Tegenwoordig zie je ook erg veel ''jonge koppels'' op straat.
Voorheen: ouwe rot + jonkie op de wagen
Tegenwoordig: 2 jonkies net uit de opleiding en racen maar.
Maar goed, dat is wat ik zie. Achter de schermen gebeurt veel meer, misschien.
Mijn persoonlijke (bijna dood) ervaringen zijn helaas altijd met oudere collega's geweest. Negen van de tien hebben nooit enige vorm van rij-opleiding gehad en ''rijden al jaren zo'' .....
De ''jonkies'' hebben zowiezo altijd een rijopleiding gevolgd
Er zijn meer beroepsgroepen die meer dan een agent op de weg zitten en daar zit ook niet op alle auto's parkeersensoren.
Parkeersensoren zijn een hulpmiddel maar je moet er ook niet blind op gaan rijden.
Deze dingen zijn in mijns inzien voor sufkonijnen.
0,0 % zicht daar hebben er ook veel meer last van bv. vrachtwagens, gesloten bestelbusjes ed.
Goed spiegelen en goed instellen dat helpt.
Er zijn alleen geen beroepsgroepen die spoedritten rijden, snel straatje moeten keren, achteruit rijden in het donker, grasveldjes pakken en zich mengen in achtervolgingen en andere zaken om vluchtenden aan te houden.
Dat sommige mensen tegenstander zijn van de parkeersensoren heeft er bij ons in geresulteerd dat ze niet meer op de auto zitten, met als gevolg nu al een nieuwe achterklep (die ook al eens is gespoten), een nieuwe bumper en een nieuw achterraam. Vier of vijf verschillende incidenten met evenzoveel verschillende chauffeurs. En dat met een auto van een aantal maanden oud. En je kunt mij nog meer vertellen, maar dat zijn zeker geen slechte chauffeurs en/of mensen zonder rij-opleiding.
De Touran is gewoon een onoverzichtelijke auto, zeker met de kleine achteruitrijdverlichting, zonder parkeersensoren en zonder zicht door het achterruit.