echter wel uitzonderingen als je het ziet gebeuren.
Nu begrijp ik ook dat je vanwege hun taak de politie niet helemaal kan vergelijken met de overige twee maar om nu zomaar klakkeloos zonder enige vorm van signalen met een snelheid van pakweg 50 a 60 door rood een kruispunt over te rijden nee........dat kan ook bij de politie niet en dat verklaar wellicht ook een gedeelte van de ongevalscijfers.