De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 104028 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #170 Gepost op: 12 januari 2013, 02:12:40
Om nog maar eens ontopic iets te brullen;

Een goed onderstel... Afgestemde vering & dempers op het gebruik. Geen ''standaard'' onderstel dus.

Het schijnt dat onze zuiderburen wel een goed onderstel hebben. Weet alleen niet wat het kost.

Jacco Bezuijen @PRRBezuijen
Met Reiger schokdempers kunnen mijn belgische collegae met 160 over verkeersdrempels!
Zijn zo gek nog niet, onze zuiderburen. #dakarfeitje
23:21 uur - 11 Jan 13 · Twitter for Android

Jacco Bezuijen @PRRBezuijen
@EnricoveiligRTD het schrijnt een speciale achtervolgingsauto te zijn.
23:26 uur - 11 Jan 13 · Twitter for Android
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #171 Gepost op: 12 januari 2013, 12:13:35
Het schijnt dat onze zuiderburen wel een goed onderstel hebben. Weet alleen niet wat het kost.

De man van/achter Reiger suspension vertelde dat inderdaad in de uitzending van RTL Dakar.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #172 Gepost op: 12 januari 2013, 15:20:24
De V70 is in NL deels voorzien van het police pack, de vering is anders dan standaard.
Alleen staat het er niet met grote letters overal op. Ze worden als special product uit Zweden geleverd met enkele opties.
Niet het gehele pakket, want wij weten het uiteraard weer beter in dit land en gaan zelf nog eens hobby'en en signalering/ intercom etc erin bouwen.

Bij de Tourans weet ik het niet heel zeker. Maar ik heb enkele gezien met het zogenaamde "Schlechtwegefahrwerk". Deze bestaat in een Duitse en in een Nederlandse variant. De Nederlandse variant wordt ingezet bij de ANWB, gezien de zware belading waar de Caddy mee rijdt. Stond een tijd terug in AMT over de ANWB Caddy.

Je kan het pakket herkennen aan het feit dat een Touran dan iets hoger op de pootjes staat dan standaard.

Groeten, Ruud


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #173 Gepost op: 12 januari 2013, 15:24:31
De V70 is in NL deels voorzien van het police pack, de vering is anders dan standaard.
Alleen staat het er niet met grote letters overal op. Ze worden als special product uit Zweden geleverd met enkele opties.
Niet het gehele pakket, want wij weten het uiteraard weer beter in dit land en gaan zelf nog eens hobby'en en signalering/ intercom etc erin bouwen.

Groeten, Ruud

Thanks voor je uitleg Ruud !  O0


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #174 Gepost op: 12 januari 2013, 18:11:12
Bij de Tourans weet ik het niet heel zeker. Maar ik heb enkele gezien met het zogenaamde "Schlechtwegefahrwerk". Deze bestaat in een Duitse en in een Nederlandse variant.

En ik had nu juist begrepen dat er een boel agenten zijn die dit pakket weer niks vinden omdat de touran hierdoor instabieler word. Ik blijf er eigenlijk gewoon bij dat de ideale auto een sedan is (V70/Passat/Octavia/5-serie). Ligt goed op weg, je hebt genoeg ruimte om spullen mee te nemen en ze hebben ook nog eens goed power. Voor de "ondersteunende" taken zou je dan voor een bus in de vorm van de T5 kunnen gaan want heel sec gezien vind ik dit ook geen echte noodhulp auto.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #175 Gepost op: 12 januari 2013, 19:13:52
Voor de "ondersteunende" taken zou je dan voor een bus in de vorm van de T5 kunnen gaan want heel sec gezien vind ik dit ook geen echte noodhulp auto.

Gek genoeg rijd onze Transporter beter als de Touran  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #176 Gepost op: 12 januari 2013, 19:17:21
Gek genoeg rijd onze Transporter beter als de Touran  :-X
Is dat al een nieuwe of nog een oude (de transporter dan)? Want die nieuwe transporter ligt inderdaad, zoals ik het voel, beter op de weg. Maar dan nog vind ik de transporten een beetje log en hoog ding waar ik toch iets voorzichtiger rij dan met een sedan model.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #177 Gepost op: 12 januari 2013, 20:16:20
Is dat al een nieuwe of nog een oude (de transporter dan)? Want die nieuwe transporter ligt inderdaad, zoals ik het voel, beter op de weg. Maar dan nog vind ik de transporten een beetje log en hoog ding waar ik toch iets voorzichtiger rij dan met een sedan model.

Een nieuwe Transporter van (net) voor de nieuwste aanbesteding en een gewone T5 (dus geen GP)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #178 Gepost op: 12 januari 2013, 23:42:17
Ik vind het jammer dat ze voor de T5 zijn gegaan en niet voor de crafter2, stabieler, sneller en zeker weten een betere wegligging dan de T5.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #179 Gepost op: 13 januari 2013, 00:12:19
Ik vind het jammer dat ze voor de T5 zijn gegaan en niet voor de crafter2, stabieler, sneller en zeker weten een betere wegligging dan de T5.
Dat gaat veel geld kosten. Al die fietstunneltjes verhogen  >:D