De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 105722 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #120 Gepost op: 22 april 2009, 22:11:17
het budget was niet een van de factoren.... :P maar ik heb em even toegevoegd, je kunt je stem nog wijzigen dus ;)

Nou, mijn stem heeft 'ie hoor ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #121 Gepost op: 23 april 2009, 10:54:45
Dan zal het toch een XC60 moeten worden vrees ik. Daarbij heb je de ruimte, hoogte én de snelheid 8)
Nu de centen nog :P



Blijven dromen  ;D

Ik mis alleen de Toyota Avensis D4D in het rijtje. Is erg ruim van binnen en rijdt ook erg lekker  O0


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #122 Gepost op: 23 april 2009, 14:56:46
Blijven dromen  ;D

Ik mis alleen de Toyota Avensis D4D in het rijtje. Is erg ruim van binnen en rijdt ook erg lekker  O0

Bij de nieuwe aanbesteding willen ze ook 1 merk welke alle type voertuigen kunnen leveren...... dus Volvo zal dan alleen nog bij bijzondere voertuigen mogelijk zijn (VROS, AT, OT, e.d.). Merken als Ford, Toyota, Mercedes, VW, Peugeot, Renault, Citroen, Fiat zijn nog wel opties (kan er altijd een gemist hebben die levert van klein tot bus).


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #123 Gepost op: 23 april 2009, 17:18:03
Bij de nieuwe aanbesteding willen ze ook 1 merk welke alle type voertuigen kunnen leveren......

Voorlopig staat dat nergens in de nieuwe aanbestedings-eisen ... Willen is nog niet het daadwerkelijk doorvoeren  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #124 Gepost op: 23 april 2009, 20:59:58
Voorlopig staat dat nergens in de nieuwe aanbestedings-eisen ... Willen is nog niet het daadwerkelijk doorvoeren  ;)

Ik durf te beweren dat het 1 merk gaat worden met tevens een vaste inbouw in de voertuigen met het turn-key afleveren door de leverancier. Maar we zullen het zien over een jaar oid. Haal ik dit bericht wel weer naar voren.


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #125 Gepost op: 23 april 2009, 23:31:38
Ik ga toch voor de Carbon motors E7. Met name het idee achter de auto.
Hij is speciaal op maat gemaakt en ontworpen voor de politie wat ik een zeer grote plus vindt. En wat is er nou idealer dan een politieauto die ook speciaal voor de politie gebouwd is?

Nadeel: Hij is voor de Amerikaanse markt, hele andere eisen.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #126 Gepost op: 24 april 2009, 07:28:50
Ik durf te beweren dat het 1 merk gaat worden met tevens een vaste inbouw in de voertuigen met het turn-key afleveren door de leverancier. Maar we zullen het zien over een jaar oid. Haal ik dit bericht wel weer naar voren.

ik gok dat u gelijk gaat hebben als ik de vice versa van de klpd lees... en dan geen aanbesteding van 4 jaar zoals nu maar van 8 jaar...

we gaan het meemaken... ondertussen is, en blijft het natuurlijk leuk om te speculeren/fantaseren wat de beste politie auto zou zijn, gekozen door burgers en dienders....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #127 Gepost op: 24 april 2009, 19:32:28
ik gok dat u gelijk gaat hebben als ik de vice versa van de klpd lees... en dan geen aanbesteding van 4 jaar zoals nu maar van 8 jaar...

we gaan het meemaken... ondertussen is, en blijft het natuurlijk leuk om te speculeren/fantaseren wat de beste politie auto zou zijn, gekozen door burgers en dienders....

Precies.

Speculeren blijft zeker leuk. Ik zou die Amerikaan wel willen. Alles erop en eraan. Super bakie.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #128 Gepost op: 29 april 2009, 11:03:58
Voor de veiligheid van een wagen kan je hier info vinden:

http://www.euroncap.com/home.aspx

Je kan beter in een touran zitten dan in een T5  ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #129 Gepost op: 29 november 2009, 21:12:48
Volgens het winternummer van dit jaar van Toyota Magazine is de Toyota IQ (ja, dat kleine lelijke aftreksel van een Smart) de ideale politieauto. TM-CS uit Apeldoorn heeft er eentje uitgevoerd als politievoertuig, compleet met striping, LED-balk, ANPR-systeem etc. En alle reacties van passanten waren positief. Zegt Toyota..... :-\
greetz,  Enrique