Dus dan kom je uit op +- een half miljard voor de ontwikkeling en bouw van deze voertuigen. Volgens mij moet je een aardig eind kunnen komen!
Dan ga je dus weer beginnen aan iets wat ergens anders al is. Waarom niet auto's die al bestaan voor de taak waarvoor ze zijn ontwikkeld door ontwikkelen?
Elders doet men dat al kijk maar naar de smalle brandweerauto die nu in A'dam rijdt, ontwikkeld in Ankara. Moet wel zeggen dat ze daar pas op het idee kwamen naar aanleiding van de vuilnisauto uit A'dam.
Maar kijk ook eens naar onze container ambu's, de eerste die hier in NL rondreed was geïmporteerd uit de VS en alleen maar aangepast qua bepakking naar de Nederlandse maatstaven.
En kijk een defensie breed, niets is daar speciaal voor Nederland ontwikkeld wel aangepast.
En de Carbon is een voertuig gebaseerd op het onderstel van GM waartoe Opel ook behoort. Als ik het voertuig bekijk lijkt hij het onderstel te hebben van een Buick regal-luxury-sport-sedan, bij mijn weten hetzelfde als de Insignia. Dus qua ontwikkelingskosten kan het een stuk goedkoper. Alleen ja het wiel zelf willen uitvinden is altijd duur.