De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 104088 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #210 Gepost op: 17 januari 2013, 18:02:06
Ik zeg Chevrolet Caprice en Ford Crown Victoria, omdat ik dit gewoon associeer met de politie 098uo


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #211 Gepost op: 17 januari 2013, 19:48:51
Kooitje van slagvrij kunststof weeg niet zoveel hoor. Gaatje onderin voor de kots (of andere lichaams vloeistoffen) en een noodknop installatie waarmee de arrestantendeur automatisch geopend kan worden.

BMW is te duur en onbetrouwbaar (http://www.autoblog.nl/top-10-automerken-met-de-meeste-motorproblemen) dus in het kader van lekker goedkoop en ruim gaan we voor de Fiat Diablo (aangezien de multipla niet meer gemaakt wordt) als wijkteam auto.

Wel grappig om te zien dat Volvo/ Ford/ Landrover/ Jaguar/ zo goed uit de betrouwbaarheid (motor) komen, terwijl ze bij de politie als onbetrouwbaar te boek straan. En ik weet het: LR en Jaguar zijn geen Ford companie meer, maar Tata, maar ze gebruiken nog steeds dezelfde Ford motoren.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #212 Gepost op: 17 januari 2013, 21:36:36
Waarom trouwens een kooitje maken voor 1 zitplek? Maak gewoon een goed spuugscherm tussen voor en achter en frommel die arrestant lekker alleen op de achterbank. Als hij in een kooitje zit heeft er naast zitten ook niet veel nut aangezien je er net zo slecht bij kan als dat je voor hem zit.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #213 Gepost op: 18 januari 2013, 01:00:39
Kooitje van slagvrij kunststof weeg niet zoveel hoor. Gaatje onderin voor de kots (of andere lichaams vloeistoffen) en een noodknop installatie waarmee de arrestantendeur automatisch geopend kan worden.

Snap ook niet waarom dit in Nederland nog steeds niet aanwezig is zeker niet als je naar Amerika kijkt waar men het al langer heeft maar het zal hier wel weer te moeilijk zijn i.v.m. privacy gezeik en dergelijke.

Een mooi voorbeeld hoe het kan zie je vanaf 07:14 in onderstaande video van de vrienden van Sirennet.com.
Als de hoge heren in Den Haag of vtsPN nou eens 1 keer slim zijn gaan ze bij bijvoorbeeld Sirennet vragen wat er voor het Nederlandse wagenpark mogelijk is.
Informatie inwinnen kan je volgens mij nog altijd gratis doen.
Of droom ik nu te veel en moet ik wakker worden met de gedachte wat een stom voorstel ?

Chevy Caprice Police Patrol Cruiser Install Part 2
Geupload op 20 jan 2012 http://www.youtube.com/SIRENNET
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #214 Gepost op: 18 januari 2013, 10:42:50
en ik zeg een BMW M550d xDrive touring
Mee eensch hoor!

Al is xDrive geen Quattro... alle andere kwaliteiten maakt alles meer dan goed!
Dus ja ik pas mijn keuze aan: M550d. Xd Touring  O0


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #215 Gepost op: 18 januari 2013, 19:07:28
Dat is niet helemaal waar, er zijn behoorlijk wat voertuigen gesneuveld of beschadigd doordat de verdachte uit zijn dak gaat. En ik kan mij een geval herinneren dat er zelfs doden zijn gevallen doordat een pitwagen met arrestant te water raakte.

En dat het al jaren goed gaat wil niet zeggen dat het niet veranderd moet worden! (persoonlijk heb ik zelfs een t****g hekel aan die opmerking) Hele kuddes met blauw gekleed volk roept dat soort dingen: "we doen het al jaren zo" "het gaat toch goed" of combinaties daarvan. En als het aan hen had gelegen reden we allemaal nog op een dienstfiets, was de porto er niet geweest en was de standaarddienstwagen een VW Kever of Golf I.

Dat het goed gaat, wil niet zeggen dat je het goed doet!

(aldus moppersmurf  >:D)

Of gaan we niet eens anders tegen de Ringsurveillance aankijken, want het gaat toch goed?  ;)


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #216 Gepost op: 18 januari 2013, 22:03:20
Snap ook niet waarom dit in Nederland nog steeds niet aanwezig is zeker niet als je naar Amerika kijkt waar men het al langer heeft maar het zal hier wel weer te moeilijk zijn i.v.m. privacy gezeik en dergelijke.

Een mooi voorbeeld hoe het kan zie je vanaf 07:14 in onderstaande video van de vrienden van Sirennet.com.
Als de hoge heren in Den Haag of vtsPN nou eens 1 keer slim zijn gaan ze bij bijvoorbeeld Sirennet vragen wat er voor het Nederlandse wagenpark mogelijk is.
Informatie inwinnen kan je volgens mij nog altijd gratis doen.
Of droom ik nu te veel en moet ik wakker worden met de gedachte wat een stom voorstel ?

Chevy Caprice Police Patrol Cruiser Install Part 2
Geupload op 20 jan 2012 http://www.youtube.com/SIRENNET

Wauw, aan optische signalen geen gebrek. Ziet er strak uit en het lijkt in ieder geval alsof hier wel over bepaalde zaken is nagedachte. Denk alleen al aan dat schuifpaneeltje bij de kofferbak met alle computeronderdelen en bedrading i.p.v. los onder een voorstoel of achter een achterbank.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #217 Gepost op: 18 januari 2013, 23:43:54
Ik zal niet zeggen dat alles beter is aan de andere kant van de grote plas maar Nederland zal Nederland niet zijn als ze het wiel graag zelf opnieuw willen en moeten uitvinden.
Heb altijd geleerd om verder te kijken dan dat je neus lang is.
Gebruik dat wat goed is en wat je minder vindt verbeter dat dan zodat ook dat kan werken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #218 Gepost op: 19 januari 2013, 17:11:00
Daarnaast denk ik dat we gerust wat dure en overbodige zaken weg kunnen laten van de dienstvoertuigen.
Noem een automatisch-inparkeren, wieldoppen, alles in kleur meegespoten (spiegels, bumpers etc.)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #219 Gepost op: 20 januari 2013, 10:22:19
Daarnaast denk ik dat we gerust wat dure en overbodige zaken weg kunnen laten van de dienstvoertuigen.
Noem een automatisch-inparkeren, wieldoppen, alles in kleur meegespoten (spiegels, bumpers etc.)

Helaas resulteerd het weglaten van bepaalde zaken vaak in een meer prijs in plaats van in een prijsdaling. Omdat de voertuigen (alle merken en modellen) waarin we nu rijden aan bepaalde eisen moeten voldoen volgens de LAPV kom je in een bepaald uitrusting terecht. Het weg laten halen van bijvoorbeeld in kleur gespoten bumpers (en welke auto heeft die tegenwoordig niet?) kost extra geld omdat de standaard bumpers vervangen moeten worden voor niet standaard bumpers. Dan zou je dus andersom moeten gaan werken en een standaard auto (het basis model) moeten gaan opbouwen met "luxe". Dat kan makkelijk want de bedrading ligt er in de huidige generatie auto's toch al in, maar daar heeft men bij de LAPV niet voor gekozen.
Maar je zou kunnen beginnen om die verdomde automatische bakken weg te laten, dat scheelt 5.000 euro in aanschaf en dan weten we nog niet eens wat ze gaan doen in onderhoud.
En parkeersensoren zou ik er wel op zetten, want de gemiddelde automobilist is niet zo'n ster in parkeren  :'(

Al met al het toont maar weer eens aan: het is bijna ondoenlijk om van een goede burgerauto een goede politieauto te maken. Of zoals iemand anders het verwoorde:

Citaat
Wat ik nu ga schrijven vinden sommigen waarschijnlijk kort door de bocht, maar ik niet. We kiezen een personenauto en daar gaan we vervolgens alles uithalen, opnieuw kabels trekken, het dashboard deels slopen om apparatuur aan te brengen waar dat dashboard eigenlijk niet op berekend is. Links en rechts verschijnen er steeds meer ditjes en datjes op dat dashboard en naast je ligt een keyboard los tussen de stoelen, omdat we het ergens anders niet meer kwijt kunnen.
Verder willen we dat het een diesel is en dat de auto een gunstig energielabel heeft. Dat dit bijna voorkomt dat je een automaat ipv een schakelauto kan aanschaffen is bijzaak(?). In zo'n geval kijken we even niet wat het meest praktische is, maar naar wat de meest milieubewuste keuze is.

We rijden met deze auto's bij nacht en ontij, komen op plaatsen waar de huis- tuin- en keukenauto nooit komt. We willen er rustig mee rijden door de wijk en soms snel achter de boeven aan. Verder rijden we er (vooral in de stad) 100.000 keer mee over een verkeersdrempel (zowel snel als langzaam). Je ziet 't, een politieauto moet van vele markten thuis zijn. Maar onder die striping en die blauwe lichtbalk zit, om maar eens een voorbeeld te noemen, een gewone Volkswagen Transporter. Zo een waar de loodgieter ook zijn werk mee doet. Los van de striping, sirene, lichtbalk en enkele in het voertuig ingebouwde applicaties is het een standaard auto die elke VW dealer verkoopt. De motor, chassis, ophanging en vering zijn net zo origineel als die in de bus van de loodgieter.

Copy from: http://criminaliteitswijzer.ning.com/profiles/blogs/de-custom-made-politieauto
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens