De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 105746 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #200 Gepost op: 17 januari 2013, 01:52:38
Een reden dat Midden & West Brabant gestopt is / moest stoppen met de kooien achterin de Transporters was dat er geen ontsnappingsmogelijkheid is in geval van nood. Dat is een vereiste als je gevangen/arrestanten vervoerd  ;)

Ik zie er het nut ook niet van... Je propt een VE ook achterin een Golf, dat is jaren goed gegaan in Nederland en nu zou dat niet meer kunnen? Ik zeg Jetta en/of Passat  998765
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #201 Gepost op: 17 januari 2013, 08:52:07
Ik zeg Jetta en/of Passat  998765

Ik zeg A6 Quattro.  :D


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #202 Gepost op: 17 januari 2013, 09:05:24
Je propt een VE ook achterin een Golf, dat is jaren goed gegaan in Nederland

Dat is niet helemaal waar, er zijn behoorlijk wat voertuigen gesneuveld of beschadigd doordat de verdachte uit zijn dak gaat. En ik kan mij een geval herinneren dat er zelfs doden zijn gevallen doordat een pitwagen met arrestant te water raakte.

En dat het al jaren goed gaat wil niet zeggen dat het niet veranderd moet worden! (persoonlijk heb ik zelfs een t****g hekel aan die opmerking) Hele kuddes met blauw gekleed volk roept dat soort dingen: "we doen het al jaren zo" "het gaat toch goed" of combinaties daarvan. En als het aan hen had gelegen reden we allemaal nog op een dienstfiets, was de porto er niet geweest en was de standaarddienstwagen een VW Kever of Golf I.

Dat het goed gaat, wil niet zeggen dat je het goed doet!

(aldus moppersmurf  >:D)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #203 Gepost op: 17 januari 2013, 10:59:21
Ik zeg A6 Quattro.  :D

Voor een Skoda Superb doe ik het ook hoor!


Dat is niet helemaal waar, er zijn behoorlijk wat voertuigen gesneuveld of beschadigd doordat de verdachte uit zijn dak gaat. En ik kan mij een geval herinneren dat er zelfs doden zijn gevallen doordat een pitwagen met arrestant te water raakte.

En dat het al jaren goed gaat wil niet zeggen dat het niet veranderd moet worden! (persoonlijk heb ik zelfs een t****g hekel aan die opmerking) Hele kuddes met blauw gekleed volk roept dat soort dingen: "we doen het al jaren zo" "het gaat toch goed" of combinaties daarvan. En als het aan hen had gelegen reden we allemaal nog op een dienstfiets, was de porto er niet geweest en was de standaarddienstwagen een VW Kever of Golf I.

Dat het goed gaat, wil niet zeggen dat je het goed doet!

(aldus moppersmurf  >:D)

Of dat arrestanten dusdanig lastig en/of agressief zijn dat ze per pitbus vervoerd worden en vervolgens iets later gereanimeerd moet worden vanwege hog tying of verstikking.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #204 Gepost op: 17 januari 2013, 11:04:33
In de ideale politieauto zit tuig op de achterbank (met handboeien om)


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #205 Gepost op: 17 januari 2013, 11:27:40
Een kooi hoeft niet veel te wegen. Gewoon een wandje naar voren en links en voor het raam wat bescherming. Dat weegt net zoveel als in kast links achterin.

Arrestantenbusjes kun je hier wel vergeten. 710km2 met 1 voertuig Noodhulp en overdag nog 1 GPZ erbij.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #206 Gepost op: 17 januari 2013, 11:39:29
Een kooi hoeft niet veel te wegen. Gewoon een wandje naar voren en links en voor het raam wat bescherming. Dat weegt net zoveel als in kast links achterin.

Arrestantenbusjes kun je hier wel vergeten. 710km2 met 1 voertuig Noodhulp en overdag nog 1 GPZ erbij.
Ja inderdaad, gewoon Amerikaanse taxi idee!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #207 Gepost op: 17 januari 2013, 13:32:25
Voor een Skoda Superb doe ik het ook hoor!

... dan heeft de verdachte te veel ruimte (meer als een S-klasse) en zit je nog aan een viercilindertje diesel vast... Bij A6 valt dat nog wel mee... Ik zeg a6 voor het vermogen van de 6-cilinder, de rijeigenschappen, ruimte voorin en kofferbak en natuurlijk Quattro... Wat mij betreft de bete keuze.
En oh ja... brancherichtlijn afschaffen/minimaliseren.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #208 Gepost op: 17 januari 2013, 16:54:28
Ik zeg A6 Quattro.  :D

en ik zeg een BMW M550d xDrive touring


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #209 Gepost op: 17 januari 2013, 17:58:01
en ik zeg een BMW M550d xDrive touring

Ik zeg jij droomt 0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.