De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 106278 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #190 Gepost op: 14 januari 2013, 21:05:59
Het rijgedrag van de Touran is prima... voor een gezinsauto. Gisteren nog weer een dienstje gedraaid in een Focus maar dat bochtengedrag is toch echt heel wat beter dan van de Touran.

Je vergelijkt dan ook wel een hondenhok met een auto met een van de beste chassis dat ooit is ontworpen! De Focus/ mazda 3 en de V50 staan op 1 en dezelfde bodemplaat/ chassis dus dan verliest het hondenhokje absoluut. Trouwens Volkswagens hebben nooit bekend gestaan om de wegligging. En dan zeg ik NOOIT!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #191 Gepost op: 14 januari 2013, 22:55:51
Ik ben voorstander van (snelle) compacte auto's! Dus bijvoorbeeld Ford Focus ST, Audi A3, BMW 3serie, Skoda Octavia RS. Geen station's of MPV's.

Het is belangrijk dat de collega's voor genoeg ruimte hebben, ruimte achterin slechts voor de nodige werkspullen (eventueel achterbank eruit voor ruimtelades) Geen plaats voor mogelijke verdachten, die moeten gewoon opgehaald en vervoerd worden in busjes voorzien van cellen welke je makkelijk kan schoonspuiten.

Belangrijke aanwezige tools:
- Warmtebeeldcamera
- ANPR
- Boordcomputer / MDT
- Mobiel pinapparaat
- Blaasapparaat
- Hand metaaldetector
- Led zaklampen (min. 500 lumen)

Bestickering in de Engelse of Zweedse stijl.

Prachtig concept. Werkt voor geen meter in de rest van de wereld (lees: buiten Amsterdam) (en dan doel ik op de insteek met arrestanten niet in een dienstauto maar met busjes)


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #192 Gepost op: 15 januari 2013, 12:57:43
Prachtig concept. Werkt voor geen meter in de rest van de wereld (lees: buiten Amsterdam) (en dan doel ik op de insteek met arrestanten niet in een dienstauto maar met busjes)

Ik ken het concept alleen van de Engelse politie. Helaas zelf al meerdere keren mee gemaakt dat je met een agressieve VD in een auto zit die vervolgens je zijruitje eruit kopt of schopt.

Ben benieuwd naar de nadelen en waarom het niet werkt!


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #193 Gepost op: 15 januari 2013, 13:29:57
Ik ken het concept alleen van de Engelse politie. Helaas zelf al meerdere keren mee gemaakt dat je met een agressieve VD in een auto zit die vervolgens je zijruitje eruit kopt of schopt.

Ben benieuwd naar de nadelen en waarom het niet werkt!
Mijn district: in de nachtdiensten en weekenden één voertuig beschikbaar + e.v.t. een senior of een koppel VP'ers. Ik denk niet dat er toestemming wordt gegeven voor een arrestantenbusje, dus dat betekent dat je dan even 30 minuten mag wachten tot er vervoer is geregeld. Werkt leuk als je ook nog getuigen en omstanders hebt!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #194 Gepost op: 15 januari 2013, 13:37:22
Linker helft van de achterbank benutten met het plaatsen van kasten voor allerlei gereedschap/hulpmiddelen. Rechter kant van de achterbank een mooie kooi voor het overbrengen van een arrestant. Dus geen achterbank maar een losse stoel rechtsachter met een kooi, in mijn ogen ideaal. Maarja, kost ook wat ;)


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #195 Gepost op: 15 januari 2013, 14:20:30
Linker helft van de achterbank benutten met het plaatsen van kasten voor allerlei gereedschap/hulpmiddelen. Rechter kant van de achterbank een mooie kooi voor het overbrengen van een arrestant. Dus geen achterbank maar een losse stoel rechtsachter met een kooi, in mijn ogen ideaal. Maarja, kost ook wat ;)
Vraag is wat dat met de wegligging doet ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #196 Gepost op: 15 januari 2013, 14:33:50
Vraag is wat dat met de wegligging doet ;)

Met aanpassingen dmv hydraulische vering denk ik dat dat wel goed zit, echter wordt het voertuig zelf dan weer zo zwaar.

Ik denk eerder dat je twee kooien moet construeren van de achterbank en dan achterin over de volle lengte materiaalkasten. Ik ga hier dan wel uit van een station of een mpv.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #197 Gepost op: 15 januari 2013, 19:18:48
Mijn district: in de nachtdiensten en weekenden één voertuig beschikbaar + e.v.t. een senior of een koppel VP'ers. Ik denk niet dat er toestemming wordt gegeven voor een arrestantenbusje, dus dat betekent dat je dan even 30 minuten mag wachten tot er vervoer is geregeld. Werkt leuk als je ook nog getuigen en omstanders hebt!

Ja oke, maar dit is weer duidelijk een geval slechte uitvoering. Je moet gewoon zorgen dat je minimaal 2 busjes hebt rijden met minimaal surveillanten erin. Die kunnen gewoon met OGS rijden.

Daarbij wil ik opmerken dat niet elke auto zo uitgerust moet worden hoor. Maar sommige (specialistische) taken snap ik de meerwaarde van een achterbank niet, daardoor ben je vaak voor ruimte genoodzaakt om stations of MPV's te rijden!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #198 Gepost op: 16 januari 2013, 01:26:47
Ach, er zijn maar een paar regio's in Nederland die de luxe hebben van veel personeel op weinig vierkante kilometers. In de regio's direct grenzend aan Amsterdam is die luxe er al niet (110km2 met 5 man), laat staan als je gaat praten over de ''platte''-lands regio's. Daar waar eenmanssurveillance gemeengoed is.

Verder denk ik dat ik niet degene ben om praktijkvoorbeelden openbaar te maken, maar het personeel om een arrestantenbus of Transporter (met dezelfde transportmogelijkheden als een reguliere surveillancewagen) te bemannen is er niet....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #199 Gepost op: 16 januari 2013, 08:27:34
Ik ben t met (o.a.) Jerommeke eens dat het in het gros van de regio's onhaalbaar is, maar zeker in de steden zal het veel winst kunnen opleveren omdat de executieve eenheden veel sneller weer inzetbaar zijn. Maar in het kader van de landelijke politie doen we het niet, omdat 't in het overgrote deel van Nederland niet haalbaar is. En daaruit voortvloeiend gaan we dus voor de arrestanten cabine(s). Ik zie alleen nog niet hoe we dat gaan doen in een Volvo, maar dat is een ander verhaal.

Ik weet dat ze in Noord Holland Noord wagens hadden rijden met arrestantencabine's. Ik weet niet of de wegligging van die wagens beinvloed werd door de aanpassingen. Het dienstmateriaal lag in de kofferbak en het restantje achterbank was voor persoonlijke uitrusting van de dienders en eventuele goederen van de arrestant. Zag er prima uit, en was zeker functioneel.
Wel graag met gaatje voor gebruik van Pepper-spray  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens