De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 104146 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #180 Gepost op: 13 januari 2013, 00:19:24
Dat gaat veel geld kosten. Al die fietstunneltjes verhogen  >:D

Niet nodig, de lage versie is maar 10cm hoger. mijn pick-up die je op mijn site kunt zien is maar 7cm hoger dan een politie T5. Moet je wel het borden rek weglaten.
Ja de busjes zijn duurder scheelt zo'n 2500euro maar je hebt meer veiligheid vind ik.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #181 Gepost op: 13 januari 2013, 00:46:01
Ik blijf er eigenlijk gewoon bij dat de ideale auto een sedan is (V70/Passat/Octavia/5-serie). Ligt goed op weg, je hebt genoeg ruimte om spullen mee te nemen en ze hebben ook nog eens goed power.

Bedoel je niet toevallig en stationwagon? Gezien de opties die je noemt, lijkt mij van wel.
Met al die spullen die tegenwoordig worden meegevoerd zou de kofferruimte van een station wat mij betreft wel de voorkeur hebben boven een sedan.

Zoals hieronder. Prima wagentje toch? :)


42-LDD-6 Hondenbrigade


42-LDD-6 Hondenbrigade
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #182 Gepost op: 13 januari 2013, 12:14:03
Bedoel je niet toevallig en stationwagon? Gezien de opties die je noemt, lijkt mij van wel.
Met al die spullen die tegenwoordig worden meegevoerd zou de kofferruimte van een station wat mij betreft wel de voorkeur hebben boven een sedan.

Zoals hieronder. Prima wagentje toch? :)
ja excuus gooi weer wat door elkaar  e050.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #183 Gepost op: 13 januari 2013, 12:51:19
Wat zit er in een goed getrainde diender.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #184 Gepost op: 13 januari 2013, 14:43:30
Koffie? :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #185 Gepost op: 13 januari 2013, 14:54:24
Ik heb nu al deze pagina's doorgelezen, en eigenlijk mis ik het belangrijkste.......

Een koffie apparaat......  998765 e050
Koffie? :)

Dat zegt ik!!!!!!!!!!! 098uo
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


hglquattro

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #186 Gepost op: 13 januari 2013, 22:38:37
Tja wat een ideale politie auto is... mijn voorkeur gaat vooral uit naar Audi maar dat is persoonlijke voorkeur van wat ik mooi vindt. Ik moet zeggen dat ik iets heb gevonden wat denk ik dicht in de buurt komt van ideaal. De Carbon E7, een politieauto die ontworpen is van de grond af als politieauto. Achterportieren die tegengesteld openen om at`s achterin te parkeren, achterbank schoonspuiten met de brandslang en dan gewoon de stop eruit trekken om het water weg te laten enz. enz. enz. wel heel gaaf. Mischien een idee voor een europese fabrikant en europese aanbesteding?? http://www.youtube.com/watch?v=W1uutcP5dBc


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #187 Gepost op: 13 januari 2013, 23:09:04
Ik ben voorstander van (snelle) compacte auto's! Dus bijvoorbeeld Ford Focus ST, Audi A3, BMW 3serie, Skoda Octavia RS. Geen station's of MPV's.

Het is belangrijk dat de collega's voor genoeg ruimte hebben, ruimte achterin slechts voor de nodige werkspullen (eventueel achterbank eruit voor ruimtelades) Geen plaats voor mogelijke verdachten, die moeten gewoon opgehaald en vervoerd worden in busjes voorzien van cellen welke je makkelijk kan schoonspuiten.

Belangrijke aanwezige tools:
- Warmtebeeldcamera
- ANPR
- Boordcomputer / MDT
- Mobiel pinapparaat
- Blaasapparaat
- Hand metaaldetector
- Led zaklampen (min. 500 lumen)

Bestickering in de Engelse of Zweedse stijl.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #188 Gepost op: 14 januari 2013, 01:34:31
In welke zin speelt de uitstraling van het voertuig nu nog een rol? In Den Haag heeft decennia lang Mercedes het straatbeeld bepaald. Per kilometer waren ze niet duurder dan VW en de beeldvorming droeg bij aan gewenste dominantie en gezag. Ook de Rotterdamse C10 boezemde ontzag in bij andere weggebruikers. De KLPD had Porsche, Volvo en Range Rover. Ik vind zo'n VW Touran weinig uitstraling hebben, maar misschien zijn ze wel praktisch. Een grote auto is vaak veiliger. Wat vinden de gebruikers?
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #189 Gepost op: 14 januari 2013, 10:13:01
Het grootste voordeel van de Touran is dat hij vrij hoog is. Daardoor ben je met signalering aan op kruisingen beter zichtbaar en heb je zelf wat meer overzicht. Van binnen zijn ze mooi ruim.

Het rijgedrag van de Touran is prima... voor een gezinsauto. De Touran gaat erg snel glijden, helemaal op winterbanden. Sneller dan een gelijke Ford Focus, Volvo V50, VW Golf of zelfs de T5. Gisteren nog weer een dienstje gedraaid in een Focus maar dat bochtengedrag is toch echt heel wat beter dan van de Touran. De kofferbak is mi ruim genoeg voor een ladenkast en de achterbank ik net een tikje ruimer dan die van de Golf.
De Touran is een compromis tussen ruimtelijk en een normale personenauto. Ik zie liever een goede T5 of gewoon de ook aanbestede Golf Variant, of wat mijn part een Skoda met de volledige opbouw en zelfde motorisering. Dat moet ruim genoeg zijn en rijdt ook net wat beter.

Maar goed. Klagen is makkelijk. We moeten het er mee doen en dat gaat vooralsnog prima. Er zijn ergere auto's om in te ruimen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein