De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?

Auteur Topic: De ideale politieauto, wat zit er op/aan in?  (gelezen 105789 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #260 Gepost op: 22 januari 2013, 11:39:15
Iets met Europese aanbesteding en verplichtingen vanuit de politie.  :-X

AAAAARRGGG dat logge apparaat ook.... Ik krijg zo onderhand het idee dat de Pon dit jaar zijn winst haalt vanuit BZK.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #261 Gepost op: 22 januari 2013, 12:05:30
AAAAARRGGG dat logge apparaat ook.... Ik krijg zo onderhand het idee dat de Pon dit jaar zijn winst haalt vanuit BZK.

Dat weet ik na gisteren bijna wel zeker. Kreeg gisteren te horen dat er voor "specials" in principe ook eerst bij PON gekeken moet worden.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #262 Gepost op: 22 januari 2013, 14:33:02
Als dat over voertuigen gaat is dat niet nodig.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #263 Gepost op: 22 januari 2013, 16:30:45
Uit bovenstaande voorbeeld en de daarop volgende reacties blijkt dus dat de politie/ overheid een vreselijke oor aangenaaid is/wordt/ zal worden. En om in dat kader dus terug te komen op de ideale politie auto:

  • die moet je niet via een aanbesteding kopen
  • die komt zeker niet bij volvo vandaan
  • die kost voor de overheid altijd te veel
  • die kan wel gemaakt worden
  • die is en blijft voor de diender een droom
 98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #264 Gepost op: 23 januari 2013, 04:39:18
Als dat over voertuigen gaat is dat niet nodig.

dielange heeft daar wel een punt. Ook ik hoorde vorige week dat er landelijk gezien eerst naar PON zal worden gekeken. Ook bij speciale voertuigen.
VOA Nederland zou zeer waarschijnlijk in de nabije toekomst alleen VW rijden... Er werd al Crafter genoemd..


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #265 Gepost op: 23 januari 2013, 08:32:55
Twee reacties van mijn kant:
Citaat
7.2. Technische eisen
Het uitgangspunt is dat een VDD-voertuig, dat in gebruik is bij de politie, geen ander voertuig is dan een voertuig dat in de burgersector wordt gebruikt. De uitrusting en inrichting maken een voertuig politiespecifiek.

TADA! Daar is de aanbesteding dus fout gegaan  :'(


Dat weet ik na gisteren bijna wel zeker. Kreeg gisteren te horen dat er voor "specials" in principe ook eerst bij PON gekeken moet worden.

quote uit de LAPV Document Voertuigen voor Diverse Doeleinden:
Citaat
In de scope van de aanbesteding VDD worden minimaal de navolgende voertuigen meegenomen,
waarbij dient te worden opgemerkt dat deze opsomming niet limitatief is:
1. Voertuigen t.b.v. Mobiele eenheid.
2. Voertuigen t.b.v. observatieteams.
3. Voertuigen t.b.v. arrestatieteams.
4. Gepantserde voertuigen.
5. Motoren.
6. Begeleidingsmotoren (o.a. voor unit motorondersteuning KLPD).
7. Vracht (combinatie) auto’s < 3.500 kg geel en grijs kenteken.
8. Vracht (combinatie) auto’s > 3.500 kg (behalve GHOR en Brandweer).
9. Directievoertuigen (Korpsleiding).
10. 4x4 terreinvoertuigen.
11. Diverse recherchevoertuigen (functioneel afwijkende recherche voertuigen t.b.v. opsporing).
12. Voertuigen t.b.v. Terreurbestrijding.
13. Voertuigen t.b.v. Snelwegtoezicht.
14. Arrestantenvervoer.
15. Specialistische Technische Ondersteuning (STO) voertuigen.
16. Hondenvoertuigen voor meer dan 3 honden.
17. Gebruikte voertuigen.
18. Aanhangwagens.

Dus ..... trek je conclussie   ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #266 Gepost op: 23 januari 2013, 08:58:37
Citaat
In de scope van de aanbesteding VDD worden minimaal de navolgende voertuigen meegenomen,
waarbij dient te worden opgemerkt dat deze opsomming niet limitatief is:
1. Voertuigen t.b.v. Mobiele eenheid.
2. Voertuigen t.b.v. observatieteams.
3. Voertuigen t.b.v. arrestatieteams.
4. Gepantserde voertuigen.
5. Motoren.
6. Begeleidingsmotoren (o.a. voor unit motorondersteuning KLPD).
7. Vracht (combinatie) auto’s < 3.500 kg geel en grijs kenteken.
8. Vracht (combinatie) auto’s > 3.500 kg (behalve GHOR en Brandweer).
9. Directievoertuigen (Korpsleiding).
10. 4x4 terreinvoertuigen.
11. Diverse recherchevoertuigen (functioneel afwijkende recherche voertuigen t.b.v. opsporing).
12. Voertuigen t.b.v. Terreurbestrijding.
13. Voertuigen t.b.v. Snelwegtoezicht.
14. Arrestantenvervoer.
15. Specialistische Technische Ondersteuning (STO) voertuigen.
16. Hondenvoertuigen voor meer dan 3 honden.
17. Gebruikte voertuigen.
18. Aanhangwagens.

3. Veelal Audi's
4. Veelal Audi's/ VW Touareq
7. VW Crafter
8. VW Crafter/ MAN
9. Audi's en VW
10. VW Amarok
13. VW Passat Variant(zie VHT Groningen)
14. VW Crafter
16. VW Transporter

Dus trek u conclusie. Wijkt men dus het liefst toch wel uit richting PON/VAG.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #267 Gepost op: 23 januari 2013, 09:17:45
Godzijdank produceerd VW geen motoren  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #268 Gepost op: 23 januari 2013, 09:21:33
Godzijdank produceerd VW geen motoren  ;)

 ;D ;D ;D ;D


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #269 Gepost op: 23 januari 2013, 09:38:33
Ook nog een leuke uit de aanbestedingseisen:

Citaat
Een veiligheidsvest onder de kleding en een koppel met meerdere attributen behoort tot de standaarduitrusting van de bestuurder. Vanuit ergonomisch oogpunt bestaat sterk de behoefte om aan de voorstoelen (bestuurder en bijrijder) extra aandacht te besteden. Een standaardstoel voldoet in de meeste gevallen niet. Wat is uw visie hierop? Naarmate Inschrijver beter voorziet in de mogelijkheid tot standaard aanpassing van de stoel wordt dit beter gewaardeerd.

Is in ieder geval WEL wat voor de ideale politieauto  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens