De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 106459 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #220 Gepost op: 20 januari 2013, 10:44:33
Amen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #221 Gepost op: 20 januari 2013, 11:25:04
Amen...
Dat dacht ik dus ook meteen!  O0
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #222 Gepost op: 20 januari 2013, 12:39:08
Misschien eens leuk om een case te maken: hoeveel politievoertuigen (executief) rijden er rond? Als je er vanuit zou gaan dat al deze voertuigen binnen x aantal jaar wordt vervangen en ze zouden bij jou gaan kopen, zou dit rendabel genoeg zijn om er een nieuwe auto voor te ontwerpen?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #223 Gepost op: 20 januari 2013, 12:40:56
Misschien eens leuk om een case te maken: hoeveel politievoertuigen (executief) rijden er rond? Als je er vanuit zou gaan dat al deze voertuigen binnen x aantal jaar wordt vervangen en ze zouden bij jou gaan kopen, zou dit rendabel genoeg zijn om er een nieuwe auto voor te ontwerpen?

volgens mij, laatste cijfers, 10.500 voertuigen in de directe politie basiszorg.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #224 Gepost op: 20 januari 2013, 12:42:51
volgens mij, laatste cijfers, 10.500 voertuigen in de directe politie basiszorg.
Dus dan kom je uit op +- een half miljard voor de ontwikkeling en bouw van deze voertuigen. Volgens mij moet je een aardig eind kunnen komen!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #225 Gepost op: 20 januari 2013, 12:49:30
Zoveel geld is ook niet nodig. Kijk bij de buren en je weet wat er te koop is.
Alle Duitse merken hebben een aparte politie lijn. Dus duur hoeft het allemaal niet te zijn.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #226 Gepost op: 20 januari 2013, 12:58:09
Dus dan kom je uit op +- een half miljard voor de ontwikkeling en bouw van deze voertuigen. Volgens mij moet je een aardig eind kunnen komen!
tja, de huidige touran is volgens mij, met verbouwing tot politievoertuig zo'n 70.000 euro x 10.500 = 735.000.000 E oftewel 735 miljoen euro voor deze hoeveelheid. Volgens mij bespaar je, als je 500 miljoen uitgeeft aan een dergelijk politievoertuig zo'n 235 miljoen... ik zeg het bekijken waard...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #227 Gepost op: 20 januari 2013, 13:00:10
Dus dan kom je uit op +- een half miljard voor de ontwikkeling en bouw van deze voertuigen. Volgens mij moet je een aardig eind kunnen komen!

Dan ga je dus weer beginnen aan iets wat ergens anders al is. Waarom niet auto's die al bestaan voor de taak waarvoor ze zijn ontwikkeld door ontwikkelen?

Elders doet men dat al kijk maar naar de smalle brandweerauto die nu in A'dam rijdt, ontwikkeld in Ankara. Moet wel zeggen dat ze daar pas op het idee kwamen naar aanleiding van de vuilnisauto uit A'dam.
Maar kijk ook eens naar onze container ambu's, de eerste die hier in NL rondreed was geïmporteerd uit de VS en alleen maar aangepast qua bepakking naar de Nederlandse maatstaven.
En kijk een defensie breed, niets is daar speciaal voor Nederland ontwikkeld wel aangepast.

En de Carbon is een voertuig gebaseerd op het onderstel van GM waartoe Opel ook behoort. Als ik het voertuig bekijk lijkt hij het onderstel  te hebben van een Buick regal-luxury-sport-sedan, bij mijn weten hetzelfde als de Insignia. Dus qua ontwikkelingskosten kan het een stuk goedkoper. Alleen ja het wiel zelf willen uitvinden is altijd duur.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #228 Gepost op: 20 januari 2013, 13:12:04
Dan ga je dus weer beginnen aan iets wat ergens anders al is. Waarom niet auto's die al bestaan voor de taak waarvoor ze zijn ontwikkeld door ontwikkelen?

Elders doet men dat al kijk maar naar de smalle brandweerauto die nu in A'dam rijdt, ontwikkeld in Ankara. Moet wel zeggen dat ze daar pas op het idee kwamen naar aanleiding van de vuilnisauto uit A'dam.
Maar kijk ook eens naar onze container ambu's, de eerste die hier in NL rondreed was geïmporteerd uit de VS en alleen maar aangepast qua bepakking naar de Nederlandse maatstaven.
En kijk een defensie breed, niets is daar speciaal voor Nederland ontwikkeld wel aangepast.

En de Carbon is een voertuig gebaseerd op het onderstel van GM waartoe Opel ook behoort. Als ik het voertuig bekijk lijkt hij het onderstel  te hebben van een Buick regal-luxury-sport-sedan, bij mijn weten hetzelfde als de Insignia. Dus qua ontwikkelingskosten kan het een stuk goedkoper. Alleen ja het wiel zelf willen uitvinden is altijd duur.

Helemaal mee eens, maar om aan te geven, dat de voertuigen die we nu gebruiken op een kostenplaatje van 735 miljoen euro uitkomen. Dan is een half miljard om voertuigen (die speciaal als politievoertuigen zijn geboren) te ontwikkelen naar een nederlands eisen pakket, volgens mij ruim voldoende om deze kosten (ontwikkeling + aanschaf) te dekken. Dat zou dus alleen al een besparing opleveren van 235 miljoen euro.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #229 Gepost op: 20 januari 2013, 13:24:17
Citaat
During next month's General Police Equipment Exhibition & Conference (GPEC) in Leipzig, Germany, BMW will present its next round of vehicles developed for police and VIPs. Five 2013 cars and four motorcycles - the 3 Series (http://www.autoblog.com/bmw/3+series) Touring, X3 (http://www.autoblog.com/bmw/x3), 7 Series (http://www.autoblog.com/bmw/7+series) High Security and X5 (http://www.autoblog.com/bmw/x5) Security, i3 (http://www.autoblog.com/bmw/i3) Concept, R1200RT, G650GS, F800ST and K1600GT - will be displayed at the BMW stand.
bron: http://www.evoxforums.com/forums/archive/index.php/t-66896.html

of kijk eens op: http://www.bmw-authority-vehicles.com/authorities_vehicles/en/

daar staat ook een mooi pdf bestandje.

Citaat
BMW is unique as it can install all of the extra police equipment on its production line, saving time and allowing the firm to offer its three-year BMW warranty.

bron: http://www.autoexpress.co.uk/bmw/3-series/34339/bmws-boys-blue#ixzz2IWA8jHZg

en volgens mij kunnen wij ook gewoon door een engelse microfoon spreken  0098 dus  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens